Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Bare oppløpssiden igjen nå folkens. Mine kursmål etter milepæler i parentes.

  • Finansiering på plass til readout (13-15)
  • Godkjent studieoppsett i 2.linje med rit+bet fra FDA (16-20)
  • Ferdig innrullert innen frist (28-30)
  • Sende data til FDA (35-40)
  • Motta svar om rask responstid (50) eller normal (30-35)
  • Motta midlertidig bruksgodkjennelse fra FDA (80-100)

Etter dette er det pipen, kommersialisering og partner(e) som avgjør videre vei… sistnevnte vil selvsagt kunne påvirke kursen tidligere - antar et sted etter datasettet sendes FDA og frem til etter evt godkjenning.

Vedr. emisjon: Selskapet må ha penger til drift, de har også et ansvar for at ansatte skal ha sikkerhet for å få lønn. Det blir ikke mye “aksjonærverdier” dersom ansatte rømmer til et trygt BP.
Skuffende lav prising, men helt nødvendig.

Vedr. rep emi: De følger protokollen for hvordan denne skal håndteres, men jeg spør meg selv hvorfor de ikke avlyser denne med det kursbildet som er og har vært. Jeg klarer heller ikke å se noen kortsiktige triggere som drar kursen 2-3 kroner opp noe som rettferdiggjør å avvente avlysningen. Triggere i mine øyne ville vært om FDA møte var tidligere i Q1 enn mars, men dette har vi fått bekreftet. Eventuell rekruttering som viser at innrulleringen ikke har stoppet opp, men dette får vi jo ikke oppdaterte tall på før 01.03. Jeg har et håp om at de trekke noe frem som gir et kursløft og repemi hvor eksisterende aksjonærer får en rabatt, det har de fortjent. Samtidig er det positivt for selskapet med 42 MNOK ekstra i banken inn mot avlesning, utvikling av pipen og ekstra selvtillit i forhandlinger med mulige partnere.

7 Likes

Veldig beskjedne kursmål…du er vel preget av de siste 2 ukers kursutvikling

Jeg tror 100 kroner med midlertidig godkjenning er OK så lenge det ikke har vært noen partner på banen, og kommersialiseringen må gjøres selv. Den fasen vil gi oss nye bekymringer over hvor god stab’en er. Hittil har vi sett på forskning og rekruttering, etterhvert skal det selges. Det er et nytt ballgame. Så jeg er fornøyd med 100 uten partner på det stadiet - med partner som har en salgsorganisasjon som får produktet ut til de som trenger det kan det være vi må gange med alt fra 1,5-4, men dette vil også ta tid. Uansett, jeg er trygg på at det blir medisin, og jeg er trygg på at vi skal se helt andre priser enn i dag - uavhengig om det er 70 eller 400. Først må vi vente å se på de siste innrullerte og vente på milepælene som følger etter dette. Alle må innfris om vi skal nå bestcase kurs.

5 Likes

Med den forutsetningen kan du legge inn 30-40% flere aksjer. Da snakker vi en mcap på ca 15 milliarder for midlertidig godkjenning i 3L FL.

Det mener jeg er totalt urealistisk. Tror heller vi snakker om en mcap på 5-6 milliarder ved midlertidig godkjenning i 3L FL uten partner

Det er bare å skyte en hvit pil etter de mest optimistiske kursanslagene dine, takket være en økning på 80++ millioner aksjer siden vi så 2016 på kalenderen.

Ser vi et oppkjøp i størrelsen 15-20 milliarder så mener jeg alle her bør være sjeleglad!!:money_mouth_face::moneybag::money_mouth_face:

9 Likes

Hadde ikke trodd jeg skulle få se dagen du også lot deg påvirke av den uendelige rekken av udugeligheter fra ledelsen i Nano.
Er helt enig med deg i dette og at de ikke hadde planlagt ett styremøte rett i etterkant av gårsdagens seanse er helt uforståelig.
Sier seg selv at en repemi nå ikke har livets rett så de må bare få vekk den klamme hånden så fort som bare fy.

2 Likes

Skjønner ikke at dere aksjonærer er negative til at styret har utsatt beslutningen om rep. emi.
For dere er jo dette en gratis opsjon dersom kursen skulle stige over emisjonskursen før styret tar en beslutning. Dere burde være glade for en lengst mulig utsettelse

15 Likes

Da er du helt avhengig av at ikke eksisterende aksjonærer er villige til å dra den over 14 samtidig som de ikke tror kursen vil gå tilbake til 14 ved en eventuell repemi rett etterpå.
Lykke til med å finne mange av dem.

Som han sa, det er GRATIS opsjon! Så dersomhvisogfremtilfall er den grei å ha om det skulle ramle manna fra himmelen.

4 Likes

Short redusert med 110.000 aksjer i går.

2 Likes

Gleder meg til Q slik at vi kan få noe håndfast å diskutere her inne i stedet for synsing og tåkeprat + småspydige kommentarer både mot de som synser i positiv retning og negativ retning (kursmessig). Skjerpings.

7 Likes

Greit med litt jording når man skal synse.

Å snakke om kurser som tilsvarer mcap på over 50 milliarder NOK blir bare rørete. Med mindre man kan argumentere ekstremt godt for kursmålet vel og merke

2 Likes

Vær positiv folkens!
At shorten nå dekkes inn er et godt tegn på at vi snarlig er på tur opp igjen :+1:
Spillet og det psykologiske presset har nok fått mange til å kaste kortene slik at storfiskene nå er fornøyde. Syklusen går sin gang og vi er på`n igjen :smiley:

2 Likes

Jeg er 100 % enig i alt du skriver om Nano, In Vivo. Ikke bare dette innlegget, men alle. Du tenker fornuftig og etter min mening smart og korrekt. Bare så du vet det :slight_smile: Respekt! Du kan Nano, ingen tvil.

