Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Egentlig tenker jeg at pipen til nano lever videre - men verdsettelsen til apim på nesten 500 mill og nanos til rundt 150 får jeg ikke til å stemme.

x antall mrd i R&D og kliniske studier opp mot et selskap med et snart påbegynt fase 2 studie som har hentet 200mill i sitt løp- jeg er ikke smart nok til å få det til å gå opp utover at cash posisjon etter nedstengt paradigme er mer eller mindre 0

eller noe sånt.

Ei kjenner jeg til APIM - så går med på at man fort kan være rask i meningen.

1 Like

Artikkel om APIM’s kreftmedisin ATX-101 når den ble presentert på ASCO i fjor …

Det er komplett tragisk spør du meg. APIM har hatt store problemer med å klare å hente penger. Helt kokko opplegg for NNV aksjonærer. Blir bare verre og verre denne fortellingen…

Jeg hadde sett litt på på hvilken verdi APIM sist hentet penger (verdsettelsen ved emisjon) og om selskapet har noen lån :wink:

4 Likes

Det er jo åpenbart ikke er selskap som burde vært på børs nå, og slett ikke på hovedlisten. Så eneste naturlige konklusjon er at de ikke har klart å hente penger utenfor børs.

200 mill tipper jeg det nye selskapet er priset til ved nyttår

Jeg tenker at dette betyr at man ikke får synliggjort verdiene ordentlig nå.
Det er vel et vanskelig marked å få til det på.
However: verdiene i pipen er der jo ennå i det nye selskapet og man får jo inn litt verdier fra Apim.

Det ser jo ut som man ikke ønsker drive noe av pipen fra Nanov videre selv i klinisk og skal fokusere på Apims Pipe (om jeg leste børsmld riktig) – antakelig fordi dette er en mye billigere vei mot et marked.

Det er i mitt hode slik at Apim nok sitter med den klart beste dealen her - der får man børsnotering “gratis” og 75 % av fremførbart underskudd og 75 % av pipen til Nano (som potensielt kan ha stor verdi) som følge av mergeren.

Det er allikevel slik at man nå sikrer seg en mulighet til å sitte igjen med noe av verdiene til slutt, men må jo vente enda lenger – og det er kanskje ikke det alle ønsket.
Klarer man å kapitalisere av pipen etterhvert og får gjort noen gode avtaler-fremganger innen cd-37, samt at man får verdier av Apim også (som jeg ikke kan noenting om), så er 24 % av totalverdiene her også mulig å kunne bli ok til slutt.

Situasjonen ser for meg veldig uavklart ut per nå – men dette er nok ikke det verste som kunne skjedd for aksjonærene – det har ihv et potensial for å kunne bli et ålreit til slutt, selv om jeg nok føler Apim-aksjonærene sitter igjen med den beste dealen her.

4 Likes

Sorry hvis det fremkom slik. Nei, jeg er absolutt ikke bull på APIM og deres mekanisme. Til sammenlikning så er jeg mer positiv til NNV.

Men dere får Mohn som aksjonær og han liker jo å investere randomisert og dobbeltblindet i norsk biotek :sweat_smile:

4 Likes

Jeg kan ha lest feil – korrigerte :+1:t2:

1 Like

Spør igjen, hva betyr dette? Hvem er/blir dette sine penger?

Skjønner du greia her @Roc ? Hvorfor prøver de seg med dette i klinikk? Mulig det skjer noe med distribusjonen av legemidlet her, men ved første øyekast fremstår jo dette som et håpløst klinisk prosjekt.

ATX-101 disappeared quickly from plasma and was not detectable 5 - 60 minutes post infusion.

Edit: Burde hatt med at det også står:

Drug exposure is dose dependent with rapid plasma clearance, which confirms in vivo data demonstrating the quick uptake by cells of all organs.

Problemet er jo å vite hvor lenge dette har on-target effekt.

1 Like

Leser som at NNV sitter med 70mill i kontanter etter at studien er closet gjør det ikke?

1 Like

Enig, har tittet på APIM før og det er helt kokko opplegg. Skjønner ikke at noen investerer i det (og tror ikke investorene skjønner noe av det selv heller).

