Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Trodde Marlene jobbet veldig hardt èn dag i året :sweat_smile:!

1 Like

Klarer ikke å irritere meg over at flinke folk tjener penger og det er klart at det er mange i ledergruppen til Nanov som sikkert fortjent nok sitter godt i det. De har bygget opp en kompetanse over tiår som selskapet er villig til å betale for.
CEO Skullerud på 7-8 mill i året
CFO Marlene på 5 mill i året
CQO Rosemarie på 3,7 mill i året
CSO Jostein Dahle på 2,4 i året
Gabrielle Elb på 4 i året
Nieba på 4,9 i året
Renoldi på 4,4 i året
CMO Christine på 2,8 i året

Det er jo en høyt lønnet gjeng, det er ikke annet å si. Får de det til vil ingen si noe, men uten aksjonærvennlige resultater og ved å kun drive på aksjonærenes velvilje og kapital så står denne gjengen for 32 av 91 mill i lønnskostnader.

La oss håpe de leverer!

Ellers finner jeg lite krutt i årsmeldingen og ting vi visste fra før. Stort potensiale som blir utløst når meldingen om at “Nordic Nanovector ASA today announces that the last patient has been enrolled in their Paradigme study” kommer.

5 Likes

Ho blir ikke kalt GoodWorkMalene for ingenting, verdt alle penga :crazy_face:

4 Likes

Forrige CFO hadde 2,9 i året, Malene har forhandlet opp lønna si med 2 MNOK.

Grei prosentvis økning, ganske så asymmetrisk med aksjekursen dog…

1 Like

Ho jobber jo ræva av seg, kan ikke forvente noe annet :grin:

2 Likes

Mye arbeid i Ctrl a Ctrl c Ctrl v. Slett forrige prospekt så hun får en utfordring.

Gjelder forøvrig kvartals rapportene også

1 Like

Kanskje ikke all verdens mest spennende rapport, men når man i rapporten flere steder leser det samme som avtroppende styremedlem i dag sier om at de er confident på read out H2 2022, så er jeg blitt faktisk ganske så trygg på at innrulleringsfarten om dagen er ganske så god, og at vi får det bekreftet 13.mai.

Blir litt feil å rygge på alle disse påstandene om en måned, men det er skummelt å anta for mye på slike ting har man erfart. Men likefullt; optimistisk budskap rundt innrullering og avlesning mener nå jeg.

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Halvparten av denne gjengen har vel vært innom CEO rollen også…

1 Like

Men, @Nyborg og @Crypto1 . Dere har fortsatt aksjer eller ?

Fullastet men ønsker meg mer.

Side 23 i remuneration report 2021:

  1. Lars Nieba joined Nordic Nanovector on 1 December 2019 as Chief Technical Officer. Lars Nieba was appointed Interim Chief Executive Officer on 26
    February 2020. Due to the restructuring of the company, he has served the role as Interim CEO and CTO between February 2020 to April 2021. Nieba is
    entitled to a one-time payment of EUR 50 000 if he remains an employee with the company and has not given notice of termination of his employment, nor
    been given notice of dismissal for cause, with effect prior to 1 October 2022. Nieba received 6% pay increase on base salary in 2021. In 2019 salary and
    fixed benefits have been annualised as Nieba was employed by the company in December 2019.

Ingen oppsigelse fra Lars før tidligst 02.10.22. Måtte han være med helt inn.

2 Likes

Tror det er mer hensiktsmessig å lese disse rapportene med et kritisk blikk, tatt historikken i betraktning. De hadde uansett ikke endret guidingen i årsrapporten.

Ved emisjonen i mars 2021 lurte de meg til å tro at FPD med Alpha37 skulle skje ‘‘snart’’. Lite visste jeg at ‘‘close to start’’= ca 2 år.

Tenker vi godt kan ha lave forventninger til q1, så får vi heller bli positivt overrasket hvis det viser seg at ledelsen for en gangs skyld kan levere på guiding.

