Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Du tenker på denne dealen. Gir Mohn konverteringsrett = utvanning.

BerGenBio får nå 100 millioner kroner i et lån fra Trond Mohns heleide investeringsselskap, Meteva, opplyses det i en børsmelding.

Mohn sitter gjennom Meteva på en eierandel på 27,23 prosent i BerGenBio.

Selskapet påpeker i meldingen at i tillegg til kontantbeholdningen på 225 millioner kroner ved utgangen av september 2022, vil denne fasiliteten gjøre det mulig for BerGenBio å fortsette sin tidligere annonserte strategi for sitt legemiddel bemcentinib.

Lånefasiliteten vil, under visse betingelser, være tilgjengelig fra andre kvartal neste år. Eventuelle beløp som blir tatt ut skal tilbakebetales eller konverteres til aksjer innen utgangen av desember 2024.

Uttakene vil ha en årlig rente på 6 prosent, samt et forpliktelsesgebyr på 1,5 prosent pr. år på enhver ubenyttet del av fasiliteten.

1 Like

Føler du fortsatt at du hadde flaks? Sorry, men klarte faktisk ikke å dy meg.

1 Like

Ja.kjenner ikke så godt til den låneavtale…men fikk nå ihvertfall løft på kursen igjen…

Vet ikke. Var innstilt på att selskapet kunne konke, så utfallet er vel bedre enn som så😆 fordelen når man investerer «gratis» penger, er att du har større ro når det stormer som verst.

Blir ok for nye investorer som tenker langsiktig…:slight_smile:

Dagens webcast er tilgængelig @ Viewer Registration • Nordic Nanovector Update

Viss kursen ligger på dagens nivå vurderer jeg faktisk 30 000 aksjer til når lønna kommer i slutten av mnd😊

Du kaller det “gratis” penger og samtidig må du vente på lønna for neste investering… storkar skal man være.

1 Like

Med «Gratis-penger» mener jeg opptjente penger fra andre investeringer du ikke nødvendigvis har jobba for. Att jeg investerer av lønna er mer strategi. Storkar har jeg aldri vært. Er bare en ussel skiftarbeider i Norsk Hydro☺️

3 Likes

Siden Nordic Nanovector er selskapet som fortsetter å eksistere så skjer ingenting med dine aksjer annet enn at verdien vil svinge endel og eierskapet ditt i Nano bil bli «bittelitt» utvannet når sammenslåingen skjer.

Du trenger ikke forklare hva gratis penger er… Strategien din er å bruke lønnen på aksjer med veldig høy risiko ? Tror du bør stoppe mens leken er god :slightly_smiling_face:

1 Like

Mistet litt tråden her…mye prating her på q3 om noe jeg ikke har peiling på…når vil denne transaksjonen skje? Er d noe vi må gjøre aktivt selv? Og det vil komme ett nytt navn på selskapet! Så da vil det vell bli lagt en ny verdi på aksjene?

Jepp, fra neste år blir det kun investert i bank og energi😂

4 Likes

«Veri interesting, veri exiting» :face_with_hand_over_mouth:

Kjente null engasjement , og så det ble adios diegos

… also me: a fucking liar

Ellen: Selskapet du eier aksjer i (NANO) kjøper i prinsippet det andre selskapet. Oppgjøret skjer ved at aksjonærene i APIM får tildelt aksjer i NANO i stedet for de aksjene de nå har i APIM. NANO trykker da opp flere hundre millioner nye aksjer, og hver aksje i NANO blir dermed mindre verdt hvis ikke markedet mener man har fått APIM billig.

3 Likes

Sitter altfor busy til i dag, men ble det sagt eller spurt noe om hva som skjer med dagens NANO-pipe?

De skal på ASH, Alpha37 er IND-ready etc, de skal vel ikke scrappe alt dette?

1 Like

Jeg syns APIM er dyrt - ganske utrolig gitt markedsklima.

Svarene til Egberts syns ikke jeg er holdbare her - at prisen er sist fra finansieringsrunde…

dvs pipe betyr svært lite…

1 Like

Dem fortsetter med sitt…legger ikke ned disse studiene

2 Likes

Så vidt jeg hørte, så kører selskabet videre med disse aktiver og er finansieret gennem 2023.

2 Likes