Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Han snakker bare kortsiktig, eller alle eksemplene hans på breakaway gaps er lukket nå utenom Activison Blizzard. Som er litt artig :stuck_out_tongue:

Konseptet bak “alle gap må lukkes” er ikke fra TA, men mer fundamentalt i at alle selskaper er forventet å gjøre det som må til for å snu en vedvarende forverring av situasjonen de er i. Men som sagt er det få valg igjen for Nanov som har potensiale til å snu situasjonen nå.

De valgte ekspertgruppen som slo stang ut, og de tar et skudd til på mål med FDA. Går det også stang ut har de nok ikke flere forsøk, annet enn å håpe noen vil kjøpe teknologien eller selskapet som det er, vel vitende om at veien videre blir kostbar om det skal bli medisin av dette.

1 Like

Veien videre blir kostbar uansett om noe som helst av det nano driver med skal bli medisin, og det går ikke å kapitalisere på utslitte og seigpinede aksjonærer lenger.
En ullen godmelding vil kanskje sende kursen tilbake til 6-8 kroner?
Men det er fortsatt milevis unna hva kursen må opp til for at det skal være mulig å kjøre noen ny 20% emisjon som skal gi midler til drift i mer enn 1-2 kvartal.

Og jeg skjønner rett og slett ikke hva de forventer skal komme ut av samtalen mellom ledelsen og FDA. De har jo ikke noe datasett å legge fram for å vise hva som har gått galt?
Og ikke får de tak i pasienter.
Det er bare rot fra ende til annen, og selskapet nekter å kommunisere med omverden.

Det er vel bare å selge seg ut fram til august for her er det stilt som i graven fram til da.

Hvorfor snakke om ting du ikke skjønner, Rosa? :thinking::wink:

De kan f eks bli enige om filing på det datasettet de har opparbeidet til nå, og få AA med visse kriterier.

Høres ikke det ganske ålreit ut?

3 Likes

Høres ut som enkelte her inne tror på julenissen, og har tatt uttrykkelig feil i lang lang tid.

Håper på noe positivt i august, men det skal vel utrolig mye til når selv Roy Larsen har solgt seg ned.

Men kanskje nano blir det neste Agleta? Hvem vet.

1 Like

Mener du at å se muligheter for filing på eksisterende datasett med visse kriterier er å tro på julenissen?

Da har du litt å lese deg opp på når det gjelder det regulatoriske.

3 Likes

Har de ikke allerede gått runder med FDA for å få redusert kravet om innrullerte til 120?
Så skal de nå plutselig rett før ferien få file for AA på 108 etter (langt?) dårligere resultater enn man har sett for Lymrit?

Jada, den som lever får se.
Men helt enig i at det hadde vært en svært overraskende gladmelding.
Jeg har alt for mye å lese meg opp på der, så prioriterer heller å bruke tida på annet.
Stoler på de her inne som har kompetanse på området.

1 Like

108 vs 120 tror jeg skal gå fint rent statistisk.

Alt kommer an på forklaringsvariablene for redusert effekt. Tror ikke det er unikt for Nano at ASCT-behandlede pasienter responderer annerledes. Det er derfor jeg mener det er håp om filing på eksisterende data. FDA har også vist velvilje mtp covid sine implikasjoner.

3 Likes

Sa ikke CEO til Oncopeptides som nettopp har vært gjennom noe tilsvarende at FDA var helt håpløse? Og at det er veien om EMA som har blitt redningen der?

1 Like

Det kan jo ha kommet flere rekrutterte i løpet av sommeren. Utsagnet til CEO ved Q1 2022 var at “trakten” av kandidater aldri hadde vært så full tidligere, og studiet står fortsatt åpent for rekruttering.

Tror det er et poeng mange glemmer pink…

Tror derimot ikke at en ‘enrolment complete’ melding vil gi like mye futt som om den skulle kommet 12.mai

Jeg har en teori / håp om at de sitene som har rekruttert pasienter hvor behandlende leger har sett gode effekter fortsatt står i bresjen for å rekruttere pasienter inn.
Den delen hvor man har sett less effect, samt de som ennå ikke har rekruttert noen inn, forventer jeg stillstand fra. Siste meldingene fra NANOV er ikke egnet til å trigge rekruttering for de som er skeptiske i utgangspunktet eller kan rekruttere til konkurrerende studier.

4 Likes

Når man ser hva som skjer i Onco, er det fortsatt håp for NANO som jeg ser det!

4 Likes

Det samme tenker jeg.
Men tida er ikke på NNV sin side med cashburn på 100 mill i kvartalet og 0 pasienter inn.

Og de må vel da gå via EMA siden FDA vel var for rigide og vanskelige mot Oncopep om jeg har fått det riktig.

Håper styret og CEO har fått med seg dette.

Har det skjedd noe i onco i det siste som er relevant?

Du bør lese deg opp og høre presentasjonene på oncopeptides tråden. Svært interessant for biotec investorer. En tragedie om dette er tilfelle i Nano også. Men det kan også gi en slags forklaring.

Han forklarer her hva som skjedde med stam celle behandlede pasienter. De hadde ikke effekt av deres medisin og ødelagt overall survival data siden stam celle pasienter hadde bedre overlevelse med dagens soc.

De er i samme kreft type med en annen indikasjon…multiple myeloma.

Det kan være en forklaring på hvorfor Nano ikke har effekt etter interim. Fra å ha fantastisk effekt til less effective så tenker jeg det må ha skjedd noe…den KAN være en forklaring. men hvem vet…

Jeg prøver ikke å lokke noen over hit. Det er risiko her også. Blandet annet car t med 97 % orr og 70% CR. Men bivirkningene og prisen på car t trekker ned.

1 Like

Nydelig!

Nano og Skullerud bør snarest begynne dialog med EMA.
Dialog med FDA var jo som å være terroristfange på Guantanamo ifølge Onocopep, så levner ikke den store forhåpninger.
Får gå via mer pragmatiske europeere enn gærne amerikanere.

Nå må snart ledelsen i Nano våkne og begynne å levere gode nyheter snart!

1 Like

Det har vært mye snakk om lederlønning osv i Nano og jeg er enig at det kan virke støttende, grådig og overflødig særlig med denne begredelig utvikling vi ser nå. Men målt mot Amerikanske tilstander er det ganske beskjeden. For eksempel: $2.5B in federal funding went to Moderna for development and distribution of the Covid vaccine.The company’s CEO then received a $926M golden parachute.
Du kan ser Bernie Sanders diskuterer dett med FDA på Youtube.

1 Like

Jeg har egentlig ikke noe problem med gode lønninger. Det koster hva det koster om en skal ha dyktige folk. Det jeg reagerer på er bonusordninger som gir full uttelling når alle piler peker i feil retning.

Aksjonærlisten ved månedsskiftet for topp 20 er oppdatert på hjemmesiden.
Her med litt sammenligning mot utgangen av forrige måned :

image

7 Likes

Paradigme game over! Hvem hadde trodd det?! :tired_face::hot_face: Fy f…