Siden vi allerede har hatt så mye moro med å diskutere schedule for “top line data” (It’s a gift that keeps on giving) - så skal jeg kaste en ny ball inn i spillet 
Hva BETYR top line data? Hva er det vi får rapportert?
Top-line data vil etter hva jeg har googlet meg fram til, være en eller annen form for kort, overordnet, foreløpig oppsummering. Det vil ikke være et fullt data-sett, det trenger ikke en gang være kvantifisert. Dette var Skullerud også inne på. Det kan komme i form av en melding om at “primary end-point met”, uten mer viderverdigheter og data. Dataene kommer så senere…
Og det er her Renoldi’s “…I think you need to consider what is the reason why, for what scope you are communicating the data”… utsagn kommer inn i bildet. Hvis dataene er konsistente og “åpenbart” statistisk relevante, trenger man ikke voldsomt mye tid på å kunne melde kvalitativt “we have met the primary endpoints” uten å risikere å bomme på det utsagnet.
Får vi mDOR?
Får vi CR/PR tall?
Langt i fra sikkert. Slik jeg tolker Skullerud, så kommer de konkrete dataene først på et senere tidspunkt.