Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Shorten ble redusert totalt sett 19. juli, og det fikk man ikke vite før helt på slutten av dagen :stuck_out_tongue: Kursen falt tidligere den dagen. Vet ikke helt hva du tenkte på her.

Volen -0,13%
Arrowstreet +0,1%
Totalt: -0,03% shortvolum

Meldes vel ikke alltid samme dagen.

Med mindre den ble meldt inn etter 15:30 så jo. Uansett ikke relevant, sjekket handelsloggen nå. Var småsparere som tippet kursen i negativ retning. Folketrygdfondet og noen andre fond+proxy-kontoer som tok imot. Det er litt gøy egentlig. Hittil har det alltid vært folk med 0-30.000 aksjer som handler samtidig som står for mesteparten av volum de dagene kursen beveger seg mye, ikke shorterne.

2 Likes

Folkens, dritt nå i hva shorterne gjør, hør heller på callen en gang til, spesielt de fem siste minuttene. De som tror at siste emisjon i NANOV er historie, rekk opp en hånd.

Virker som Marco har planene klare for hvordan partnere kan komme inn og finansiere utviklingsløpet herfra og frem til potensialet i Betalutin er hentet ut. Det er godt med interessenter som banker på og vil være med.

17 Likes

“Open to all options”
“Ongoing dialogs with several interested parties”
“As you can imagine the options we are considering include both a standalone commercialization but also regional and or multiregional and global partnerships”
“And we believe these options can bring additional funds in to the business resulting in a lower need for external financing rounds.”

Første gang jeg har hørt Marco såpass frittalende, jammen var det en fryd.

Kan fort gå godt dette her :slight_smile:

24 Likes

Småsparere ligger ikke inn faste volum med aksjer alltid til salgs under siste kurs.Idag 2500 ser det ut som. Er på grensen til manipulering. Basecase er vel at shorterne sliter med å komme seg ut under 30 her er mitt tips.

Jeg gidder aldri å lese innlegg som nevner ordet “short”.
Som i alle andre aksjer er det tilbud og etterspørsel som bestemmer kursen, og i Nanov avhenger den av Betalutin og når vi blir kjøpt opp.

17 Likes

Jeg skal innrømme at jeg har fulgt med på short gjennom for-sommeren og i sommer, men etter de to siste seanser hvor styreleder og Marco nesten har garantert for at Paradigme-data blir innertier, med påfyll av goodies fra sindige Marco i dag (best pipe ever og masse beilere på dør), så rykker shorternes betydning for påvirkning langt ned på lista.

Selskapet har vært sylskarpe i kommunikasjonen siste fire ukene, og det sies rett ut i dag at det er svært gode grunner til at de er mer enn komfortable på rekrutteringssituasjonen.

For å sitere Marco; han har sett det han ønsker å se både i interim og Archer, jeg har hørt det jeg ønsker å høre for at NANOV-aksjene settes på lock up frem til des 2022.

5 Likes

Ja svært gode poenger. I de aller fleste biotec selskaper har man kun fase 1 resultatene å lene seg på i sine vurderinger. Her har vi hele lymrit samt at interim ga go ahead til å kjøre videre. Her fikk de innblikk i hvor bra det fungerer. De har sett fasiten til eksamen som kommer neste år og vet hva de kan. Hvor finner man såpass med info før så viktige avgjørelser? Jeg tar info de gir som troverdig og regner med ett par gode meldinger denne høsten/jul. Mulig det er for tidlig. Men nå er vi der. Det stopper ikke totalt nå som mange var bekymret over.

2 Likes

Nordic Nanovector var blant aksjene med best utvikling på Oslo Børs fredag. Det nåværende fokuset til selskapet er å fullføre innrulleringen av pasienter til Paradigme-studien, og målet er å publisere avlesningen av foreløpige tremåneders topplinjedata fra Paradigme i første halvår 2022.

Når det gjelder pasientinnrullering til Paradigme-studien, fortalte selskapet at de pr 26. august har 94 pasienter. Dette er en økning på 2 pasienter siden forrige oppdaterte tall, publisert 3. august. Totalt er målet å innrullere 120 pasienter.

ABG Sundal Collier skriver i en kommentar i etterkant av tallslippet at Nordic Nanovector er forberedt på neste fase, som er FDA-godkjennelse av Betalutin slik at selskapet kan starte fase 3 av studien. Meglerhuset skriver at gitt fortsatt mangel på 26 personer til studien, og dessuten utsettelser i forbindelse med den globale pandemien, er det mer sannsynlig at topplinjedata fra studien vil bli presentert i andre kvartal 2022, og ikke første kvartal 2022. Meglerhuset ventet før åpning en nøytral reaksjon i aksjekursen.

