Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Snarer et par uker😉

1 Like

Tror selv på 1-3 rekrutterte, men når de drøyer sånn med og avlyse rep emi, så kan vel vi trofaste håpe på at de overrasker positivt på rekruttering denne gang🤞

2 Likes

Nja, 50mill inn skulle jo holde i et halvt Q ekstra. Insert “Its something” Meme. :grinning:

1 Like

Det er en af de sidste dage for købe, hvis man vil have det under emissionskurs. På mandag kan de vedtage at der ikke bliver rep. emi og kursen vil køre op. Har taget alle de aktier tilbage, som var blevet solgt efter R&D dag.

2 Likes

I also consider cancellation of the rep emi to be a trigger!

Riktig det men på tirsdag blir de sikkert lånt ut igjen så da er samme leksa igang igjen.

1 Like

how can they be lent if the AGM is already in April?

Hvorfor? Fordi man ikke kan kjøpe aksjer i reparasjonsemisjon til 14 kr?

Hvorfor være med på emisjon på 14 kr når man kunne kjøpe på 13-tallet hver dag de siste 3 ukene?

1 Like

Because FTF have only called back the shorted shares for EGM. Not AGM. I have checked the FTF holdings to previous AGM and there were no increases prior.

1 Like

Alle dem der gerne vil købe i en evt. rep emission på 14kr, kan med fordele købe nu på 13 tal og derfor er det overflødigt at rep. emi. Markedet kan ikke lige usikkerhed og denne afklaring på aflysning af en evt. rep emi vil være godt.

Fordi man vil vente og se om man kan kjøpe aksjer til 14 i repemi samtidig som kursen i markedet er 15 (eller høyere, f.eks.)

Ja, man kan kjøpe til under 14 i dag, men man vet ingenting om kursen framover. Er kursen høyere enn 14 og man kan kjøpe til 14 i repemi, så er det et safe bet.

Det er en stor forskjell.

1 Like

Jeg vil mye heller kjøpe til 14 i rep-emi hvis kursen i markedet er høyere enn det den dagen (les:safe bet) enn å kjøpe på 13,90 i dag på egen risiko.

3 Likes

Mange som ikke skjønner/vil skjønne akkurat dette.

Spesielt relevant for de som føler seg fullastet pdd. Da kan man tegne/overtegne seg i rep.emi, og evt selge denne andelen til en høyere kurs med gevinst.

Og nettopp derfor er der ikke bra om rep-emi avlyses lenge før fristen - tenk hvis det kommer en brå oppgang, men så er rep-emi allerede avlyst :sob:.

Riktig. Dog skriver de i innkallingen at at de har til hensikt å gjennomføre rep.emi med mindre børskursen over tid er lavere enn tegningskursen. Og da er det neppe nok med et et lite blaff til over 14 i kurs i morgen eller rett før beslutning på mandag.

Så alt tyder på at rep.emi vil bli avlyst. Trolig gjøres det ikke på selve EGF - men av styret i etterkant av EGF, formodentlig senere samme dag. Slik gjorde de det sist de avlyste en rep.emi og slik har de beskrevet at de vil gjøre det nå.

1 Like

Jeg må si at Skullerud virkelig legger ut en «what?!» på slutten callen, ca 52 minutter ut.

Han sier at de på Q4-callen vil bruke tid på å forklare hvorfor de gjorde som de gjorde i januar når de meldte forsinkelse.

«Det som den ene uken kan se ut som noe positivt, kan den neste uken se veldig negativt ut. Dette gir indikasjoner rundt de store linjene for inklusjonstakt» sier han videre.

Alle vet vi at Omikron så helt forferdelig ut tidlig i januar, og det var ingen grunn til å forvente gode takter rundt inkludering. Derfor var ikke varselet uventet.

Men hvorfor skal de bruke tid på å forklare så grundig hvorfor de meldte som de gjorde med dette som bakteppe?

Er det en liten omvendt profit warning han kommer med her? Har den frykten og smittetallene man så på tidspunktet allikevel ikke påvirket Paradigme så negativt som de fryktet?

Må de forklare at de gikk ut med en for pessimistisk guiding, og at ting ikke ble så ille som de fryktet siden han sier «ting endrer seg fra uke til uke»?
Alle forstår vel at Omikron kunne slå ut negativt, men de forhastet seg kanskje av frykt for å ødelegge tilliten i markedet?

Dette valget endte med at de påførte aksjonærer unødige tap og en kriseemisjon?

Denne stusser jeg virkelig på, ser ikke noe behov for at de må forklare seg hvis ting fortsatt står ved det samme som når de meldte utsettelse til H2 2022.

Ja, dette er kanskje spekulativt, men siden Skullerud er såpass jorda til virkeligheten, så vet han at markedet har forståelse for at Omikron hadde og fortsatt har en negativ effekt. Han trenger ikke å forklare det enda en gang.

9 Likes

Second that! Har nevnt tilsvarende ting, men ikke beskrevet så godt, hjertelig.

Kanskje dette var en “better safe then sorry” emisjon, halmstrå som det gjerne er.

Inntrykket jeg har av skullerud hadde ikke gjort meg særlig overrasket om det er tilfellet.

2 Likes

Jeg liker tanken/synsingen, men samtidig virket Skullerud ekstremt pessimistisk ut mtp rekruttering ifm omikron og sykehusbelastingen. Men jeg har tidligere uttalt her at jeg tror vi er ferdig rekruttert i mars/april. Skal det holde må slik synsing gå i oppfyllelse. En dag må jo den «best pipe ever» virke inn på innrulleringen. De snakket jo om ca 3 mnd fra kontakt til innrullert, det er vel rundt januar/februar skiftet.

2 Likes

Enig, han uttaler seg negativt om rekrutteringen tidligere i podkasten og legger forventningene således lavt for Q4.

Tror mange forventer fra 0 til 2 nye fra 6.januar til 1.mars. Slår de derimot til med 5 - 7 nye pasienter fra den negative meldingen så blir det jo et hakeslepp markedet vil ha behov for å forstå.

Spennende blir det, men i sin vane tro er det vel greit å være forberedt på det verste.

4 Likes

Ting er alltid verre en en håper fra nanov. Men kommer vel i mål en gang😱.

2 Likes