Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Utrolig trist MEN man vet aldri ……kan det bli et greit utfall allikevel for den som har is i magen :grinning:

1 Like

Har ledelsen ignorert rådene fra Roy?

1 Like

Hvilke råd tenker du på ?

An article in FA just came, anybody have access? Give us the summary?

For å restrukturere selskapet og se på strategiske muligheter er Carnegie blitt engasjert som rådgiver.

– Beslutningen med å legge ned Paradgime-studien har vært en stor skuffelse for alle involverte, spesielt pasientene. Gitt det vanskelige finansielle forholdene og selskapets økonomiske stilling, er målet å ta vare på våre ressurser og utforske alle strategiske muligheter, sier styreleder Jan H. Egberts i en melding.

Mål om strategisk transaksjon

Nordic Nanovector skriver i kvartalsrapporten at det ikke har noen ytterligere kommentarer angående gjennomgangen før den er ferdig, men at det vil komme uttalelser dersom selskapet finner det passende. Målet er å ferdigstille gjennomgangen innen året er omme.

«Som et børsnotert selskap med notering i Norge, gjenværende kontanter en en pipeline på CD37-eiendeler, mener vi det er muligheter for å krystallisere verdier for aksjonærene gjennom en potensiell strategisk transaksjon», skriver Nordic Nanovector.

3 Likes

Resten handler om at de har hentet 2,3 milliarder gjennom 7 emisjoner, hvor mange ledere som har vært innom og aksjens opp og nedtur i løpet av årene.

De har ikke fått tak i Brondberg for kommentarer.

Kan legge til at Egberts på callen bekrefter at avtalen med Carnegie er success related.

Skal Carnegie tjene på dette oppdraget må de komme opp med en løsning som møter styrets og eiernes forventninger. Det er ikke som ved emisjoner hvor man får et proveny på 20 MNOK for å ringe et par timer og kjøre copy n paste på tidligere prospekter.

Her må de faktisk jobbe for pengene, banke på dører og selge inn caset så godt det lar seg gjøre. Betalingen som venter er tilnærmet lik null hvis det ender opp i en no-deal. Nå kan ikke Carnegie trylle, men en slik deal har uansett en karakter som motiverer til at de må lykkes med oppdraget skal de få igjen for innsatsen de legger i det.

10 Likes

…eller de raskt innser at dette blir for vanskelig og dermed risikabelt å bruke mer tid på.

(og jeg skriver ikke det fordi jeg liker å være kjip)

2 Likes

Er ikke dette en motsigelse av dagens strategi? De betaler Carnige for å likvidere assets til så høy pris de klarer. Ikke noe særlig styre-arbeid nå vil jeg tro?

1 Like

Kanskje det blir ett skalldelskap som Bionor til slutt ble. Solon Eiendom kjøpte selsk for å komme raskere på børs. Aksjene var dengang 15 kroner og steg raskt til over 30

Er det noen som har mening om tidsaspekt på prosessene som er satt igang?

Hvis de jobber mot en merger snakker vi jo ikke likvidering. Dette ble nevnt i går som en av tingene Carnegie kan bistå med.

1 Like

Lurer på det samme. Antar Carnegie eller andre har jobbet med tilsvarende case tidligere. Noen som husker noe rundt dette, og hvor lang tid tok det i så fall å lande en avtale?

Mener de sa resultatet av prosessen skulle foreligge ila. Q4?

1 Like

men aksjonærene i bionor fikk ikke 15kr, de fikk ingenting utenom et massivt skattefradrag på fremtidig inntekt,

og det samme kan elller kan ikke bli her.

trist som faen heile greia.

Disclaimer: Forøvrig Eiger eg ikke nano lenger

3 Likes

Det er ikke sant, Bionor «kjøpte» Solon, aksjene som var i firmaet løp som ingenting hadde skjedd og gamle aksjonærer fikk eiendomsaksjer istedet for pharma.

Grubler litt, kanskje Oncoinvent vil på børs på en kjapp måte??

https://www.finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2017/06/bionor-pharma-legges-ned

Solon ble «kjøpt» av Bionor ene og alene for at Solon Eiendom skulle på børs. Vet ikke hvem som fikk den avtalen i boks, men finurlig løsning.

1 Like

Det er jo håpet! :pray:

1 Like

Maks 4 mnd på seg da. Vil tro at interessen ikke står i taket. Noen formening om hva som skjer videre om de ikke finner en interessent som møter kravene til pris/vilkår? Dette kan jo ikke være en prosess som pågår i uoverskuelig fremtid.

ok, mulig eg husker feil, husker bare at det endte med massivt tap i xx millioner klassen den gangen i flere bio for min del. bionor, diagenic, nordiag osv…husker ikke alle

den gangen ble det mye mere enn xx, og det het nano,pcib og flere :wink:

På Radforsk nevnte de at både Bayer og Novartis satser hardt i radiofarmaka. Det er et hot space ifølge JE.

2 Likes

Prosessen kan vel foregå så lenge de har penger i kassa, men pengebeholdningen holder vel ikke så lenge med lønnsnivået i selskapet. Det ville vært en fin gest om ledelsen gikk ned i lønn mens man vurderte mulighetene, men dette ble blankt avvist som aktuelt på presentasjonen i går.

Nå har de sagt resultatet skal foreligge i Q4, og det virker som de har en no deal no pay avtale med Carnegie, så jeg regner med det vil komme noe om ikke altfor lenge…

For å spekulere litt i restverdi av selskapet – fant denne artikkelen om Clavis fra 11.04.13.

01.04.13 kom de negative fase III resultatene. Kort tid etter kjøpte Spetalen seg kraftig opp i selskapet. Snaue to uker senere ble det altså kalt inn til EGF.

Fra artikkelen:

Da E24 i forrige uke snakket med analytiker Thomas Bowers i Danske Bank, uttalte han at beløpene aksjonærene kan få ut av Clavis kan ligge rundt 30-40 millioner kroner.

I tillegg til en kontantbeholdning på 30 millioner kroner, har selskapet et akkumulerte underskudd på 750 millioner kroner. Noteringen på Oslo Børs er også av verdi.

Spørsmålet er om brødrene Spetalen er på skalljakt. Finansavisen skrev i forrige uke at brødrene er store eiere i det OTC-noterte biotekselskapet Cortendo, som har planer om å gå på børs i 2013. Avisen fikk ingen kommentar på om de med Clavis-kjøpene var på jakt etter en snarvei inn på børs for Cortendo.

Nano har en mye større kontantbeholdning, og et mye større fremførbart underskudd. Noteringen har også en restverdi, det samme har potensielt teknologien, men det vet jeg for lite om.

Om alt dette samlet har en større verdi enn dagens 203 mnok mcap får andre vurdere.

1 Like