Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Vært med siden 2015.
Fra 2016 har det nærmest vært en endeløs rekke med negative meldinger og nedturer.
Noen positive også da, det skal sies.
Aksjen har snudd opp i håp mot et Q for så å tryne ned igjen.
Så sitter man og følger med short og blir enda mer frustrert.
Nå dukket det opp en mail fra Nordnet som sier de utbetaler penger til kunder som låner ut aksjer. Der har Nanov vært på toppen av lista over det selskapet Nordnets kunder låner ut mest aksjer til short.
Enda mer frustrasjon.
Hvor tid skal dette ta slutt?
Får mest lyst til å hive pc´en og kaste tlf på havets dyp og ikke se et sekund mer på kurser før i 2023.
Urrhhh

8 Likes

Dette er vel det man tenker hver gang kursen dropper under 20 kroner, noe som pleier å skje 2 - 3 ganger pr år. Tilfeldighetene vil deretter ha det til at kursen pleier å dra til og pushe opp mot 30 kroner, og hver gang blir markedet like forundret.

Statistisk sett vil jeg tro at det er lurt å gjøre som Syklisten har gjort i dag; å handle aksjer under 20 kroner. Jeg gjorde det selv forrige uke.

Selvsagt kan en emisjon gjøres på 16 kroner, men nå må man ikke glemme at det finnes spesialistinvestorer i bransjen, også referert til av Einarsson, som attraktive bioteks kan gjøre rettede plasseringer mot. Det er ikke sikkert at man må ty til markedet med stor rabatt og 16 kroner, men det må selvsagt ikke utelukkes heller.

Blir spennende å se om NANOV-heisen fortsatt går fra 1 til 5 etasje annen hver måned.

5 Likes

Hva med å løfte blikket litt ut av NANOV-boksen som så mange inne på forumet her kikker ned i? Generell sell-off i biotech OSE siste uka.

6 Likes

Det er litt godt at flere har det som en selv :slight_smile: Hold ut du Tixis, så tenker det blir bra til slutt.

2 Likes

Short har fritt spillerom her , neg fra selskap ,trøtte små aksjonerer, ingen store aksjonerer som har interesse av holde kurs oppe . Har dessverre ikke solgt noe, flere aksjer en noen gang, men drit lei

1 Like

Det @anon80503862 skriver her gjelder for alle selskaper med kapitalbehov og det er ikke feil i nano sitt tilfelle. Etter hva jeg tar fra hukommelsen så sier selveste at selskaper burde hente penger kvartalet FØR siste kvartalet med penger, det er vel her 1.mars har sitt utspring. Dette har han uttalt rundt f.eks targovax tidligere. Regner med denne “regelen” gjelder for samtlige utviklingsselskap, men gjerne også ALLE selskap med kapitalbehov.
Anbefaler forøvrig å følge vedkommende, han/hen/hun skriver vanvittig mye bra.

En ting vi har sett gjennom pandemien er at strikken gjerne er blitt strekt lenger enn forventet, om det er bra vet man aldri, men risikoen øker for at det kan bli en dårlig emisjon neste gang. I Nano har det vært turbulent, men selskapet fremstår fortsatt som transformert, i rett retning.

vi står foran avlesning av registreringsstudie og flere andre VIPs innenfor “rimelig kort tid”, så selv om mantraet rundt kapital fortsatt består mener jeg at det burde nyanseres(her kommer nok JCP til å si at jeg tilpasser fakta til mitt eget narrativ, og det stemmer nok sikkert). At det nå skulle komme en utsettelse var jo trasig dog forventet allerede sensommeren i fjor av visse. At det plutselig ikke skal være flere å screene og alt det der er antagelser, selv om det foreligger data rundt forventet rekruttering innen hematologi(og flere andre) i 2021 som ble delt på chatten igår.

Ståa rundt paradigme vet vi forøvrig, rekruttering er utfordrende(som for flere andre), dette hever frem et kapitalbehov som igjen fører med seg litt negative vibber og top-line data forventes lik de pasientene vi allerede har mye data på. ORR 60-70% og 28-30% CR

Ellers kan man jo forvente offentliggjøring av lead candidate rundt Humanisert antistoff, info rundt Alpha37 burde være rett rundt hjørnet og Skullerud skulle i disse dager i møte med FDA angående fase 3(kanskje vi får et drypp på q4 angående dette)

Samt er det mye spennende som foregår innen ADC - det er et UTROLIG hot marked om dagen.
9 deals - 60bUSD og 7 godkjente produkter fra mars 2019 til nå.

Så derfor gir det nå litt mer mening hvorfor R&D gikk ut på å presentere følgende:

Ser man noen mer eller mindre vellykkede år frem i tid ser man at Nordic Nanovector kan bli verdt mer enn det som snakkes om på tråden her. Dere snakker om 10-20mrd på bakgrunn av 3L FL, hva blir da verdien om man skal regne hjem 5 assets (pr idag), 3 forskjellige mekanismer, med utspring fra samme platform og med samme angrepsmål??

Da er ikke 20mrd ønsketenkning lenger.

Forøvrig har Heidelberg Pharma preklinisk data på sin egen Anti CD37 ADC mot NHL (RS leukemi, en form for CLL), de hadde samarbeid med Nordic Nanovector rundt NNV014 frem til 2017/18 ifølge springer. Det har såvidt jeg vet aldri blitt offentliggjort noe avslutning på dette samarbeidet.

Nordic Nanovector er kommet langt, og når dette først løsner(noe jeg regner med det gjør) så er det virkelig potensiale for at dette kan bli større en det mesteparten her inne har tenkt seg tidligere.