1 Like

Hvorfor er det koko, Roc?

Hvis det fungerer som tiltenkt vil det øke celledøden ved chemo-behandling. Det er aldri tenkt som monoterapi, vel?

Skjønner at det ikke er noen Ferrari, men det kan vel teoretisk fungere som en katalysator for chemo?

Dette er meget positivt for NanoVs eksisterende aksjonærer. Kontinuitet opprettholdes. NanoVs potensielle restverdier opprettholdes. Dette bør kunne ha stor positiv betydning for Nanovbørskursen fremover!
Avtalen gir avklaring, fjerner usikkerhet og gir mer tid og arbeidsro.

Jeg tipper det nye selskapet vil satse på å få godt betalt for Jostein Dahles forskning innen Humalutin, Alpha37, CD-37 for CAR-T mv. Et potensial nåværende NanoV-aksjonærer ville kunnet miste.

Fordeler med avtalen trukket ut av uttakelsene nedenfor:

• Overlever som selskap. NanoV vil leve videre - det er opplagt bedre enn å bli fadet ut.
  • Ny kompetent ledelse
  • Oppbakket av gode investorer
  • Representerer en fornyet god mulighet for eksisterende NanoV-aksjonærer.
  • Innehar bred ekspertise
  • Gir Nanov gode strategiske muligheter
  • Potensielle muligheter i APIM og i NanoVs patentportefølje, som opprettholder en realistisk verdi som videreføres.
  • Gir APIM en rask mulighet til å kjøre børsemisjoner

APIM brings a highly competent and experienced management team, supported by
leading international key opinion leaders. To-date, APIM has raised
approximately NOK 210 million in equity and from other sources of funding. It is
backed by leading investors in Norway, including Sarsia Seed, Norsk
Innovasjonskapital III, Trond Mohn Stiftelse, Investinor and Birk Ventures.

Jan H. Egberts, Chairman of Nordic Nanovector, commented: “I am very pleased to
be able to announce our joining forces with APIM Therapeutics. This transaction,
which is backed by the Boards of both companies, is the result of an extensive
review that explored a range of strategic options for Nordic Nanovector. We
believe that this transaction presents an exciting opportunity for our
shareholders. We bring in ATX-101, a novel anti-cancer peptide currently in
Phase 2, which has significant potential for the treatment of multiple tumour
types and has already shown a highly favourable safety profile. In addition, the
combined company will have broad expertise in the discovery and development of
novel cancer therapies plus a robust discovery technology platform for
generating multiple new drug candidates in the future. I am confident that the
merger of the two companies is the start of a new and exciting phase for Nordic
Nanovector.”

Erlend Skagseth, Chairman of APIM Therapeutics, commented: “Merging with Nordic
Nanovector is a significant milestone in our ambition to become a major player
in transforming the treatment of cancer. We have already made significant
progress with ATX-101, our lead oncology drug candidate, and we are looking
forward to announcing results from the two ongoing clinical studies. The
potential of ATX-101 is very significant given its unique mechanism of action.
We have generated exciting non-clinical and clinical data supporting its current
clinical development in indications with high unmet need, as well as its overall
potential to treat a plethora of additional cancer indications. This merger will
not only allow us to get access to public equity markets to support our growing
ambitions but also to create a strong pipeline and combine the expertise of the
two companies in oncology.”

Det viktigste her er nok å ha med Trond Mohn* på laget - regner med han vil backe videre emisjoner. Hypotetisk: Blir hele greia slått sammen med Bergenbio og solgt til Big Pharma etter hvert?

Uansett regner jeg med at NanoV har større og bedre muligheter fremover enn de hadde uten denne avtalen.

Trond Mohn stiftelse,* (opprettet 22. desember 2004) tidligere Bergens medisinske forskningsstiftelse, er en norsk stiftelse til støtte for forskningsvirksomhet. 1. januar 2014 endret stiftelsen navn til Bergens forskningsstiftelse, og Frank Mohns Stiftelse ble samtidig fusjonert inn. 1. januar 2019 fikk den sitt nåværende navn.

