Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det er vel høyere sannsynlighet for at det blir 1 kontra 15?

Hvordan du velger å ordlegge, og ikke minst vurdere, noe det finnes både substans og flere datapunkter og en rød tråd til for stå for din regning :slight_smile:

Blir vanskelig å replikere gode vurderinger (og unngå dårlige) over tid hvis alt er gambling og 50-50 og det der.

Er enig at det burde stå bedre til om et halvt års tid.

1 Like

Om ikke ren gambling, så er det ikke så langt unna mener nå jeg. Jeg husker f eks at ved Q1 og Q2 i fjor så bommet vi grovt begge to. Om jeg ikke husker feil så trodde vi begge på 20+ ved Q1. Selv om smitten var lav osv osv. Fasit ble noe ganske annet.

Vi får være enige om at dette blir bra til slutt👍🏻 Det fortjener vi etter så mange år med skuffelser.

2 Likes

Ja, det sugte å stole på guiding(edit: og være megabull på samme tid😅)… gikk for lang tid før den ble endret, noe forumet regnet med lenge før det faktisk kom. Grisen sitt bear scenario kom til sin rett gitt!

Nå må det da snart løsne :sweat_smile:

1 Like

Dette er noe av det jeg har mislikt med hver eneste ledelse i NANO, og det gjelder da også den nyeste. Har påpekt dette flere ganger.

Hvorfor tviholder de ALLTID på optimistisk guiding i uker og måneder etter at alle helt tydelig kan se ut i fra offentlig info at guidingen må være enten ekstremt shaky eller direkte feil?

4 Likes

Her ber jeg deg være konkret Savepig. Hva er feil? (Vi snakker fremover)

Jeg kan jo heller be deg være litt konkret og liste opp alle dine skråsikre påstander som har feilet på rekke og rad disse siste årene. Du balanserer konstant og elegant helt på grensen til hva som burde modereres som feilinformasjon, får vi veldig mye input fra andre forummedlemmer på.

For egen del kan jeg veldig gjerne konkretisere noen ganger jeg har påpekt at jeg ikke har skjønt guidingen deres.

11 Likes

Jeg tenker jo at guidingen ble satt da COVID så ut til å slippe opp, og selvsagt hjelper det å hype fremtiden hvis man skal sko seg på en god melding…

Satt i perspektiv med data ellers har de forsåvidt gjort en grei rekrutteringsjobb gitt hematologi generelt, som har opplevd 78% nedgang i screening aktivitet.

Nano har opplevd 66% nedgang i forhold til hva som er levert(ca 8 i kvartalet) mot guidet(6-8 i mnden), så et halmstrå av en metric har man jo selv om det er syltynt :slight_smile:

Savepig.

Du svarer ikke med et innlegg basert på hva som skal skje fremover. Du trekker frem Peter Braun. I samme åndedrett som du viser til nyeste ledelse? Du viser også til Q3?

Du er en person med meget høy standing her på TI og er moderator. Dine ord bør derfor veie tungt og bør være informerte og etterrettelige.

Jeg ber deg heller kommentere dagens ledelses guiding. Det du skriver virker jo temmelig god mann økseskaft.

Jeg ber deg heller gå inn og vurdere de seneste opplysningene Skullerud har kommet med, både vedr. CAR-T og mosunetuzumab (bispecific antibodies). Begge trukket frem som svært store konkurrenter til NanoV. Men som iflg. Skullerud har så store bivirkninger at de ikke uten videre er noen konkurrent for Betalutin innen Betalutins hovedområde. Også behandlingspris spiller inn.

Hva er i tilfelle feil i Skulleruds resonnementer? Og hva er feil i siste guidinger?

3 Likes

Jeg opplever Skullerud som en som gjør det han kan for å rette opp miserene til forløperne.

Ikke minst hans løfte om forsøke å øke tilliten mener jeg han leverer på så langt.

Når vi ser på hans oppklarende svar til aksjonærer som han tillater distribuert gir det økende forståelse for konkurransesituasjonen i bransjen.

Det er virkelig spennende å se hvor undervurt verdiene i NanoV ser ut til å bli bedømt.

