« Kopiert fra nattens innlegg Finansavisen forum:
Det positive er at kveldens børsmelding om fusjon/oppkjøp, mest sannsynlig danner et gulv på aksjekursen på dagnes nivå, vi nesten dobler pipeline og da mulighet for suksess, og dyktige folk kommer inn i ledelse og styret. Kursen kan stige mye på dette. Det betyr ikke at vi som aksjonærer kommer godt ut av det ift hva vi har pr idag!
Utifra litt lesning nattestid så ser det i første øyekast slik ut: (min subjektive vurdering)
Det er 2 selskaper der begge trenger funding til videre studier. Nanov fremstår merkelig nok desperate ift verdsettelse/forhandlinger. Det begrunner jeg i følgende.
Nanov har flere medisiner i pipeline og brukt 3 mrd på forskning, fremførbart underskudd, børsskall, 8 dyktige ansatte som blir med videre og 15 mill mer i cash enn motparten ved årsslutt. Motparten har sine utviklede produkter, dyktige folk og sterke eiere.
Det gis ingen utdypet redegjørelse for verdsettelsen som Carnegie har lagt til grunn, og /eller forhandlingene som har pågått. Med de beste kortene for hånd blir vi avspist med 1/4 del. Det er mildt sagt overraskende da deleforholdet i første øyekast burde vært motsatt. Det vil skape spekulasjoner om noen sitter på begge sider av bordet.
“KPMG AS assisted Nordic Nanovector with financial due diligence and fairness opinion”…denne rapporten blir særdeles interessant!
Stemmer mine antagelser vil dette ikke bli sluttresultatet! Enten blir fordeling justert, eller vi kaster styret og ser etter andre og bedre alternativer. Ved første øyekast er dette nok en fallitterklæring av styrets ivaretakelse av aksjonærenes interesser. Dette er nok en mangelfull børsmelding med tåke legging av fakta.
Meld dere inn i aksjonærgruppen ved å sende mail og melde dere inn i facebook gruppen. Allerede er vi over 50 personer som har tatt kontakt enten på Facebook eller mail. I morgen begynner jeg å kontakte top 50 for å koordinere med mål om negativ kontroll. Alle forsøk på kupping av Nanov skal stanses og aksjonærenes interesser vil bli ivaretatt av akjsonærgruppen.
E-post: agnanovector@gmail.com
Facebook gruppe: AG Nordic Nanovector»