Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Stemmer, ASP var inne med to kontoer for ikke lenge siden. Ute på listene nå men kan være han som holder på i dag

1 Like

Vi så jo et lignende stunt i PCIB etter at kursen hadde kollapset…

Spenstig men helt uten substans fra det markedet vet? Er vel tradere med store lommer eller North Energy som ser noe vi ikke ser.

Blir vel holdt på dette nivået 2,5-3 til noen er fornøyd

1 Like

Kom selv borti salgsknappen slik at aksjene forsvant ut uten at jeg helt hadde bestemt meg. Setter vel fart videre oppover nå. Faller de tilbake der de kom fra så blir det ny inngang .

Kan noen fortelle meg hva som egentlig skjer? Inside eller bare pump?

Hvis det var pump burde vi vel ikke fortsatt se massive kjøp på 2,9?

Ikke ligefrem de store salgsordrer her … retracement fra 3,34 har været på relativt svag volumen, så det kunne godt set ud til at den skal videre op i morgen, men nu får vi se, hvad der rammer markedet af meldinger eller manglen på samme.

Ligner teknisk en VCP formation @ 3,00 …

2 Likes

Jeezez ikke sett griller i hue på folk nå da :wink:

1 Like

Anbefaler ikke noen å kjøpe jeg, men en dump pleier vel typisk å falle av mot slutten av handelsdagen / siste 2 timene?

Kursen brukte vel noen dager på å doble seg i PCIB uten at det ble gull og grønne skoger av det etterpå. Ingen som kjøpte noe skall der i hvert fall:

1 Like

Kan vel være at vedkommende vil leke seg akkurat lenge nok til at de ikke blir avslørt av listene. ASP for eksempel vet å komme seg ut tidsnok, men kan fint holde det gående et par dager. Ikke det sagt at det er ham denne gangen.

Og poenget med sammenligningen er…?

Du er nok rimelig spot on på hvem aktøren er.

Det er et svar på innlegget rett over mitt, kursstigningen varer ikke nødvendigvis bare én dag om noen kjører kursen.

1 Like

OK, skjønner. Kan være enig i dette dersom det ikke er har lekket positiv informasjon om noe fundamentalt til markedet. Lite trolig, men da burde man forvente en melding asap i så fall. Kursutviklingen gir ingen mening ellers, og enig med deg at en pump and dump er det mest sannsynlige.

Kanskje de snart setter en emisjon;)

Himmelhøyt er en relativ ting. God journalistikk

2 Likes

Ser ellers at jeg nevnte å “kjøpe et skall”, dette var en referanse til en kommentar som jeg ser ikke kom på dette forumet, men på Nordnet: Det var noen som spekulerte i at North Energy var interessert i å kjøpe opp NANOV for å ta et unotert selskap på børs (tilsvarende Diagenic → Aqualis).

Jeg solgte meg helt ut selv i dag, sitter fortsatt med et av mine styggeste tap gjennom historien siden jeg gikk inn med litt for stor andel av porteføljen i 2019. Blir spennende å se i løpet av de neste dagene om jeg valgte riktig.

3 Likes