Med CAR-T, Bispecifics og i stor grad PI3k ute som direkte konkurrenter til Betalutin ser likevel markedet ikke ut til reflektere det. Det kan skyldes at Skullerud ennå ikke har fått nok gjennomslag for sine uttalelser.

Sett også i lys av Omikrons omgjøring av en pandemi til en lett forkjølelse kommer nok Paradigme i mål som guidet. Så jeg tror Skullerud vil bli lyttet til etter hvert og at han vil levere.

Hvilke store feil har han begått Savepig? Forklar!

3 Likes

Dette har kommet fra NANO under Skullerud sin tid:

18.11:

16.12

07.01

19.01


Vi har snakket om dette før at ny CEO har en eneste sjanse til å rette opp for optimistisk guiding fra sin forgjenger, for Skullerud var dette ved Q3 og CMD.

Optimistisk guiding ble beholdt til the bitter end i fjor. I samme tidsrom var vi mange som påpekte at dette virker mindre og mindre realistisk når man kunne se hvordan Omicron ga en ny bølge.

Sånn sett er det siste grepet med å bare si “H2” bedre, da gir man seg selv betraktelig mer slakk.

9 Likes

Voldsomt som FTF øker på aksjonærlistene. Får det ikke helt til å gå opp med tidligere ath beholdning for short, og synes det ligner mer og mer på kjøp! Blir ikke overrasket om det kommer en flagging på 10% de nærmeste dager/uker!

1 Like

Men hvem sælger under emissionskurs?

1 Like

Det ser du på aksjonærlistene :wink:

De må passe på å ha nok aksjer å låne ut, så da øker de beholdningen ved å kjøpe litt til :wink:

Har sjekket ut litt. Og fra FTFs egen porteføljeoversikt så ligger FTF med 9 116 759 aksjer per 30/6 2021. På samme dato ligger de med 7 788 697 på aksjonærlistene her på Tekinvestor. Vil da tro at de hadde 1 328 062 lånt ut til short. Utover våren 21 er deres ATH beholdning på 8 458 940, altså det høyeste de noen gang har sittet på. Trolig var det da ca. 700.000 utlånt, noe som ser ut til å ha økt da de utover sommer/høst satt på kun 7 000 000 aksjer.

Samtidig kan man lese ut fra listene etter emisjonen at FTF trolig kjøpte opp mot 800.000 aksjer. Hvis man da går ut i fra tall i FTFs egen portefølje, som var på 9 116 759 og plusser på emisjonsaksjene, så kommer man likevel et godt stykke unna dagens beholdning, som er på 10 566 773.

Kommer fram til at FTF er på kjøpern for tiden i Nano, og at de fort kan flagge 10% om den økningen fortsetter framover!

20 Likes

Noen som har sendt inn spørsmål til Radforsk denne uken? NANOV skal vel på besøk?

Hadde kanskje vært fint med en liten oppsummering av hva som er meldt inn av spørsmål?

Hovedessensen vil vel ligge i at Einarsson for en liten uke siden var frempå og sa at han så frem til å høre mer om Alpha-satsningen. Jeg forventer derfor at dette blir et større tema på podkasten

Foruten dette er det klart at markedet tenker på to andre ting om dagen:

  1. Kan Paradigme bli en blåkopi av Release?
  2. Hvordan har landskapet endret seg for Betalutin etter de nylige hendelser innen PI3K-hemmere og evt bispecifics? Ser ting bedre ut, eller er det uendret fordi behandlingene er ikke ment for elderly and frailed?

Rekrutteringen antar jeg de ikke kan si noe om, det kommer på Q, men Einarsson har sagt at ting har ikke stoppet opp, så vi får håpe de drodler rundt temaet.

5 Likes

do you think recruitment pace can be commented only on Q4 (i.e. by no means earlier)?

I såfall er det 2 podcaster denne uka :
image

1 Like

Er 1) og 2) spørsmål du allerede har sendt inn?

Nei, tenker det holder at noen gjør det, derfor spurte jeg.
Stakkars Skullerud blir jo nedrent av mailer om dagen, trenger ikke å utsette Radforsk for det samme :wink:

Men finner ikke igjen at NANOV er denne uken, det er er kanskje neste da.

5 Likes