Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Innsider+ medlemskap på tek investor. Da får man tilgang til daglig oppdaterking av topp 50 aksjonærer, man kan og få handelsvarsel når personer eller andre selskapet kjøper aksjer. Jeg fikk e-post i dag tidlig om att North hadde kjøpt ytterligere 250 000 aksjer i Nanov. Genialt. Kosten vel ca 500kr mnd men er verdt pengene viss man sitter med en del kapital i aksjer.

Hvilket selskap har Blystad kjøpt via? Ser det ikke med første øyekast på Infront.

Onarheim & co. har vel en strategisk plan. Ville vært rart hvis North Energy ASA ble brukt til kortsiktig trading.

2,6 mrd. i fremførbart underskudd, over 200 mill. på konto (høy cash burn per nå) og kanskje noe salgbar forretningsverdi kan vel være noe for enkelte :partying_face:

Kan Nanov ta en «Clavis Pharma»?

Legemiddelselskapet var også i krise, og de nye eierne kom billig inn.

Clavis slukte så konsulentselskapet Aqualis Offshore, og dette selskapet kjøpte igjen farmasiselskapet Weifa.

I dag er både Aqualis, Weifa og Vistin Pharma, en spin-off av sistnevnte, børsnotert i Oslo.

Alt blir bare spekulasjoner. Men man skal aldri undervurdere hva dyktige investorer med riktige kontakter kan få til. Anders Onarheim & co i North har lang erfaring og skapt verdier av smuler tidligere. Er selv ufrivillig aksjonær i Nanov gjennom North. Men jeg kan ikke si annet enn Norths inntreden i Nanov må betraktes som interessant.

2 Likes

Songa Capital AS

1 Like

Inntreden skyldes med stor sikkerhet alt annet enn trading å gjøre. Analytikerne har avgitt sin «dom»; verdiene er 1,5 NOK pr aksje.

North ser muligheter som strekker seg utover analytikernes «her og nå» verdi. DNB går fra 1,5 NOK til 5,2 NOK ved en deal. De har fem potensielle assets, inkludert Betalutin som de ikke skal gå videre med alene, kun aktuelt for partnerskap.

Dette kan selvsagt bli verre enn hva vi hanskes med i dag. Men Skullerud har snakket om en breddere og større business development plan som strekker seg langt utover Betalutin, og at dette var under utarbeidelse allerede for 6 mnd siden. Med Paradigme-skuffelsen ble ikke dette noe mindre kritisk og så får vi se hva alt forarbeidet som er gjort på området vil bety for aksjonærene i løpet av høsten 2022.

North kan ha ideer eller snappet opp noe «via via» som ikke er delt med markedet foreløpig. Det er alltid noen som vet noe andre ikke kjenner til, uten at det klassifiseres som inside-info.

Jeg hadde blitt overrasket om noen kjøper 6 % av et selskap for å trade inn noen ti-ører.

North har allerede en utsattt skattefordel på 675 millioner kroner, det tar mange tiår før de har brukt opp denne.

Jeg ser derfor ikke at skattefordelen er så mye å jage etter hvis det er hovedargumentet for å entre NANOV.

7 Likes

Kun en spekulasjon. Men la oss si at vis B-cellene som bland annet uttrykker CD37 er infisert med virus som hindrer lilotomab å feste seg til proteinet.

Vis covid er et slikt virus kan det være årsaken til den dårlige responsen som har vært på Pardigme.

Dersom det viser seg at det er covid/vaccine som «ødelegger» dataene kan man jo tenke seg at det er en vei fremover allikevel.

2 Likes

Edit … nvm

How many patients have they recruited during and after covid?
I believe very few. And if this is true, there is no chance. Maybe, it is better to accept that Pardigme is done thing.
The study failed and it happens in biotech companies but for the current financial state of this company, only useless management is responsible.

27.02.2020 07:03

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) publiserer i dag sine resultater for fjerde kvartal 2019. Selskapets ledelse vil gi en presentasjon av resultatene klokken 08:30 på Thon Hotel Vika Atrium i Oslo. Se ytterligere informasjon nedenfor.

