Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Huh…kjenner jeg blir litt svett og varm når jeg ser på porteføljen min i dag…
Ville heller foretrukket å være varm og svett i Thailand med egen GF.
:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Alle de andree farmasiselskapene jeg følger falt mer enn NANOV, så det er enda bra at bekymringene ikke er direkte NANOV-relaterte.

6 Likes

Nå var jo jeg med i fødselen til Nanov og har tjent en god slump i min målestokk. Jeg har nå den samme euforien jeg fikk under forrige runde opp mot 120,-. Jeg husker ikke når. 2016-2017 ich hvor jeg også hanket in en slump på PCIB også… Aah, beste ferien i mitt liv på strandbaren hvor jeg kunne følge med på aksjekursene :wink:

I 9 av 10 tilfeller slår aldri min magefølelse feil og hver j….gang har jeg ikke cash tilgjengelig fordi cash er bundet i dyre biler og hjem over medianen.

Jeg er tilbake og jeg har sunket så dypt at jeg også har investert min sønns sparepenger, for ham med samtykke da jeg er 100% sikker på 100% avkastning om man nøyer seg med det. Hadde jeg hatt likviditet nå hadde jeg kjøpt meg hele veien ned nå om børsen velger å korrigere NANO videre ned med den overhengende faren for invasjon av Ukrania.

Fundamentalt vet jo vi alle at dette har ingen innvirkning for NANOV i det mellom-langsiktige bildet.

Dette er ikke en oppfordring til å investere i NANOV, bare en begrunnelse for hvorfor jeg er tilbake etter 2år. Jeg er rede :wink:

6 Likes

Spot on, er det deg?

1 Like

Nei, Stockman kan nok bekrefte at jeg er meg om han husker meg :slight_smile:

1 Like

All mulig shitposting om andre medlemmer på forumet blir moderert som offtopic, ha en fin kveld.

1 Like

2 Likes

Bunn er inne, lets :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket:

2 Likes

Anbefaler ikke mitt brukernavn som tradingstrategi, men for all del, det er en sikker måte å realisere tap på :ok_hand:

Ned 6% på frykt for krig i går. Russland trekker seg tilbake i dag = ingen krig = opp 0,2% = LOGIC

2 Likes

Når styret trenger en uke på å at en beslutning som de fleste har skjønt for 2 uker siden så tror jeg aksjonærene rett og slett blir negativt innstilt til styret. Hva er det de holder på med?

Einarsson kommenterte denne repair offeringen på siste podkast. Han sa vel rett ut at denne var det bare å avlyse gitt hvor kursen har vært siden plasseringen. Hvis styret ikke klarer å vise handlekraft på så enkle forhold, hvordan forholder de seg til mer intrikate ting? Er det derfor Braun tok hatten og gikk?

1 Like

Denne ligger fortsatt på kontoret etter 5 år ish. Lov å håpe på rekyl snart tro… En sikkerlig tålmodighetsprøve denne aksjen

4 Likes

Takk for påminnelsen om at Nanov har vært børsrakett …. Virker fjernt nå men det er i år det MÅ skje :muscle:

3 Likes

Det hører man statdig vekk når det gjelder NNV… uansett kursnivå!

Tror ikke det var derfor. Han var der nok for kort tid til å fastslå det. På den annen side er det en mistanke som du sår som flere sikkert har. Er vi offer for et middelmådig og kanskje til og med tafatt styre. Forskjellig ting kan tyde på det. Håndteringen av rep emi er i alle fall utrolig dårlig håndtert så langt.

Artig å se folk uttale seg om noe hvor informasjon om faktorer som angår kun besittes av ledelse og styret.

Har det egentlig noe å si, folk er vel langsiktige her, eller?:sweat_smile:

Hvis dere mener det er et tak at det gjerne utstedes ca 3mill nye aksjer oppå 115 til kurs 14 for det stå for egen regning.

Styret hadde vel fått kritikk om de så noe i emning, avlyste rep.emi og slapp en bombe (i positiv forstand) uken etterpå…

@TheObserver hvis det var uenighet mellom styret og braun er det klart at Egberts vant den kampen, han har bevist sin verdi. At braun gikk direkte inn som CEO i et annet selskap kan ha litt med det og gjøre det også.

5 Likes

Sant det, men alltid mer komfortabelt og artigere med høye kurser, enn det er å falle stadig nærmere all time lows. Men lyset i enden av tunnelen blir stadig sterkere, så det får være trøsten i perioder som dette, når urealisert avkastning på investeringen er forholdsvis dyster lesning.

1 Like

Det ender vel med at ledelsen og styret må trøste alle grinebiterne som ikke får hengt seg på en grassal oppgang når triggerne plutselig lander

Den eneste forklaringen på at de avventer med å avlyse rep emi må jo være at de ser muligheten for at kursen er høyere neste uke enn per i dag.

Skal det skje må makro bedre seg i tillegg til en positiv melding. Tviler på noen særlig positiv utvikling grunnet forventinger til q4 alene.

Eventuellt at Malene har det så hektisk at hun ikke har hatt tid til å avblåse den enda

3 Likes