Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det jeg tror preger kursen mest er den manglende tilliten; vi håper at ting skal gå i orden, men altfor ofte har vi blitt skuffet. Skuffelsen har vært relatert til utenforliggende forhold som Covid så klart, men også interne anliggende som hyppige lederbytter.

Det er derfor en hyggelig anerkjennelse når Skullerud berømmer Marco og teamet med at ting virkelig er på stell internt bak de dører vi ikke har innsyn til.
Vi får bare med oss problemene, ref det som er nevnt rundt utsettelser og leder.

Dette overskygger faktorer som er langt mer relevante for våre verdier enn hvem som er CEO, og om vi har fått 10 eller 14 nye pasienter siste kvartalet.

Uten kontroll på CMC er et biotek lite verdt, men Skullerud uttrykker at NANOV ligger godt foran andre selskaper som har kommet lengre i sine kliniske studier. Det er en verditrigger som kanskje ikke betaler seg her og nå, men som er høyst relevant når vi har dataene klare og skal file.

Utfordringen for å maksimere sine investeringer nå tror jeg blir evnen til å sitte gjennom en rekke med hyggelige nyheter / events.
Håp blir erstattet av fakta og massiv fremgang som vil øke verdsettingen mange ganger fra dagens.
Hvem evner å sitte gjennom og forbi nyhetene om R&D, passering av 100 pax i Paradigme, melding om fullført Paradigme, toplinjedata-avlesning, partnere og utlisensiering med mer?

Vi er nå forbi vente- og utsettelsesfasene, vi går over i en ren høstingsfase hvor ledelsen materialiserer på det de har klart gjennom endringer i inklusjon og økte tiltak for å bedre rekrutteringen. Etter alle solemerker å dømme er vi under 4 måneder fra meldingen om fullført Paradigme. Da legger vi bak oss fire års arbeid med rekruttering og venting til den store bekreftelsen:

Blir Betalutin godkjent for 3L og NANOV et kommersielt selskap med nært forestående milliardinntekter?

I følge styreleder og leder for businessdevelopment så kan vi forvente at så skjer. Om selskapet klarer å bygge den nødvendige tilliten før vi får lest av data og deretter tommel opp av FDA får vi vente og se på, men jeg føler meg sikker på at markedet i svært liten grad priser inn det vi har i vente neste 6 - 9 mnd.

Det er nå prøvelsen kommer; klarer dere å binde dere til masta gjennom alt som skal skje, eller blir man fintet ut på veien opp?

Det er kun 5 måneder siden jeg sa at mulighetene for å plukke Ultimo på 65 kroner var en gullkantet mulighet fordi alle jaktet på NANOV som gikk fra 14 til 30 kroner på fire dager.
Nå har Ultimo endelig løsnet og gitt hyggelig payback til de tålmodige.

Nå står NANOV overfor samme utsikter, nå kommer snart bekreftelsene på at aksjen faktisk er verdt å investere i.
Da tror jeg svenskene kommer her også, og når de handler så bryr de seg ikke om tidligere kurser. De skal inn!

Ikke la praten om en mulig emisjon til før partnerene kommer være en grunn til å ikke være i aksjen. Skjer det så skjer det, men etter fullført Paradigme så er ikke kursen 24 NOK. Den bør minst være det dobbelte.

43 Likes

Omsatt 1.6 mill kr. Den laveste omsetningen på 1 år

Yeah …:rofl:. As slow as it gets … Yet, another day closer to what we all know what is coming. … matter of weeks before some FOMO. I’m hoping for some action from next month. Wander if they go with R&D before or after Q3?

2 Likes

Ser for meg at en R&D tar seg godt ut etter at paradigme er ferdig innrullert. Helst etter at markedet er meddelt om endepunktene har blitt møtt.

Sistnevnte skal mye om å gjøre hvis ikke rekrutteringen er tatt seg betraktelig opp, så jeg ser dette som så og si utelukket.

Her tror jeg du tar feil.

R&d handler først og fremst om utformingen av fase 3 studiet.

Da kan vi se for oss armer i studiet som tar sikte på hele NHL markedet. Dlbcl combo, mzl og archer linjen. Er vi heldig kommer humalutin også som en større arm i fase 3. Kan bli enormt.