Vi har nå innrullert 47 pasienter i vår målrettede PARADIGME fase 2b studie med Betalutin®. Selskapet vil under ny ledelse se nærmere på gjeldende strategiske og operasjonelle aktiviteter. Vårt mål er fortsatt å fullføre pasientinnrulleringen til PARADIGME-studien i andre halvår 2020. De lovende resultatene fra den kliniske studien LYMRIT 37-01 fase 1/2 basert på én enkelt behandling med Betalutin® gir styret og ledelsen trygghet for produktkandidatens potensial til å bli et viktig behandlingsalternativ for pasienter med non-Hodgkins lymfom (NHL), sier styreleder Jan H. Egberts i Nordic Nanovector.

Så vis sier helt enkelt at 61 pasienter har fått behandling under covid tiden. Covid ble vel påvist i Europa/Norge i Jan/Feb 2020.

1 Like

Her er eier av Kjeller Teknologipark og fjerde største eier i North som har lagt sin «elsk» på NANOV.

Vi får se om stuntet de kjører i NANOV vil føye seg inn i rekken av superinvesteringer, ingenting i veien med teften i alle fall.

3 Likes

Er han med når beslutningene taes når det gjelder hva North skal investere i?

1 Like

Brøymer har kjøpt aksjer i North jevnt siden våren 2021. Sist forrige uke kjøpte han 50 000 aksjer.

2 Likes

Brøymer kan i alle fall legemiddelindustri. Var CFO i Hafslund Nycomed i 16 år da de skapte og kommersialiserte porteføljen av kontrastvæsker for bildediagnostikk som først ble kjøpt av Amersham og senere av GE Healthcare. Det er vel den største suksesshistorien i norsk legemiddelindustri. Nå er Brøymer storaksjonær og styreleder i Vistin Pharma og Medistim. Hvis han er diskusjonspartner for North-ledelsen i forbindelse med investeringen i NANO, er det en interessant kobling.

16 Likes

Såppass ja. Det er uten tvil en imponerende CV ja :raised_hands::raised_hands:

2 Likes

Humper og går her med Nanov…enn så lenge :crossed_fingers:

Tipper det skjer niks og nada før 31. august.

Enn så lenge er det kun North som har utnyttet mageplasket, og vi vet selvsagt ikke om dette er et opportunistisk veddemål på at ting står bedre til enn hva markedet priser inn, eller om de har andre og mer tungtveiende, strategiske motiver bak sin posisjon.

31.august bør vi få vite:

• Forventet cashburn og runway going forward
  • Noen drypp om hva som har skjedd fra Lymrit 37-01 med 74 pasienter som responderte svært bra til 108 pax i Paradigme med langt lavere respons. En fullstendig analyse a la Oncopeptides bør komme i løpet av høsten og bane vei for evt partnerskap for Betalutin
  • Konkrete planer for Alpha37 med OranoMed
  • Oppstart / fremdrift for next gen Car-T
  • Salg / utlisensiering av et produkt for å finansiere resten av pipen, evt salg av hele selskapet?

Jeg har i innboksen sett mailer fra flere aksjonærer som har blitt fortalt fra CEO at «all options are out there», og det ble også sagt på siste call.

Å basere seg på en emisjon derimot, med historikk på 90 % kursfall siden årsskiftet tror jeg er helt dødfødt. Det vil de ikke klare med mindre de kan vise til en veldig sterk avtale om utlisensiering / partnerskap, slik at markedet kan se at ikke alt dette selskapet tar i blir til kull.

De har hatt en vanvittig spennende pipe å jobbe med, men gikk all in på et av kortene på hånda. Det var et rent strategisk valg som viste seg å bli dyrkjøpt fordi de valgte å kjøre» wholly owned asset».
De kunne helt sikkert sluppet til en partner for flere år siden som kunne kickstartet Alpha 37, Humalutin, Car-T, men de skulle «maximize» shareholders value. Resultatet ble maks minimizing, og Betalutin ble Svarte-Per fremfor sparesset.