26 Likes

Takk til deg og andre som greier å dra frem det positive som er der , har selv gått i svart modus

1 Like

Svart modus er ikke så verst stede å være, da er det utrolig enkelt å se det lille lyset som fortsatt brenner :wink:

3 Likes

Lett å gå i svart modus her men har satset mye på dette maratonet her - skal holde ut siste etappe nå :cold_face:

3 Likes

Nano har vist seg å være litt som en av barndommens skiturer - “bare litt til nå, kom igjen”. Repeat. Repeat. Repeat.

3 Likes

Volumen er der ikke. Folk holder på deres aktier. Mange er klar til at købe, men venter om et positivt signal fra selskabet og det er jeg sådan set også. Fik købt (25%) en portion på 20kr., men det ser ud som om vi skal længere ned med mindre selskabet kommer med noget godt.

3 Likes

Ser på den oversikten @Savepig utarbeider. Fra 18.11.2020 til 06.01.2022 har det vært god rekrutteirngstakt med økning fra 59 til 106 rekrutterte.

Fra 27.02.2020 til 18.11.2020 var økningen fra 47 til 59. Altså et snitt på ca 1,3 pr mnd. Noen som husker årsaken til at det var så dårlig rekruttering i denne perioden? Det vurderes vel som lite sannsynlig for at vi skal tilbake på et slikt snitt igjen, men foruten at Covid-19 sikkert vil prege store deler av 2022 også (og dermed trolig også rekruttering) - finnes det noen realistiske argumenter for at det rekrutteres 14 stk (snitt på drøyt 1 stk/mnd fordel jevnt utover året) i 2022, og at topplinjedata ikke blir presentert før i H1 2023?

Det skal jeg si deg.

Strenge kriterier!

At det er den siste emisjonen før readout har jo blitt sagt om alle emisjoner de siste 4 årene elns? Jeg har gått på de greiene der hver gang. Gjør det nok denne gangen også :joy:

Godt å se at noen holder motet oppe. For meg ble det svart på utsettelsen selv om man burde sett denne komme.
Rekruttering er alfa omega når det gjelder denne aksjen, vi må få ferdig paradigme for å få forløst resten av pipen. Ser man bort fra partner, så må selskapet finansiere mer enn frem til readout. På en annen side kan man si at etter BLA-filing så er det kun partner som gjelder, aksjonærene har finansiert nok.
Med 106 pax pr. 06.01.22 kan man se for seg følgende knyttet til rekruttering;

  • Best ever pipeline må kunne kaste av seg 2-3 pasienter fra 06.01-17.02.
  • Antar 3 stk innrullert (totalt 7 stk i kvartalet) og totalt 109 innrullert pr. 17.02
  • Med en fart på 1,5 pax pr. mnd gir dette complete enrollment 7,33 mnd etter 17.02 - altså ca 01.10. Dette gir readout ca 31.12.22.
  • Med en fart på 2 pax pr. mnd gir dette complete enrollment 5,5 mnd etter 17.02 - altså ca 01.08. Dette gir readout ca 01.11.
  • Noen bedre rekruttering klarer jeg dessverre ikke å se for meg pr. nå, så disse alternativene holder.
    Med readout mellom 01.11-31.12 eller nok en utsettelse må finansieringen selskapet gjør ta høyde for å kunne gi selskapet penger i en god periode.
    Cashburn på 30MNOK pr.mnd og utgangspunkt i en ny emisjon når man er på rundt 250 MNOK på bok gjør at emisjonen bør ta høyde for å reise langt mer enn 320 MNOK (20% av en kurs på 16NOK). Nanov er tomme for penger tidlig august. Skal man ha penger til drift og finansiering noen mnd. frem i tid må selskapet hente 400-500 MNOK for å kunne passere readout og ha nok penger på konto til å ikke måtte være på stålet ifht enda en ny emisjon for å finansiere roll-out + pipeline.

Det er neppe gratis å etablere en salgs og logistikkorganisasjon til å få produktet ut der det hører hjemme - hos pasienten. Dette gjør det enda klarere for meg at denne seigpiningen på langt nær er over, og at det må partner eller salgsvolum på produktet på plass før dette blir himmelreisen alle venter på.

1 Like

Som uerfaren med short posisjoner, så spør jeg sikkert dumt her…
Men, hvordan bestemmes tidspunkt for tilbakekjøp av registrerte short-aksjer som er solgt?

Det er lockup på nye emisjoner før topline data foreligger.

Så vil tro at de trenger genforsamling for å få muligheten til å kjøre emi?

I så fall lite å bruke tid på får den innkallelsen kommer.

1 Like

Synes di bruker vanvittig mye penger i forhold til hva di får til

1 Like

Først må du lære deg å telle;

The Company reports that 106 patients have been enrolled into PARADIGME as of 6 January 2022.

DVS 4 rekrutterte siden Q3 og dvs du tror på 2stk innrullert på q4 17.2

Hastigheten har holdt seg mer eller mindre lik gjennom tilstedeværelsen av delta.

Alltid artig når noen prøve å flekse kunnskap om emisjoner fra et generelt ståsted når plutselig ser at det er allmenn kunnskap.

Neida, her har vi et eneste mål - tyte om emisjon. Selvsagt lite substans rundt selskapet og dets muligheter skulle nesten lede folk til å tro at du ikke er eller kommer til å bli en langsiktig aksjonær :slight_smile:

6 Likes

Screenshot 2022-01-19 at 11.50.06

fuck…

be gentle!

4 Likes