Trond Mohn stiftelse er basert på donasjoner fra Trond Mohn, Marit Mohn og Frederik Mohn, og er den største allmennyttige stiftelsen som støtter forskning i Norge. Stiftelsen bidrar med finansiering av forskning på en rekke fagområder. Ved inngangen til 2019 utgjorde kapitalen i stiftelsen 2,7 milliarder kroner. I 2019 passerte stiftelsen én milliard kroner i tildelinger til forskning.

Ja, alt tyder jo på at det blir veien fremover nå :rainbow::unicorn:

1 Like

Tipper Mohn et Co nok har en god plan videre fremover. De gjør neppe denne dealen uten å ha de neste trekkene planlagt. Med Mohns kapitalbase, husk ingen NanoV-investorer var villige til å kjøre noen ny emisjon, har NanoV nå fått muligheten for materialisering av verdier som fort ellers kunne gått tapt.

Har du lest meldingen???

3 Likes

Ja, ledelsen vil jo bestå av Kostas Alevizopoulos som Ceo og mer kommer det vel egentlig ikke fram i mld…(?) Men det virker vel ikke som noen av eksisterende ledelse i Nanov fortsetter.

Er det slik at du reagerer på at Egberts fortsetter som Chairman og Brondberg nå går over i en styreposisjon? Dette er altså Styret og ikke Ledelsen.
(I tillegg vil styret besto av “Erlend Skagseth (current Chairman of APIM), Gökhan Batur (current board member of APIM)” og en til valgt av de 4 største aksjonærene i Apim)

1 Like

Blir spennene høre presentasjonen idag…jeg tenker at dette var det beste dem kunne få til nå…og betalutin blir ikke lagt på hyllen.heller dette en konkurs…Dem har kanskje mye bra og tilføre hverandre… 'det ville blitt konkurs om ikke dette…

« Kopiert fra nattens innlegg Finansavisen forum:

Det positive er at kveldens børsmelding om fusjon/oppkjøp, mest sannsynlig danner et gulv på aksjekursen på dagnes nivå, vi nesten dobler pipeline og da mulighet for suksess, og dyktige folk kommer inn i ledelse og styret. Kursen kan stige mye på dette. Det betyr ikke at vi som aksjonærer kommer godt ut av det ift hva vi har pr idag!

Utifra litt lesning nattestid så ser det i første øyekast slik ut: (min subjektive vurdering)

Det er 2 selskaper der begge trenger funding til videre studier. Nanov fremstår merkelig nok desperate ift verdsettelse/forhandlinger. Det begrunner jeg i følgende.

Nanov har flere medisiner i pipeline og brukt 3 mrd på forskning, fremførbart underskudd, børsskall, 8 dyktige ansatte som blir med videre og 15 mill mer i cash enn motparten ved årsslutt. Motparten har sine utviklede produkter, dyktige folk og sterke eiere.

Det gis ingen utdypet redegjørelse for verdsettelsen som Carnegie har lagt til grunn, og /eller forhandlingene som har pågått. Med de beste kortene for hånd blir vi avspist med 1/4 del. Det er mildt sagt overraskende da deleforholdet i første øyekast burde vært motsatt. Det vil skape spekulasjoner om noen sitter på begge sider av bordet.

“KPMG AS assisted Nordic Nanovector with financial due diligence and fairness opinion”…denne rapporten blir særdeles interessant!

Stemmer mine antagelser vil dette ikke bli sluttresultatet! Enten blir fordeling justert, eller vi kaster styret og ser etter andre og bedre alternativer. Ved første øyekast er dette nok en fallitterklæring av styrets ivaretakelse av aksjonærenes interesser. Dette er nok en mangelfull børsmelding med tåke legging av fakta.

Meld dere inn i aksjonærgruppen ved å sende mail og melde dere inn i facebook gruppen. Allerede er vi over 50 personer som har tatt kontakt enten på Facebook eller mail. I morgen begynner jeg å kontakte top 50 for å koordinere med mål om negativ kontroll. Alle forsøk på kupping av Nanov skal stanses og aksjonærenes interesser vil bli ivaretatt av akjsonærgruppen.

E-post: agnanovector@gmail.com
Facebook gruppe: AG Nordic Nanovector»

1 Like