2 Likes

Helt enig. 4-6 mrd er det vi max kan forvente med AA 3FL. (ref feks CALTX)
…men med en partner og godkjent studieoppsett 2FL/3FL fase 3 kombo så hvem vet?
Kanskje vi kan nå 10-15mrd da er jeg happy og looong gone etter mine 6-7 år.

Var det ikke skissert av Skullerud eller andre… 70% - 3mrd i omsetning for den del B vil kunne ta av 3L ?

Skissert slik: 10.000 pasienter i 3L FL årlig i US og Europa. Her tror Skullerud at man tar 60%, altså 6000. Anslag på pris pr behandling er et sted mellom 90-140k USD. Så det betyr med Skullerud sine anslag en omsetning på mellom 540mUSD-840mUSD. Kun i US og EU, ikke Asia, Australia, Canada, Brasil, Afrika osv

1 Like

Det er ett regnestykke jeg også har tenkt på i flere år (dog med 40% andel), men har gått bort fra dette.

Det jeg tror mange lurer på og som er den store skuffelsen (selv under COVID) er følgende:

Hvordan skal de behandle 4000-6000 pas. pr år når de har brukt straks 4 år på få behandlet 110 pas. Dette selv etter at man “vet” at Betalutin funker ifbm Lymrit studiet?

Mulig/Håper jeg undervurderer forskjellen på deltagelse i studie og midlertidig godkjenning.

2 Likes

Forventer en større mcap enn 4-6 milliarder om de får godkjent AA, men det er kanskje bare meg.

Og om de får godkjent Betalutin så vil jo selvfølgelig flere pasienter benytte seg av medikamentet enn hvis det er et studie!

3 Likes

«But only about 5 percent of adults with cancer enter a clinical trial. “That’s not nearly enough to move cancer medicine forward,” he said. “No matter what you do in the lab or in basic science, the ultimate proof of which cancer medicines work comes from clinical trials.”

Although the backbone of today’s successful cancer treatments, clinical trials are poorly understood by the public, often viewed as treating people like guinea pigs instead of as giving them the best chance for survival.»

An article from OncLive outlines the different challenges in clinical trial recruitment:

  • Fear : Patients are afraid of being placed in the placebo docket, and thereby missing treatment entirely.
  • Stigma : Clinical trials are shrouded in stigma. Patients look at clinical trials as last resort options – and often believe that a drug’s more legit if it’s got the FDA stamp of approval.
  • Confusion : Clinical trials can be complicated and confusing, and refusing the paperwork, the routines and the possible travel are far easier an option than going ahead with an experimental therapy.
  • Insurance : Patients may get the run-around from insurance companies on whether these trials will be covered. Despite protections in the Affordable Care Act, insured patients might be concerned of unexpected costs – and many don’t know what rights they have within their plans.
  • Burden : Patients are worried about burdening their families, and will often choose the easiest course of treatment, even if it isn’t the best one.

Kombiner dette med en nedgang på 70-80 % rekrutteringsrate under pandemien (watch and wait), relativ hard konkurranse innen 3 FL fra BP (ser ut som det skal roe seg nå, ref 4 av 6 PI3k-hemmere ute av konkurransen), og generelt strenge inklusjonskriterier i PARADIGME (litt mindre strenge etter sommeren 2020), så går det an å forestille seg hvorfor rekrutteringen har vært en megautfordring for Nanov.

28 Likes

Jeg mener vel Skullerud ikke har guidet på 60-70 % markedsandel, men heller at det er 70 % i 3.linje som er aktuelle for Betalutin-behandling og at de siste 30 % faller naturlig til Car-t og bispecifics å kjempe om.
Jeg tror ihvertfall det kan være klokt å ha et slikt utgangspunkt og at man dermed i stor grad skal konkurrere om resterende 70 %. Man kan kanskje se for seg at 30 % faller naturlig til Betalutin etter et par år på markedet pga elderly/frail ikke kan ha de andre behandlingsalternativene. Og dermed at de siste 40 % blir i konkurranse med Pi3k-inhibitorer og mulig bispecifics kan ta noe av de friskeste her også.
Må også ta høyde for at det ikke er gjort over natta å få så stor markedsandel.
Man begynner jo i USA, for deretter forhåpentligvis å kunne komme inn i Europa innen et år senere. Om de greier 15-20 % i USA i 2024, så er man på 1 mrd+ i omsetning (1000pas*125K$). Om man nærmere 2028-29-30 kan regne inn en peak på opp mot 40-50 % i både EU5 og USA, så er vi plutselig oppe i omsetning på 4 mrd + for kun 3-linje.
Uansett så er det en ganske grei omsetning man kan regne inn etterhvert OG den vil jo øke etterhvert - og så må man også regne inn sannsynligheter i 2.linje, Dlbcl og Mzl ettersom de disse sannsynligvis beveger seg i pipen og nærmer seg markedet. Det skal ikke så mye fantasi til for at man kan se for seg at Betalutin kan bli en blockbuster og kan selge for over 1 mrd $ i året ved peak.

I tillegg må man ikke glemme mulighetene som medfølger de andre produktene i pipelinen etterhvert. Spesielt Alpha-37 har jeg stor tro på at kan bevege seg inn i de kliniske fasene ganske fort så snart man har finansiering i orden.

25 Likes