6 Likes

Nyborg var tidligere utkastet bruker som ble kastet ut igjen. Det ble sagt på softox tråden.

2 Likes

Enig, men dagen startet med en børsmelding om nytt styremedlem hvor dette første gangen ble nevnt. Det var det jeg først og fremst bet meg merke i, så er annual report bare en add on.

Men jeg tar det ikke 100 % for gitt nei :wink:

Hvor mange innrullerte anser du at vi må ha for å opprettholde guiding H2-22’ for readout?

Det kommer jo an på farten man ser men her har de tradisjonelt vært dårlige til å spå antall innrullerte med tanke på “best ever pipeline”. Jeg håper trakta til Skullerud er mer sikker enn pipeline!

Skrekkscenariet slik jeg ser for meg er utsettelse av guiding til H1-23 med tilhørende emi på høsten hvis antall innrullerte i studien er mindre enn 3 på Q1 call.

Har man 3-4 innrullerte vil de opprettholde guiding, da de har 4 1/2 mnd på å få inn de 10-11 siste.

Ved flere enn 4 innrullerte er guidingen friskmeldt og vi kan vente på meldingen om enrollment complete i løpet av sensommeren.

4 Likes

Når det gjelder utviklingen i NanoV så har vi vel alle lært at det eneste som er 100 % er usikkerhet.

Jeg tar utskiftningen i styret positivt, da mitt inntrykk er at de som har sittet der har sittet altfor lenge. Utviklingen i selskapet har ikke vært deres hoved fokus. Det å få inn en person som har erfaring med tilsvarende løp fra Algeta kan være ett nyttig tilskudd. At markedet idag tolker dette anderledes er jo som vi pleier å si “en god kjøps anledning”.

Blir uansett en thriller frem mot Q1 i mai.

6 Likes

Enig i det du sier, ganske sjukt at meldingen blir tolket negativt og fører til bred nedgang i markedene.

NOD er jo ned 10%!!

2 Likes

Hvilken melding sikter du til som førte til bred nedgang i markedene?

Her er jeg sterkt uenig hvis du mener Health Cap ikke har som fokus å være med på å utvikle selskaper hvor de sitter i styret, som de gjør på bakgrunn av at de eier en stor andel av selskapet.
Det er jo hele kjernen i Health Cap sin virksomhet.

3 Likes

Meldingen i seg selv er positiv, her kommer det god kompetanse inn, samtidig mister man personen fra Healthcap.
Jeg støtter tanken om at friskt blod inn kanskje har en større verdi enn ressursene som forsvinner ut fordi ny iver gjerne har mer gass i seg enn de som sitter på sjette året.

Problemet er som nevnt tidligere at akkurat nå så er selskapet i et stort vakuum hvor stillhet på alle fronter, utsettelser og skuffelser tar bort all glansen fra eventuelle positive ting som vårt nye styremedlem.

Nå har vi vært vitne til hva forsinkelser koster gjennom emisjoner. Et fall fra 28 kroner til emisjon på 14 NOK til 20 % utvanning er ikke digg! Folk biter negler rundt omkring og frykter enda en emisjon som følge av Paradigme-melding sendt ut sent en fredagskveld med read out H1 2023.

Hva blir neste nivå da? 8 kroner?

Med dette bakteppet og hvor kommunikasjon fra ledelsen har trigget ubegrunnet optimisme, ref Q2 i fjor hvor kursen gikk fra 19 til 24 på “best pipe ever” intradag, som viste seg å ende med to enormt svake kvartaler på rad, så har de dessverre alt å bevise for oss eierne. Det er kun en måte å snu dette på, og det er å levere on track 13.mai.

Jeg tror alt under 110 pax vil være å anse som krise og en selvfølgelig emisjon før readout, 112 vil gi berettiget håp mens alt over 114 vil gi full fyr og flamme på kursen.

8 Likes