Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nordic Nanovector sine hjemmesider står Folketrygdfondet oppført med 9 693 512 aksjer, 8.35%.

Aksjonæroversikten her på TI viser 10 902 473, 9.4%.

Antar det er en logisk forklaring på dette, og ikke at Folketrygdfondet har økt…?

Hadde ikke satt min lit til at de husker på å oppdatere aksjonæroversikten i den sjappa her for tiden… Det er felles viten at FTF låner ut aksjer i stor stil, samt får disse tilbakelevert i tider og utider.

Slik utviklingen på beholdningen ser ut, er det nettopp utlånte aksjer de har fått tilbake. Ettersom den totale summen stemmer overens med en beholdning de hadde tidligere i år.

1 mill aksjer omsatt i dag, ganske mye over det som har vært snittet for dagsomsetning siste perioden.

3 Likes

Rimelig åpenbart at vi er vitne til konsolidering eller distribusjon, algoene holder kursen i en rimelig tight range. Min gjetning, preget av at jeg har en del aksjer, er at vi konsoliderer for et move høyere, uten en direkte tilbakegang, som har vært tilfellet de siste gangene.

Brudd under 1.20 eller opp over 1.30, vil vise retningen de neste dagene og ukene. Sannsynligheten er dog stor for at vi forblir i denne rangen frem mot Q3.

Et slikt volum, på en Mandag :thinking:

2 Likes

:wink:

Teknisk er dette selve definisjonen på en bunn, og starten på et rally. Beror vel en hel del på hva som blir sagt neste torsdag, men ser veldig bra ut teknisk.

1 Like

I mitt innlegg 18.10. spådde jeg en bunn for Nordic Nanovector på 1,20-tallet. Dette stemte rimelig greit, men bunnen ble i nedre halvdel av 1,20-tallet.

Nå har aksjen løftet seg til motstand oppunder 1,4. Dagens HOD er 1,395. Om aksjen passerer 1,4, er det fortsatt stor volumveid motstand i hele intervallet 1,4-1,5. Dette var vendepunkt opp ved nedgang fra høyere nivåer, og vil derfor naturlig nok utgjøre motstand ved oppgang fra lavere nivåer. Aksjen er fortsatt relativt volatil.

Jeg tror derfor NANOV skal ned igjen og hente mer fart til neste bruddforsøk. Når det er sagt, føler jeg meg rimelig trygg på at neste bunn blir høyere enn den forrige, for eksempel øvre halvdel 1,20-tallet…?

1 Like

Noen av de på top som øker tro :thinking: eller er det nye spekulanter som har skapt siste dagenes volum

Kursen blir solgt ned i sluttauksjonen hver dag, på lavt volum. Det vitner vel bare om at akkumuleringen fortsetter. Eksploderer nok snart.

Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg ordentlig lei av denne trading og spekulasjon med aksjekurs opp og ned uten mål og mening. Håpe inderlig at hele skjappe bli solgt på en anstendig pris eller at de få en overaskende «deal» så vi kommer ut med noe grei pris per aksje og legge dette mareritt bak oss.

Helt enig her ja…forstår ikke helt hva som er greia her?.så hva driver dem egentlig på med?Nano har jo ingen fremtid alene…dem har jo ikke kapital til drive dette videre. …det er vi jo alle inneforstått med…så ville vært fint nå med en endelig avklaring …

La oss få dette unnagjort før slutten av året å få skatt tilbake fra tapert. Akkurat nå tro ikke at jeg ønske å investere lenger i Nanov i et eller annet form og derfor håpe på en snarlig slutt med best mulig aksje kurs (tatt situasjon i betrakning). Det har vært en sånn sammenhengende mareritt siden 2017 for meg. Våge jeg å tro på noe positiv utfall 10 november eller halte dette videre uten noe klarhet? ??

2 Likes

Nordic nanovector er ihvertfall over og ut…men dem er godt lønnet ’ fortsatt betalt av aksjonærene…så dem haler ut lengst mulig tenker jeg…Vanskelig og tro at dem skal få til noe nå …skjønner ikke hva d skal være

Ikke jeg heller.

Sundt er ihvertfall helt ute av listene, for de som lurte på det.

Langt mer interessant å følge med på selskapet til Roy H Larsen (synes jeg).

Han sitter fortsatt stille i båten og jeg forventer at han hører et eller annet i gangene der han ferdes daglig.
Nekter å tro at denne prosessen ikke lekker opplysninger et eller annet sted, så stort er ikke norsk biotek og heller ikke mulighetsvinduet for hva «redningen» til NANOV kan bestå av. Jeg mener ikke med dette å si at at alle kommer til å rope «wow!» når en final decision kommer, men når både Radforsk og gründer avventer er det legitimt å anta at det finnes noe håp her.

6 Likes

Men er dem helt ute ??

Ja, stod på listen over hendelser i ulike OSE selskaper på TDN i går. Sundt står med beholdning null.

Ny aksjonær på listen i dag med 276K aksjer; Selaco AS. Det er traderen Svend Egild Larsen, han som lurte algoene og ble dømt for det.

Nå skal nok robotene i NANOV få kjørt seg :sweat_smile::joy:

3 Likes