Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvordan vil da aksjene fordeles hvis man kun har aksjer i det ene firmaet?

Og nå tror jeg at jeg vil lage en liten kortfilm med det beste fra Nano ’ tar litt tid men er on it…Bevisgjenstand A☺️siden dem ikke husker selv

3 Likes

Om man eier aksjer i selskapet som overtas/blir kjøpt, så vil man da få aksjer i selskapet som overtar ens eget selskap.

1 Like

Den eneste som virket stødig idag var Lars Nieba, han slutter i oktober. Ellers var det en "arrogant hardt arbeidende " ledelse. Jeg solgte resten i formiddag. Hva verdien på restlageret blir var alt for usikkert i kombinasjonen Carnegie, Selmer, sluttkostnader osv. Da blir det å takke for meg. Dette er det dyreste “kurset” jeg har vært på og lurer på om jeg har lært noe.

13 Likes

Jeg er enig i mye av det du skriver @Syklisten men håper på en liten oppside over dagens nivå og ser ikke vitsen i å selge nå !

Tapet for min del er et trist og altfor stort kapittel.

5 Likes

Jeg skjønner absolutt nada over at ikke Roy har hatt en rolle i dette selskapet.

2 Likes

Selv realiserte jeg ASK med alle aksjene på 2,3 for noen uker siden, og kjøpte meg litt inn igjen i forrige uke og i går på ny ASK. Størsteparten av tapet er dermed allerede realisert og blir med i skatteoppgjøret for neste år, og nedsiden på det jeg har spytta inn igjen etterpå er begrenset til et mindre femsifret tall uansett, så det er peanøtter i forhold til det jeg allerede har i tap. Nå får det bare stå til slakten er unnagjort, så får vi se om det blir til kurs 0,5 eller 5.

5 Likes

Ditto! Gambler men kommer ikke sitte lenger på de enn at jeg rekker evt å lukke ASK kontoen i tide for å få tapet på 2022 skatten.

2 Likes

Når må en lukke ask kontoen for få igjen tapet? Og PS hvis jeg selger og lukker nå…er d en tid en må stå utenfor…før en åpner en ny en Og kjøper på nytt for kunne realisere tapet?’ Jeg trodde en måtte være ute noen ukers tid?

Jeg også har slakta kontoen min og tatt tapet på rundt 1 mill.
Jævelig surt men får jeg 150k ut av d jeg kjøpte meg inn i gjen med i forrige uke samt ca 350k igjen på skatten så har jeg en halv buljong og starte på nytt med.
Tror ikke d blir noe biotek bruk på disse men mere safe ting selv om jeg vet d er i bio de virkelig store penga ligger hvis alt slår ann.

Jeg heller skjønner ikke en pøkk av at RL ikke har vært synlig i kulissene selv om han formelt ikke jobber i firma.

Nei forandring av kriterier var nok ett av 2 onder. Enten ikke gjøre noe og bruke 3 år til på å bli ferdige eller lempe og ikke vite konsekvensen.
De tok feil i alle fall, men ikke gjøre noe hadde vel blitt katastrofe det også tenker jeg

5 Likes

Du kan bare starte en konto nå hvis du vil. Du kan ha inntil 5 ask konti.
Det jeg fikk beskjed om var at alt som stod på konto hvor NV stod måtte selges men har i ettertid sett noen som sier andre aksjer kan flyttes.
Jeg fikk beskjed av Nordnet at det kunne de ikke men jeg hadde bare NV så ikke noe problem.

Ta bare pengene ut til din private konto og kjør dem tilbake et par dager etter.
Det skal holde

Takker.Jeg burde gjort d for lenge siden…men vært i lærefasen:) så d holder etter…Og ikke minst sett hvor dårlig stilt vi aksjonærer er når d kommer til innsyn i hva vi faktiskt investerer i…Next time I do better…

3 Likes

Synd at nettopp Nieba slutter. Han var midlertidig CEO ganske lenge og jeg synes han fikk utrettet en del positivt: Innførte et spareprogram, konsentrerte ressursene rundt Betalutin (som alle da trodde på) og fikk fart på rekrutteringen. Mye kritikk av ledelsen og mye fortjent, men Nieba har vært stabil i jobben og bør få godkjent, er nå min mening.

6 Likes

Men er vell slutten for selskapet uansett…det vet vi vell nå…så er vell ikke noe igjen…dødsbo…prøve selge restene

1 Like

Forelskelser er det farligste som finnes i aksjemarkedet. Man må ha bunnsolid forståelse for det man investerer i og bransjen det opererer i. Hvis ikke kommer man til å bomme om og om igjen, og ting man burde forutsett blir overraskelser. Man trenger tålmodighet for å sitte, men den viktigste tålmodigheten er den som stopper en fra å kjøpe. :slight_smile:

5 Likes

Bare ned 33% de siste 2 ukene… bare å sitte med aksjene til noe skjer materiellt for selskapet, men undrer på om det er bare Egbert som administrerer informasjon og instrukser mot Carnegie og ikke basert på konsensus fra hele styret?

1 Like

Kjedelige 23 % i differanse fra de som solgte i panikk ved åpning og sluttkurs.

Jeg skjønner egentlig ikke hva det var som skulle gjøre at noen så aksjen ned til 1 krone i dag. Styret jobber åpenbart aktivt med å finne en farbar vei fremover. Ingen garantier for noen som helst «suksess», men det virker til at de har dialoger og muligheter som kan medføre bedre utsikter for aksjonærene enn det mange frykter.

Ser noen er all out i dag, mulig det var et fornuftig trekk når løsningen foreligger med to streker under svaret, men jeg synes å høre at Nieba er positiv til verdien av pipen, inkludert Betalutin.

Cashen som ligger i selskapet renner nok fort bort drøyer dette for lenge, men en forhåpning om at det meste er avklart inne fire måneder borger for at noen konkrete ting er på trappene.

Det ble sagt at det er ikke straight forward å ta stilling til ulike muligheter, det bør også foreligge en enighet om verdsettingen hørte jeg ble sagt i dag.

Jeg opprettholder min naive tro om at styret sammen med tilretteleggerne ser et utfall som er bedre enn å selge til 1,8 NOK.

6 Likes

det at de må bruke 150-200mnok på å stenge paradigme var nok det som sendte aksjen ned såpass mye som den gjorde idag…

Blir spennende å se hvor mye north økte, det burde vel ha vært en del. Trodde selv vi hadde sett toppen på 1,65, men her stenger aksjen nesten på HOD.

Artig å se hvordan 20k postene som lå på begge sider stort sett hele dagen forsvant rett over fire.

3 Likes

Urbanium - gruppen økte litt på dagens liste.

Tror også det var CEO der som stilte spm om fremførbart underskudd ift skatt tidlig i QA. Jeg tror det er en del på eiersiden nå som ser på dette som en verdi, selv om det har vært diskutert mye her hvor vrient det trolig er.

Takk, tenkte ikke å høre denne gang, men skal nå høre Nieba.