Hvilken bil tror du ath100 mener i dette eksempelet.
Ikke 7 sifre her, men 6 og vel så det. Men heldigvis var jeg inne tidlig (2016) så inngangen min er håndterbar. Jeg stresser ikke å selge, den eneste verdien i disse aksjene er for meg nå skattefradraget, og det er omtrent 10 ganger så mye som dagens kurs, og akkurat skattefradraget kan ikke gå til null. (Eller det vil si, det gjør det jo, den dagen APIMVector er over 12, men da nærmer vi oss jo Champagne Problems. Eller i hvert fall Prosecco bekymringer…)
Kan godt være et A-lag. Men i 5. divisjon.
Samme det, nå er North i gang og flere kaster seg på, denne dealen ryker og bra er det.
Jeg ble lettere positivt overrasket når jeg så eierne bak APIM, men etter å ha lest og forstått meldingen er dette ren crap. Godt noen tar tak og er enige at her er aksjonærene greit avspist med null komma null. Skal det være mulig å gi fra seg et fremførbart underskudd i denne størrelsen?
Fint at Egget kan le av at amerikanerne sier at markedet alltid har rett. Da forstår man hvor støtt han har stått i prosessen med å synliggjøre og forsvare verdiene i caset. Der slo jeg av webcasten, gadd ikke å høre mer.
Mulig restene bare er verdt glansbilder, men da får man konkludere på det når aksjonærene har gjort sitt for å få to streker under svaret.
Jeg mener fortsatt aksjonærene er tjent med at North er ombord. Det viser dagens initiativ fra de.
Ingen fairness report fra KPMG her, ikke et ord om verdivurderinger.
Bare å signere og sende inn med NEI til alle forslag.
Fikk melding fra VPS om EGF i dag. Har ikke åpnet, men regner med at aksjonærene kan stemme ja eller nei til “forslaget”? Jeg heller til å stemme nei bare for å demonstrere min misnøye.
Er det virkelig noen som kommer til å stemme ja?
2012-modell VW Polo. Så den er helt grei den, greit vedlikeholdt av velstående eiere og “strøken” i lakken. Problemet bare at vi byttet den med vår 2022 E-klasse, som dessverre fikk motorstopp rett før siste avkjørsel på motorveien. Om det var en sikring som var gått, eller et komplett motorras som var årsaken, får vi aldri vite.
Men - TUT OG KJØR, selv om det blir mye trangere i baksetet.
10.000 aksjonærer. De aller fleste kommer ikke til å stemme.
Er det 33 % som gir negativ kontroll?
Men er vel flertallet av stemmene som kommer inn som teller da eller?
La oss ta kontroll her, eller kjøre en gamestop? Har noen 100 laken til i tørrkrutt og jeg er klar! Ble motivert av North sin melding i kveld! Carnegie og apim, eat my cock!
Har brukt dagen på å la denne “dealen” synke inn samt lyttet til webcast.
Det eneste jeg kan si er: NEI
OKEI, har scrollet og kommentert mye i det siste, men her er en tanke dyrket i egen jord:
I 2016/2017 var vår våte drøm og forventning å bli “kjøpt opp av BP”, det var det jeg ventet på og som var min strategi - få beslutningen om salg (utkjøp) gjort av noen andre og just go with the flow.
Hvor er vi så i dag? Jo APIM-eierne (som samlet konstellasjon, så det blir jo ikke helt korrekt, men details, scmietails), er kun 14% eierandel i nano fra å kunne kreve innløsing av alle aksjonærer og ta nano av børs!
Så hvis de omorganiserer sitt eierskap litt, og kjøper nanov-aksjer over børs for 20 millioner, så slår strategien min til allikevel!!
Tenker APIM å finansiere sine studier via emisjoner på børs nå fremøver?
Ryktene sier at APIM har slitt med å klare å hente penger utenom de som investerte tidlig. Denne dealen er også nødvendig for APIM. Er ikke noe hot case akkurat som tiltrekker seg friske kompetente penger.
Ja denne setningen fra styreleder Skagseth kan ikke tolkes på noen annen måte:
“This merger will [not only] allow us to get access to public equity markets to support our growing ambitions”
Ja Nano-aksjonærene er nok motiverte til emisjoner fremover tenker jeg
På hvilken måte ønsker vi å gi fra oss 75% av Nano, for så å hjelpe APIM med å hente penger på børs de neste årene… det er bare helt utrolig at dette er dealen de legger frem.
It’s the nano way!