Ja, vifting med ny råtten gulrot
Man kan vel lett sitere Einstein på en sådan dag; “Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat”, som i å tro at Nano plutselig var og er kapabel til noe annet enn å rævkjøre aksjonærene kursmessig.
Sympati med alle som får enda en fulltreffer rett på underkjeven.
“Crystalise” hva betyr det, å gjøre kull om til diamant? Men ser ut som om det er et lite håpe om at noe kan selges
Hvis det er stamcellepasienter som førte til dette viser det vel innsikten og forståelsen Luigi og Lisa hadde når de var så bastant på å beholde inklusjon som den var.
Er samarbeidet med OranoMed terminert?
De må jo mene at CD-37 fortsatt fungerer siden de tror at Betalutin kan fungere i andre populasjoner! Men om de vet dette eller bare gjetter er det vanskelig å vite, spesielt når de ikke vil bruke penger for å finne det ut.
Det virker på meg som om ledelse og styre famler i villrede her, og at de satser på at Carnagie fikser jobben for de.
Det fremstår som valget om at Carnegie skal få meske seg med oppløsning av selskapet ble tatt for en god stund siden. At de eventuelt mener at det er en vei videre for noe av det kliniske er vanskelig å ta seriøst, når man ser kommunikasjonen og presentasjoner som dette.
Zoomer man enda lenger ut er det vanskelig å ikke se alle utskiftningene på toppnivå som symptomer på det man bevitner i dag.
I det hele tatt ramlet dette inn i hodet som en egnet tittel på presentasjonen når jeg leste den:
Tror alle må skjønne at North er en gribb ja. De driter i at Betalutin feilet, de skal ha med seg skatteverdier, cash og pipe så skal de ut igjen.
De veddet på at det vil lønne seg med en inngang på ca 2 kroner. Jeg tror de lykkes bra med stuntet, og selger noen til 1 NOK så tar jeg gledelig i mot.
De tar jo ikke spm fra web alvorlig, så noen må nesten stå der å be de forklare hvordan å ikke analysere dataene for å finne ut hva som har skjedd maksimerer aksjonærverdier.
Sløvt at de ikke namedropper Ukraina og/eller energisituasjonen som kostnadsdrivere. Kunne enkelt snakket vekk 10-20mNok. Hjemmekontor er ikke gratis
Vet du kan tenke selv men er det så lurt å spytte mer penger inn i det som praktisk talt er et konkursbo?
De kunne kommet med en konkret plan for veien videre i dag men i god Nano-ånd så holder man kortene fremdeles tett til brystet.
DN innleder med dette idag…
Toppsjefen er ferdig og 70 prosent av ansatte er sagt opp – Nordic Nanovector gikk nesten 100 mill. i minus i andre kvartal
Selskapet venter at det vil koste opptil 200 mill. kroner å avvikle Paradigme-studien, som ble kunngjort avsluttet tidligere i år.
Gru & skrekk, kan tru det ligger mange millioner her i sluttpakker/sluttvederlag.
Slår meg enda at han forskningsjefen som solgte aksjer nesten på topp " for å pusse opp huset". Er eneste som smiler.
Hva står skrevet i Dagens Medisin idag … og hva sier Einarsson ??
Jaja, hele forrige emisjon går til å stenge paradigme
I gamle dager så jeg Benny Hill Show som morsom underholdning.
Nå tuner jeg inn på NANOV`s morgenpresentasjon for å få litt bidrag derfra.
Jeg har tross alt betalt noen hundre tusen pr. episode fremover…
Det spørs vel om man tror at verdiene er høyere i boet enn over børs.
Det KAN det fort være siden verdien av å slippe selskapsskatt i størrelsesorden 400 millioner kroner har null sammenheng med Paradigme eller pipe å gjøre. Selmer er proffe og har nok mange klienter som kunne tenke seg å reinvestere sine overskudd i virksomheten enn å ta ut alt til kemneren hvert år.
Fra pressemeldingen:
- Betalutin® profile does not fully meet objectives set out for the
PARADIGME study with only one out of three patients responding to treatment and
average duration of response of approximately six months
Én av tre pasienter hadde en effekt, men den varte i kun seks måneder! Det er helt ufattelig at det tok selskapet flere år å avdekke at Betalutin mer eller mindre ikke fungerte. Selv med lukkede studier så burde det vært en form for nødknapp som sier at denne studien er uheldig for pasienter og for selskapet.