Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Slik jeg forstår det fungerer ASK slik at det man skyter inn av kontanter kan man ta ut skatterfritt. Det betyr at om man har en ASK bestående av flere papirer og fond vil man redusere avkastningen (som er den skattepliktige delen) tilsvarende tapet man har på NANO-aksjene. Man vil dermed kunne ta ut et større beløp skattefritt. Det betyr at man uansett vil få skattefordelen det innbærer å ha tapt på en enkeltaksje, men man får den først når man tar ut midler av ASKen. Stemmer ikke dette resonnementet?

Regnestykket blir sånn:
Uten NANO aksjer

Innskudd ASK. 1.000.000
Avkastning ASK. 1.000.000
Skatt av avkastning = 350.000 (35% av avkastning)

Om du har skutt inn nye 100.000 som du har kjøpt NANO aksjer for og de går til 0 så blir regnestykket sånn:

Innskudd ASK. 1.100.000
Avkastning ASK. 900.000
Skatt av avkastning = 315.000 (35% av avkastning)

Dermed har man oppnådd den samme skattefordelen.

Vel, trua har fått seg en alvorlig knekk, men ser ikke vitsen i å selge nå for å berge småpenger i forhold til det jeg har investert.
Da sitter jeg med det jeg har igjen, håper på en viss økning fra i dag før noe endelig skjer, og tar de 35 % jeg får på skatteseddelen…

2 Likes

… ser ud til at 2,50 er ved at være et realistisk setup; løb og køb :slight_smile:

2 Likes

Ja at dem ikke skulle ha klart å skaffe noe data av verdi etter å ha brukt over 2 mrd, det kan ikke være mulig. Mulig markedet justerer for det nå :chart_with_upwards_trend:Har selv ikke solgt og venter litt med den totale oppryddingen på ASK. Hadde ikke gjort noe om vi fikk en liten opptur nå; )

3 Likes

Store sellers ser nå at det lønner seg med minst +10% lift i ordrebildet for å få litt fart

1 Like

Jeg var med på smellen i Clavis. Jeg husker ikke nøyaktig forløp men etter at begge studiene feilet kom Spetalen inn og kjøpte skallet og børsnoterte Aqualis gjennom dette. Husker ikke om han også fikk Vistin inn her på en eller annen måte men jeg endte opp med aksjer i begge selskap og kom meg ut med langt mindre minus enn om de bare la ned selskapet. Det var i allefall også langt bedre enn om jeg hadde dumpa aksjene på 2 kr når studie 2 feilet :relaxed:

Jeg aner ikke om det er noen overførbar verdi av denne anekdoten - som flere har påpekt er det ikke slik at medisinen ikke har effekt slik det var i Clavis tilfelle. Godt mulig Nano kan overleve som selskap og satse på kombo behandling eller slå seg sammen med noen andre?

4 Likes

Men har ikke skattereglene endret seg siden Clavis episoden??

Hvem som helst kan vel ikke kjøpe Nano for å benytte seg av skattefordelen? Må det ikke som et minimum være innenfor samme sektor.

1 Like

Når Pho ruller, kan de redøpe seg til npho - så blir det litt synergier i radforsk også :laughing:

… vi nærmer os første gap :slight_smile:

1 Like

Veldig stille her i tråden, selv om aksjen har gått 50% på en uke.

2 Likes

Det skyldes vel at det er de typiske tradere som profitterer på oppgangen. Det er en mager trøst for de langsiktige investorer i denne aksjen.

3 Likes

Er vel ikke så mye å prate om i caset nå. Paradigme er lagt ned, august gir videre avklaring fra FDA og finansene er dårlige. Ikke så mye å prate om egentlig, neste som skjer denne høsten er emisjon på lav kurs og videre utvanning. Gitt at det ikke kommer noen og kupper selskapet her nede.

10 Likes

Kan vi forvente å få svaret på Q2 hva som gjorde at kun 1 av 3 pasienter responderte på Betalutin? Om det ev. er SCT pasienter eller om coviden spilte en rolle. Regner med det er noe bakenforliggende og ikke at Betalutin som singel dose rett og slett ikke fungerer bedre. Det er vel en stor jobb å kartlegge årsaken og hvem gjør denne jobben?

3 Likes

Det vil nok være ganske enkelt å se hvor det har feilet om det er ifb med SCT pasientene. Men om det kan være eller er andre årsaker som blodplater / covid / vaksiner m/booster så kan det nok bli mer tricky.

Med tanke på rekrutteringen etter kriterie endringene, så er nok denne delen av pasienter kanskje 80% eller mer SCT.

Det kan også være en realitet hvor betalutin rett og slett ikke har en god effekt i 3linje R/R follikulært lymfom generelt. Men det tror jeg ikke, gitt utsagn fra tidligere utført interrim.

Til syvende og sist så tror jeg feilen har vært ifb med å åpne for SCT pasienter… worst case er generelt dårlig effekt i R/R FL.

2 Likes

Og været blir;
Sol, opphold, overskyet, regn

:blush:

3 Likes

Hilsen Yr :beach_umbrella:

2 Likes

I følge Paradigme på Clincialtrials.gov som sist ble oppdatert 1 april 2021 (NN begynte med inkludering av SCT pasienter utgangen av 2020(?). Så er SCT pasienter ekskludert med mindre det er 2 år siden SCT.:

Exclusion Criteria:

Prior hematopoietic allogenic stem cell transplantation. Patients with a prior autologous stem cell transplanted (SCT) are excluded unless at least two years have elapsed since transplantation and the patient has been without grade ≥1 Graft vs Host Disease (GvHD) in the 8 weeks before date of consent.

Er dette feil/ikke oppdatert?

Men til litt sammenligning:

Genmab med sin Epcoritamab mot LBCL (ikke det samme nei da den kjører på CD3 og CD20 men som også inkluderer DLBCL!!) inkluderer SCT pasienter i studien som det er gått minst 100 dager siden SCT. Studie start var 13 januar, 2021. 13 april 2022 er ORR på denne studien forløpig 63.1%.

Så begge studiene har kjørt i covid med SCT. Men så er det som sagt ikke samme target men samme sykdom. Dette var det nærmeste jeg kom en sammenligning hvertfall.

RETTELSE: jeg var ikke klar over at LBCL inkluderer DLBCL.

7 Likes

Kan noen hjelpe meg å forstå hva prof. Gordon på R&D call tilbake i November mener når han sier at coviden “limits B-cell imnune response”

Hør på R&D webcasten fra 36:45

1 Like

Ser North har økt ytterligere med 250 000 aksjer denna uka og står nå med 6 250 000 aksjer. Jeg fatter ikke hva North tenker her. Blystad har og kjøpt en liten post.

2 Likes

Hvor kan jeg finne oppdaterte lister?