Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Fra LinkedIn fremkommer det at Kostas har en annen jobb også så han ser ut til å være «management for hire», tipper ham ikke er fulltidsansatt :wink: og mens Marit Otterlei også er professor på NTNU så hun er nok heller ikke fulltidsansatt.

Ellers består styret av Sarsia og Investinor tungt personell som jo også er investorene som har til nå hentet skarve 200m kroner i emisjon eller lån. Mohn ser ikke ut til å ha gått inn tungt, ikke at jeg tror det gjør verken eller med caset. Verdisettingen av APIM vs NNV ser ikke ut til å vært en fair affære.

2 Likes

Nano har jo enkelt og greit blitt verdsatt til dagens (begredelige) prising på børsen. APIM har blitt verdsatt til det samme som siste gang de hentet penger, pluss ca. 100(?) mill til. Har de i det hele tatt skapt verdier siden sist gang de hentet penger?

7 Likes

Verdsettelsen av apim vs nanov henger ikke på greip nei.

Hadde de skapt noen imponerende verdier hadde de nok klart å hente friske penger og fått med noen nye og sterke navn på sin captable. Det er kun de samme folkene som har vært med i alle emisjonene, de har ikke klart å attrahere noen som kan biotek. Selskapet har vært på søken etter penger lenge så dette var nok også det beste de kunne håpe på.

Sånn hvis det er uklart for noen: Når børsen åpner i dag, så er kursen på kr. 1,33 grensen for om du er enig/uenig i at APIM alene er verdt 439 millioner kroner.

2 Likes

Tror vi kan få en ganske bred tradingrange i dag. Ypperlig dag for traderne, blodrødt i statene og ambivalente aksjonærer og spekulanter som har håpet på en lottogevinst.

Fest setebeltene! :roller_coaster:

Stiger 20 % på at Malene går ned fra 5,5 mill i årslønn til 300K i styrehonorar.

Hvem skal kuppe denne alt-mulig dama her nå? Kan brukes til alt fra IR, via CFO til CEO :ok_hand:

6 Likes

De har vel eget pengebrenneri i kjelleren på kontoret. Kan kanskje avhendes til alternativ bruk?

Jo mer jeg tenker på det, jo sykere er det at hun har hevet så høy årslønn. Adm dir i selskapet jeg jobber og som genererer 3 milliarder i driftsinntekter og har 2000 ansatte har årslønn på 3 millioner.

Er ikke helt med. Skjer veldig mye nå. Dersom man har kjøpt Nanov mellom kr 1.20 og kr 1.40. Er man da og fucked? Jeg kjøpte 225 000 aksjer med snitt 1.36😳

Har du kjøpt såpass med aksjer uten å helt vite hva du har investert i?

1 Like

Tror du klarer deg bra:) uansett utfall idag så vil jo dette på lengre sikt være bra. Vi som har sittet veldig lenge med aksjen hadde håpet på en bedre avtale.

Ja. Hadde en overskudds million fra oljeservice jeg kasta ut med pil, da gikk litt på blant annet Nanov.

1 Like

Du vill garantert få tilbake din investering…verre med oss som kjøpte når nano var hot…

1 Like

Ikke overraskende, men det er ikke selskapet som ble slaktet, bare aksjonærene :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jaja, får trøste meg med at tapet ble bare på 65%. Betydelig opp fra 99,9% :stuck_out_tongue:

2 Likes

Føler med dere. Får bare håpe det nye selskapet vil radere dagens Nanov ledelse. Ikke interessert å følge dikka folka videre.

Seriøst …hva skjer egentlig med våres aksjer nu? Første gang jeg er oppi dette

Okai. Kanskje lese seg litt opp i selskaper neste gang, før man investerer da. Bare en tanke🤷🏻‍♂️

1 Like

Ja. Pleier gjøre det men kan bli litt spontan dersom jeg tror det er en god mulighet. Hadde flaks da. Min siste high risk investering😂