Du kan vel selge, avslutte ASK, og kjøpe igjen på nytt i nyopprettet ASK om du vil sitte med aksjer i påvente av konklusjon om veien videre.
Når de fremhever det på den måten så ser det ikke akkurat veldig lyst ut mtp på verdien i boet
Nei men det kan være av strategisk verdi. Hvordan stokke kortene for å stable et nytt (kort)hus på beina.
Er ikke litt av poenget med en børsnotering at de skal ha en IPO. Tviler på at investorer har noe særlig ønske om å betale mer penger til NANO-folkene.
En notering er dyr og tidkrevende. Masse papirarbeid, prospekt og book building. Klart det er en fordel å slippe dette. Ballpark 30 mnok++?
Cash delen kan vi anta lander på 100 mnok.
Underskuddet ser jeg bort fra da jeg er usikker på hvor mye av dette en kjøper kan benytte seg av. Kommer vel helt an på hvem kjøperen er…?
Tenkte at Nordic OncoVector vel er nærmere en posisjon hvor dette kan utnyttes enn de fleste andre, siden mye av den underskuddsbringende virksomheten videreføres. Men jeg har ikke peiling på dette heller.
Ang. dette, hvor lenge har Nano ansvaret for pasientene som deltok i Paradigme med Betalutin? Den siste kom inn i sommer, så lurer på hvor lenge de må drive om de skal “gjøre det beste for pasientene”.
Ja, han nevnte at de har sett god effekt i blant annet DLBCL og MZL var det vel. Sorry hvis noen allerede har svart dette ut, litt mye annet å gjøre i dag
Hør fra 37 minutter, der forteller Nieba hvorfor de tror på Betalutin / Humalutin. Han viser til gode data i Archer, MZL med flere og de tror på one-time treatment. Derfor er de positive til en fremtid og partnerskap rundt disse to.
Kun fase 2A foreløpig… Er ikke i pivotal fase ennå dessverre.
Men du er enig i at Onco+Nano kan bli en bra match?
En merger har også den fordelen at skattefordelen i fremtiden kan utnyttes. Det er kun innenfor samme sektor man kan ta over et slikt, så gamle varianter som Clavis + Spetalen er historie. Det ble satt en stopper for i 2017, så jeg håper en merger med kombinasjon og videreutvikling av piper er det som kan skape fremtidig verdi for dagens aksjonærer.
Cash i hånd til 4 - 5 NOK pr aksje er ikke nødvendigvis å maksimere verdiene.
Forsåvidt, ja… Skulle helst ha litt mer cash med seg inn. Det Onco først og fremst ønsker er nok cash til å drive ting de selv har i pipen nå lengst mulig. Spesielt nå som det ser vanskelig ut for de fleste å gå til kapitalmarkeder. Usikker på om en vil ha med seg noen av folkene… (Dahle sitt salgsstunt i 2016 likte jeg ikke)
Men pipen har jo stort potensial imo og det kan jo være en fremtidig verdi av underskuddet uten at oncoinvent ennå er moden nok til å tillegge akkurat det så mye verdi.
Men ja, jeg liker tanken - absolutt.
Klarer de å dra med ca 100 mill som ble estimert i dag, så er jo det til ca 1 års drift av Oncoinvent.
Tja, viser jo at han er god på timing og risikohåndtering.
Egberts sier på slutten at verdifaktoren av at NANOV er notert (Oslo listing-punktet) er av «significant value».
Det hadde vært interessant dog å vite hvilket tall han legger til grunn bak den uttalesen.
Significant for et børsnotert selskap bør være mer enn noen titalls MNOK.
Forsåvidt også fint å få bekreftet at Alpha37 er i loopen, Dahle og co er på saken, Oranomed er fortsatt partner og det gjøres betydelig fremskritt mot å launche studiet.
Hele teamet rundt Dahle er intakt og jobber med pipen, her har de ikke fjernet folk. Det er et sunnhetstegn slik jeg ser det og viser god prioritering, ref diskusjoner om hvem som burde fjernes eller ikke i selskapet for noen dager siden.
CEO har ingen verdi for pipe, det er Dahle & co.
Ut fra kursreaksjonen i dag er det tydelig flere som fortsatt gikk rundt med forhåpninger om at det skulle komme gode nyheter i dag.
Nå er vi vel på bunnen iom disse ser ut til å være ristet ut (atter en gang), og man kan begynne å stige.
Tror det er veldig vanskelig å få til at OncoInvent skal overta NNV.
Hvordan skal de kunne gi et bud på selskapet uten cash? Må kjøre emisjon blant dagens eiere først da for så å kjøpe opp nano, for så å prøve å renske bort alt ugresset som har slått rot i de mørke kriker og kroker rundt om i selskapet. Kvitte seg med styre og resten av ledelse for å erstatte med sine egne, og håndplukke de man vil ha med videre.
Mistenker det er laber interesse for det blant OncoInvent sine eiere. Børsklimaet og stemningen er ikke på topp om dagen.
Vet ikke om Photocure sin virksomhet er beslektet nok til at de kan kjøpe underskuddet med rabatt for å få fratrekk for sine inntekter framover?
OranoMed virker ikke klar til å kjøpe ut Alpha37, men heller fullføre phase 2 først.
Fint at Carnegie og Selmer får honorar ut fra størrelse på deal.
Tror det bør være fin oppside fra dagens kursnivå, så ser ikke helt vitsen med å selge her.
Ikke så veldig kursfall som forventet heller! Gode nyheter i dag forventet nå ikke jeg.men er vell shorterne som benytter anledningen.Vi som har sittet lenge forventer vell null og Nada . Så lenge North beholder sin posisjon så er d vell litt håp enda '" men for en håpløs kvartalspresentasjon: dem har mye og svare på men det klarte dem ikke så bra…
Ved et eventuelt kjøp/sammenslåing så trenger det vel strengt tatt ikke utveksles noe cash…
Utrolig nok synest jeg det var malene idag som holdt hodet kaldt…og prøvde svare så godt hun kunne…De to andre pratet på tvers av hverandre og viser litt aggresjon mot aksjonærene som kun vil ha svar på hva deres penger er brukt til…og hva som er gått galt her" feil holdning " men slik har det vell vært i Nano i lang tid…Aksjonærene betyr null og Nada…Ansatte og ledelse har aksjer selv, dermed håper jeg at av den grunn at de virkelig gjør sitt beste…
Hørt om sammenslåing av selskaper?