Jeg tror markedet gjør en «stor» feil ved å innbille seg at alt er håpløst og over nå. At North entret aksjonærlisten med sine aksjonærer gir meg en comfort om at flere mener det samme. En kan snakke seg grønn og blå på alle røde flagg underveis og man kunne unngått millionfallet på sine investeringer. Det er å backtrade og er en kunst alle mestrer med fasiten for hånden.

Jeg håper at vi 31.august ser en styreleder og CEO som er fremoverlent og som de siste to månedene har jobbet knallhardt for å gjenoppbygge caset. Det siste jeg ønsker er en sorry CEO som slukøret fortsatt dveler ved de stakkars ansatte og forteller at de gjorde alt de kunne. Selskapet har en ledelse bestående av fire - fem høyt kompetente faglige mennesker som hever 20 mill i lønn.

Hvis de ikke klarer å komme seg videre og fremstå vitale, positive og uttrykker at de skal gjøre alt de kan for å finne ut av hva som har skjedd med Betalutin siden interim i 2020 blir jeg uhyre skuffet. Bortforklaringer som at interim var en «non-event» uten særlig betydning og at planlegging for fase III bare har vært småpenger og interne timer de slo i hjel en ledig ettermiddag er j…… provoserende. Det er ikke det vi har betalt milliarder for de siste årene.

Nå må de stramme seg opp, slutte å klage over at de jobber kvelder og helger og levere det en ledelse skal levere på. Ingen bør kjenne markedet, mulighetene og potensielle partnere bedre enn de og nå må de yte MAKS for at aksjonærene får igjen mer enn det som foreløpig ser ut til penger kastet ut av vindu, medlidenhet for ansatte og slappe holdninger.

Enten leverer man resultater eller så leverer man unnskyldninger. Dette går igjen i alle organisasjoner og det synes veldig godt fra utsiden hvem av disse to momentene som preger et selskaps kultur.

Frem til nå har selskapet støttet seg på at «alt» avhenger av Paradigme. Hva gjør de fremover og hvordan er kulturen i selskapet? Er de vinnerskaller eller forlater de skuta og går for solid etterlønn betalt av aksjonærene?

20 Likes

Gode refleksjoner og oppsummering @TheObserver .
Når det gjelder kulturen i selskapet så tror jeg ikke den vil endres med nåværende ledelse. I tillegg til Malene har også Skullerud gjennomgående trukket frem høyt arbeidspress og arbeidsmengde for ansatte.

Veldig godt skrevet, @TheObserver. Samsvarer med mine forventninger til hvordan selskapet bør håndtere situasjonen. Mulig du allerede har formulert dine forventninger direkte til styreleder og CEO. Om ikke, har du min (og jeg antar mange aksjonærers) fulle støtte til å sende en epost med hovedinnholdet ovenfor.

2 Likes

Tror de er lei av å høre om mine forventninger til fremdrift, dedikasjon og ikke minst kommunikasjon til eierne @Musicator

Men for å snu på det har du selvsagt min tillatelse til å gjenbruke det du ønsker fra posten og sende det avgårde :grin:

janegberts@aol.com
eskullerud@nordicnanovector.com

3 Likes

Hvilke forutsetninger har i bunn og grunn NANOV til å endre strategi, kutte kostnader, samtidig som de skal opprettholde norsk forretningsskikk i ansettelsesforhold og forpliktelser?

Jeg ser for meg flere måneder med nesten like kostnader i tillegg til bruk av ressurser og fokus på nettopp denne omstillingen. Da er det fryktelig lite igjen før kassen er tom.

Ler av tidligere utsagn angående markedsforberedelser og stoore kostnader knyttet til dette. Nesten for synd at vi ikke får sett denne velfunderte tulleplanen for markedspenetrasjon «in action». Denne organisasjonen har ingen grunnlag for tillit til å snu skuta til bedre tider dessverre.

5 Likes