Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Har folk sendt inn spørsmål til Egberts v/Q2?
Å er det noen her som tenker å møte opp på Thon hotell? Som kan pushe/kreve tydelig svar?

Min forventning er at styreleder presenterer en plan for salgsprosessen.

Det er kanskje for tidlig til at styret har konkludert på type prosess, men de burde kunne gi et tidspunkt for når en beslutning forventes å bli tatt, hvordan de jobber med det og om de har noen initielle hypoteser.

Om det blir innmatsalg eller en strukturert salgsprosess for hele selskapet er nokså avgjørende for veien videre. Et salg av selskapet forutsetter nok vedtak i et EGF og dermed at mer info (inkl et prospekt) offentliggjøres. Jeg tenker det vil være det mest ryddige, samt at vi aksjonærer da kan få noe verdi ut av det fremførbare underskuddet.

1 Like

I mine øyne var ikke denne meldingen bullish. Jeg er kun en erfaren småsparer, men kan lese. Og når Egberts sier: “Det er viktig at vi gjør de endringene som kreves for å restrukturere virksomheten vår i de utfordrende omstendighetene vi nå står overfor. Som et resultat har vi nå redusert antallet ansatte i hele bedriften. Selv om det er vanskelig, så mener vi at dette er den mest ansvarlige veien videre”, (fra E24) så klarer jeg ikke tolke det annerledes enn at Skullerud sluttet fordi det var nødvendig av styret å vise handlekraft, og at det må drastiske endringer til for å holde liv i NANOV. Hvis et bud på selskapet er nært forestående, hvorfor slutter Skullerud? Det kan da ikke være for å spare selskapet for en månedslønn? Han har solid businesserfaring og kunne sikkert bidratt i prosessen? Men, jeg har tatt feil før og håper jeg gjør det igjen. Kanskje er meldingen bare en “kode” for at større ting er på gang? Håper det, men er sterkt i tvil.

6 Likes

Skullerud er overflødig i denne prosessen…og jeg tenker at han har hatt ett ønske om og gå selv. dem har hyret inn folk for ta seg businessbiten.’ Hva nå enn d ender opp med. .men her har ikke Skullerud noe bidra men Malene Derimot trengst her…

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Har faktisk ventet på kunngjøring av Skullerud’s fratreden en stund nå.

Han opplyste selv i epostkonmunikasjon allerede i januar at «Hvis vi ikke får dette prosjektet til er det kroken på døra for mange jobber, min egen inkludert,…»

Så dette var forventet slik situasjonen har utviklet seg ja…

For min egen del er det nesten utrolig å se tilbake på hvor mange signaler som ble gitt om at prosjektet ikke ga forventede resultater.
Skulle ihvertfall tatt hintet og solgt meg ut når Skullerud ønsket å fremheve videre satsing på selskapets øvrige produkter før fullført paradigme, når selskapets framtid var prisgitt suksess for dette prosjektet.

Jaja, lett å se tilbake og være etterpåklok nå som en har lagt dette bak seg.

10 Likes

Veldig mange av oss er jo I samme situasjon…men samtidig så hauset dem jo aksjen opp på hver kvartaltpresentasjon…det er jo helt vilt. Det var grunnet d jeg ble sittende" kanskje jeg har vært naiv ’ for i mitt hode er d regelrett ett lovbrudd ifra selskapet, og trodde ikke dem kunne drive på slik.Så er ikke forundret at Skullerud forsvinner nå…han er litt for soft til og ta denne runden med aksjonærer. Malene er jo litt mer ro ro til fiskeskjær’ stoneface’ …Og sier fint lite. Men er d salg på gang? Så er d klart at malene er en nødvendighet der hun har hatt med økonomien og gjøre…

4 Likes

Kommer vi til og se nedsalg imorgen ifra North / og andre?morgendagen vil vell fortelle oss hvor landet ligger…

Hvorfor det?

Muligens…bare tenker at ser vi enorme salgsposter er d negative nyheter på vei…Innsideinformasjon’ det har vi sett før ’ I Nano gang på gang

1 Like

Ganske sikker på at North ikke har kjøpt 8 mill aksjer pga CEO :grin:

4 Likes

Du har nok helt rett i det☺️

Skullerud var konsulent i eget selskap da han kom til nano. Om dette var et slags “management for hire” opplegg i påvente av avklaringer etter Paradigme, mer enn en ordinær ansettelse har jeg lurt på helt siden han kom inn.

3 Likes

skallerud er såpass feig han går ut bakdøren, alt for å unngå spørsmål og annet på presentasjon… feige folk ass. Burde kunne stå for det de har gjort og eventuelt kunne forklare hvorfor, det skylder de aksjonærene.

3 Likes

Han fikk garantert beskjed om å gå.

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANOV) (“Nordic Nanovector” or the “Company”) today
announces that further to the decisions to discontinue the PARADIGME study for
its lead asset Betalutin[®], restructure the company and appoint Carnegie
Investment Bank to explore strategic options the senior leadership team will be
consolidated, and current Chief Executive Officer Erik Skullerud will transition
out of his role.

The Board has initiated this strategic exercise with the aim of optimising
shareholder value, following the slow recruitment and subsequent disappointing
data from the PARADIGME clinical trial, while in parallel recognising the need
to conserve resources during the process.

Feig er Skullerud hvert fall ikke

5 Likes

Enig at Skullerud burde stille på Q2.

Er han som har vært Sjef, å tatt avgjørelsene den siste tiden. Rett og rimelig at han stiller. Å kommer med svar.

Malene har jeg ingen interesse i å høre på.
Dessverre.

Men anyways, er dataen. Å om det finnes en årsak til svekket effekt. Som blir mest interessant om vi får svar på.

2 Likes

Jeg mener at å skylde på Skullerud blir feil. Han overtok en skakkjørt skute og har så langt jeg kan se forsøkt å holde ting flytende. Men det er bare så mye man får gjort når så mye har gått galt underveis.

Styrelederen derimot…

10 Likes

Jeg er helt enig med deg, Ellen. Ble selv sittende pga haussingen fra Skullerud på presentasjoner og mailer. Han karen der kan du få billig av meg. Etter jeg solgte meg ut før sommerferien orket jeg ikke å tenke mer på Nano. Ser flere er innpå mulige lovbrudd. Man burde jo satt opp en liste over spesielle uttaleser/hendelser, og fått myndighetene til å vurdere dem. Husker også at Egberts i fjor på Q presentasjon sa at: “Betalutin kommer på markedet.” Bra jobba!

5 Likes

Dette er egentlig en klar sak for finanstilsynet hadde dem hatt kapasitet til og granske børsnoterte selskaper som henter inn penger på feilinformasjon til aksjonærer. …Blant annet når dem hentet kapital på siste emisjon" dem handlet snaut aksjer selv ’ skulle komme oss aksjonærer til gode’ hmmm…Listen er så lang …helt vanvittig slik dem har drevet dette.Og kommer unna med dette…

4 Likes

Vel, det er ihvertfall ikke Skullerud som har hausset og vist til mailer her inne (det er det andre som har stått for).

3 Likes