–Ledelsen var under kvartalspresentasjonen veldig trygge på rekrutteringstakten og sa at pipeline av potensielle pasienter for rekruttering aldri har vært så stor som nå, hvilket gjør det sannsynlig at selskapet kan holde seg på estimerte resultater for andre halvår i 2022. Det er nok blant annet dette som reflekterer kursoppgangen i selskapet vi ser i dag, sier Adam Karlsson, analytiker i ABG til TDN Direkt fredag.

Han legger til at det er positivt for aksjekursen at ledelsen understreket at dersom topplinjedataen presenteres innen andre halvår 2022, vil de ha tilstrekkelig cash runway - og det vil i så fall ikke behøves ekstra tilførsel av kapital.

Nordic Nanovector endte opp 10,9 prosent.

2 Likes

Den FDA-godkjente 2L FL behandlingen Rituximab-Lenalidomide er nok det som Archer-1 foreløpig må matche. MDoR/PFS på 36,6/39,4. og ORR/CR på 80 %/35 %. Veeeldig tidlige tall for Archer-1 er som kjent 100 %/71 %.

Archer-1 synes også å kunne gi færre bivirkninger. Halvparten av de som blir behandlet med Ritux-Lenalidomide blir rammet av Neutropenia og 15 % får infeksjoner.

4 Likes

Archer1 blir gullhøna :sunglasses:

3 Likes

Et annet alternativ: Betalutin kan nok sikkert også legges til denne behandlingen for et enda bedre resultat…
→ Men ift bivirkningsprofil, så vil Archer-kombien nok være klart å foretrekke over Len+Ritux.

3 Likes

Det er et poeng som synes litt glemt her på forumet:
Betalutins bivirkningsprofil, ettersom det er en engangsbehandling og bivirkningene dermed er forbigående (i tillegg til relativt milde), gjør den ypperlig til å bruke i de fleste kombinasjoner med et annet legemiddel, men også som et tillegg til de fleste andre kombinasjoner som kan være aktuelle. (mao en trippelkombi da)
Jeg mener Betalutin er det mest naturlige legemiddelet ved siden av rituximab å inkludere i kombier/trippelkombier etc.

15 Likes

Det tror jeg KOLs er enige med deg i!

1 Like

Enig i det, men hvis den «virkelige» efficacyn i Archer-1 blir like bra som som i de 7 første pasientene, og mDoR viser seg å bli høy, så tror jeg å legge til Lenalidomid med 50% tilleggsjanse for Neutropenia er et uønsket valg av de med middels dårlig til dårlig helse i 2FL.

2 Likes

Fantastisk dag. Nanov opp og CR tilbake til ManU!

6 Likes

Hva babler du om???

"Nordic Nanovector is pleased to announce the grant of a US patent covering the use of Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) for sensitising CD37-positive B-cell cancer cells before treatment with CD20 immunotherapy (such as rituximab/RTX). The patent strengthens Nordic Nanovector’s overall patent estate around the use of Betalutin® in combination with other drugs that target antigens presented on the surface of tumour cells in patients with B-cell malignancies, such as Non-Hodgkin’s Lymphoma (NHL).

The company believes that the combination of Betalutin® and anti-CD20 modalities could represent a novel dual immunotherapy approach for the treatment of NHL patients who are becoming resistant to standard-of-care CD20 therapy. The company is currently investigating the combination of Betalutin® and RTX in its ongoing Phase 1b (Archer-1) clinical trial in patients with second-line relapsed/refractory follicular lymphoma (a major type of NHL).

The US patent claims are based on the scientific discovery by Nordic Nanovector scientists that use of Betalutin® promotes an increase in expression of tumour-specific antigens, such as CD20. In a preclinical mouse model of NHL, the combination of Betalutin® and RTX significantly prolonged overall survival compared to treatment with either agent alone*, possibly by reversing downregulation of CD20 and resistance to RTX.

Patent No. 10,646,599, which is entitled “Method for upregulating antigen expression,” will be active until 2034 with the option of prolonging for five additional years."

@Linjemannen: patent til 2034 med opsjon på 5 års forlengelse. (og hvorfor i alle dager skulle de ikke kunne kjøre fullt fase3-studie med sikte på 2.linje slik de har planlagt?? (og bruke det i 3.linje og ikke 2.linje?)) Rareste jeg har hørt…

18 Likes

Vedr cash position: de har 450 mill ved slutten av Q2. Brukte 134 mill i Q1 og 102 mill i Q2. Når cash har gått ned mindre enn forbruk så er det fordi rep. emisjonen var i april.

Ingen utgifter eller betalinger er utsatt selvsagt, det er bare svada

5 Likes