Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nei Sciencons sitter enda, får ikke skattefradrag med AS :laughing:

Her kommer jeg med noen tanker og spørsmål siden jeg nå er helt kunnskapsløs om hva som foregår nå…North??? Kan dem bidra med noe positivt for oss skakkjørte aksjonærer som sitter igjen?

Nei, så man ønsker ikke å berge verdiene i et investeringsselskap? Så hvorfor selger HC?

Blir ganske misledende å skrive at Roy er ute dersom han opprettholder beholdningen gjennom selskapet sitt. Men en hver får skrive hva de vil hvis, uavhengig om fakta betyr noe eller ikke.

Takk for bekreftelsen på Sciencons :+1:

3 Likes

Hvem skrev Roy er helt ute?

So you think North is buying shitty papers just to save taxes? It is better to burn money than to pay as taxes to your own country?

Når man refererer til at HC er helt ute, og deretter skriver hva er det et oljeselskap ser som ikke gründeren og HC ser, så skal du være bra dekoblet hvis man ikke ser referansen din.

Men som sagt får en hver utfolde seg så fritt en bare ønsker, men synes man uansett bør holde seg til fakta på aksjonærlistene. Du skjønner også at den dagen Sciencons har bestemt seg for å kvitte seg med alle aksjene og selge de til North er det et ræva signal. At du prøver å late som om det ikke var det du antydet er ganske low (i min verden)

3 Likes

Ingen vet hva North vil med Nano: (diskusjonen pågikk også i helgen omkring dette om du scroller mer opp). Jeg synes likevel det er et sterkere signal at HealthCap selger seg helt ut etter alle disse årene enn at NORTH plutselig kjøper seg inn. Men jeg skjønner også at folk ikke selger. No one knows what will happpen… :roll_eyes:

3 Likes

Har aldri nevnt sciencons med ett eneste ord.
Så skjønner ikke helt hva som har kommet ut her som du mener er løgn? Roy solgte før healthcap.

Det kommer ikke til å stoppe folk fra å si “hva var det jeg sa” og “dette burde dere forutsett” når det er avklart :stuck_out_tongue:

5 Likes

Enig I den…er vell bare vente og se ikke noe poeng i selge på disse nivåer uansett…da kan jeg like greit ta tapet i skattefradraget som vi fleste er temmelig innstilt på tenker jeg

Jeg må si jeg oppriktig gleder meg til å høre på en disseksjon av forløpet i Radium podcasten. Spent på å høre hva Jonas E. har å si til saken. Og spekulere i hva vi som aksjonærer kan forvente.

Og når er d?

Det er ingen tvil om at NANOV ikke har innfridd kriteriene som gjelder for at HC skal forbli værende som eier i NANOV.

Paradigme feilet i sin opprinnelige form hvor formålet var å dekke et unmet need og legge løpet for en regulatorisk godkjennelse. I slike caser er HC drevne og fine å ha med på laget

Nå er caset av mer opportunistisk karakter; hva kan man hente av verdier ved å lisensiere ut / selge selskapet «as if», evt funde det i et år eller to for å se hva som ligger i verdi av kommende data fra Alpha37 og CarT. Sistnevnte kan være Norths approach til caset; de er villig til å delta i en rettet plassering for å dyrke frem nye data for økt verdsettelse. Cashburn bør falle til 30 MNOK i kvartalet med Betalutin ute av budsjettene. TRVX ligger på ca 25 MNOK i kvartalet.

Her er kriteriene HC styrer etter, det er lett å se flere røde flagg på listen med det vi vet i dag versus 2016….

Investment Criteria

Investment opportunities are analyzed based on, among others, the following criteria:

• Addressing unmet medical needs
  • High degree of innovation / breakthrough therapies
  • Adding value to the health care sector / reimbursement strategy
  • Strong intellectual property rights
  • Clear regulatory strategy
  • Attractive to strategic partners
  • Beneficial risk / return profile
  • Capital efficient business model
  • High quality management
2 Likes

De har kriterier de følger Før de investerer, men dersom de har strenge kriterier bare for å bli værende i et selskap de har investert mye penger i så har de antakeligvis fluktet fra veldig mange selskaper? Er det andre eksempler?

Noen her som var med på makeover-prosessen i bionor eller clavis, og finnes noen måte for småfolket å redde noen av verdiene sine?

Salami. Skatte etaten kommer med en gavepakke på ca 35%

1 Like

Vil tro mange her inne har ASK-konto, og kanskje flere poster enn Nanov på denne kontoen. Det er totalen på ASK som teller mot skattefradraget. Har selv et betydelig papirtap i Nanov, men kontoen som helhet er i pluss. Ergo nada i skattefradrag.

Har alle mine (resterende) Nano alene på en separat ASK, noe de har vært hele tiden.
Så "heldigvis " kan jeg si opp hele den kontoen og hvertfall berge 35% av den opprinnelige investeringen hvis alt går i dass…

1 Like

Er det slik å forstå at mange fremdeles mener at Nano ikke er i dass allerede eller at føniks snart dukker opp over porselenskanten?

1 Like

Tror når de har funnet ut hva som gikk galt finner de en alternative vei å gå. For eksempel at de satser alt på kombinasjonsbehandling med Rituximab i samråd med FDA. Forhåpentligvis med en partner.

2 Likes