De må ha inn 2 pas i mnd for å rekke guidingen, og da snakker vi om desember 2022. Får håpe det ikke er så rævkjørt
2 pas pr.mnd fra 1/3 gitt at de har rekruttert 0. Jeg håper på 4 men tror på 3. Da mangler de 11 pas som må rekrutteres senest i løpet av september eller helst før 15.09, da trenger de 1,7 pas pr. mnd. Nei, la oss håpe på 4 eller mer
Forøvrig har Nano-skaren en tendens til overestimering i forkant av kvartals-rapporter, så kan godt hende det blir et bullrun fram til rapporten også.
Ganske lite som tyder på store forventninger denne gangen gitt. Er en stund siden forventningene har vært så lave som de er nå.
Forventningene til rapporten vises ikke en uke før, men dagen før senest, men vanligvis en-tre handelsdager før. Vi får se om kursen da er høyere eller lavere enn 12,7.
Kommer en avlysning av rep emi tror jeg at rekruttering er elendig
Haha…! Så det er 12,7 som er hvor kursen skal forankres og måles mot for å vise hvorvidt man har høye forventninger eller ei til Q…
Jeez…
so you think the announcement of rep emi can be after Q4 (in case of good recruitment rate)?
Det kommer en avlysning av rep emi uansett. Det har ingenting med rekrutteringen å gjøre, da avlysningen styres av markedsprisen. Om aksjonærene har hatt god mulighet til å handle aksjene i markedet under rep-emi-kurs vil den alltid avlyses.
Ikke enig. Med god rekruttering flyr kursen og 14 blir fint å handle på
Nå missforstår du relativ forventning. Spørsmålet er om aksjen prises høyere jo nærmere Q man kommer. Ikke om forventningen er høy relativt til case-prising.
Å ta det med i betraktningen i forkant av at nyheten slippes blir i så fall en helt ny måte å gjøre det på. Lurer på hvordan de skal kommunisere det i en melding til markedet uten å avsløre det samtidig, da de må gi grunnlaget for sin evaluering når de offentliggjør valget om avlysning eller gjennomføring.
Heldigvis har vi bøttevis av orakel ombord, det gjør meg sikker på at vi er på vei i rett retning!
herrejemini, det er jo mindre hull i en sveitserost enn i mye av påstandene her.
Enig, forsøker å rette på det. Kom gjerne med kritikk til mine utsagn om det skulle være hull her også. ^^
Eller så kan man ta hensyn til at det har vært tilnærmet biokrakk etterfulgt av makro-usikkerhet og krigshissing som har dratt aksjekursen ned og at 12,70 på ingen måte reflekterer noe mål for hva som skal være utgangspunkt for hvor man skal sette og måle en “relativ forventning” fra når dette bildet kan se helt annerledes ut i neste uke.
Ikke det at de nødvendigvis venter utover denne uka slik de har forespeilet, men:
Det er altså ikke slik at de “MÅ” slippe børsmelding om hvorvidt de skal ha rep-emi eller ikke FØR Q – de kan godt vente til etter Q, da de har mulighet til å ta denne avgjørelsen helt fram til ordinær GF.
Med det i mente er spekulasjonen at de avventer at Q har vært for å se reaksjonen derfra før de avgjør om de skal kjøre repemi. og den “spekulasjonen” og måten å gjøre det på ser jeg ingenting i veien med.
Jeg tenker som så at hvis de ikke har avlyst rep.emi torsdag kl.1730 så tror jeg de har fått føringer fra Skullerud om å holde igjen for å fylle opp kassa med noen titalls millioner. Da vet han at Q4 vil bli tatt godt imot og sikre en kurs over 14 som gir selskapet finansiering i 1 mnd og 10 dager til. Jeg kan ikke forstå annet enn at de er i sin fulle rett til å holde denne muligheten åpen?
Sant at andre faktorer kan påvirke kursen i tillegg i perioden. Også sant at om de venter til etter Q ville det vært relevant, men i all tid de har meldt at det skal slippes denne uka vil jeg ikke tro de kan vente til neste uke lengre. Men fair point om de faktisk skulle gjøre det.
De har ikke meldt at det SKAL slippes denne uka da, men de har meldt at de “expects” at det kommer denne uka. Det er en distinksjon der.
Men det kan godt være at grunnen til tidsbruken henger sammen med de nye reglene Malene og JE snakket om som gjør at prosessen med emier gir mer arbeid og tidsbruk.
Handler gjerne i rep emi hvis di har noe å komme med