2 Likes

Å håpe på at de hiver inn humalutin, et preklinisk legemiddel, i en fase 3 er vel ren ønsketenkning eller?

1 Like

Tja jo… men om du ser på presentasjon så er den ind ready. Den ble satt på hold like før den skulle i fase 1. Ja det er en ønsketenkning. Men vi får nok mzl archer(fase2) dlbcl i fase 3 studiet. De kan ha forskjellige armer her også. Bayer har chronos 3 og chronos 4 i sitt fase 3 studiet… men ja det er en ønsketenkning.

2 Likes

Skullerud sa på callen at R&D-datoen ville være det neste de meldte og som skulle skje, men da var Malene kjapt innpå og sa at vi måtte se på det…

Jeg tror de kjører Q3-callen først, og viser markedet at alt er på track med Paradigme.

Markedet går i bull-modus, og 2 uker senere kjører de R&D med et heltent publikum som gleder seg til å se pipe og planer fremover.

Kjører de motsatt rekkefølge bør de nok på et eller annet vis også gi en oppdatering på rekruttering, slik at man ikke mister momentumet de kan skape på R&D fordi markedet kun fokuserer på farten i Paradigme og ikke evner å ta til seg andre positive ting (ref Archer-tallene som mistet all effekt dagen etter at de ble publisert).

7 Likes

Tror ikke vi kan forvente dlbcl i noen fase 3 ennå. Først må de ha en sikkerhetsfase i den kombien de går for der, vil jeg tro. (med mindre de går for archer-kombien, da kan det muligens i teorien kunne gå an å få en godkjennnelse fra fda på å kjøre fase 3 basert på at det er tilstrekkelig safety fra før i andre lignende indikasjoner).

Humalutin er nok helt utelukket å starte på noe annet enn fase 1. Samme med Alpha-37.

FL 2.linje og Fl 3.linje, samt Mzl 2.linje og Mzl 3.linje er der jeg setter lista og forventer at blir inkludert på en eller annen måte i en fase 3

og så håper jeg på mulighet for AA i Mzl 3.linje på bakgrunn av interrim-avlesinger underveis.

og så håper jeg på at dersom det blir randomiseringsarmer i studien at man også der etter en interrim vil si at resterende skal innlemmes i eksperimentalarmen av etiske grunner i 2.linjestudiene.

4 Likes

Kjører man randomisert arm i 3. linje? Er ikke det uetisk? Resultatet vet man vel uansett - sykdommen forverrer seg

1 Like

Randomiserte studier er alltid gullstandarden, uansett hvilken linje det er. Hensynet til sikre data trumfer den kjipe situasjonen det er å være i kontrollgruppen, fordi det til det lange løp er det beste for felleskapet

Så må man bare ha stor respekt for de som er villige til å være med på sånne, selvsagt lettere å motivere seg hvis man med sikkerhet vet man får noe nytt

Du trenger jo bare å se over til release-studiet til pcib for å se et studie hvor kontrollgruppen har ekstremt mørke utsikter

Edit:
Perfekt @hybrid , takker

Edit2:
Og til @Fornybar som forklarte bedre enn meg at de ikke randomiseres mot kun placebo.

2 Likes

@Savepig har nok smertelig rett i det.

1 Like

disse pasientene er randomisert mot rituximab, ikke mot ren placebo. De får det som ellers ville vært et behandlingstilbud. I tredje linje er det ingen behandlingstilbud som er godkjent standard of care, så en randomisering her ville blitt mot “ingen ting”, og det utfallet er kjent fra litteraturen.

(rituximab + placebo vs rituximab + copanlisib)

7 Likes

4 Likes

Man kjører nok ikke randomisert i 3.linje vil jeg tro - da det i utgangspunktet ikke finnes effektive behandlinger der og resultatet dermed er gitt…
Men tenkte på at det forhåpentligvis innholder 2 stk 2.linje utprøvninger (fl og mzl) også i denne fase3-studien. Og der er disse som jeg antar vil inneholde en randomiseringsarm hver, hvis det blir slik… Men kanskje ikke verdt å spekulere alt for mye i det, da vi får en del svar om ikke så altfor lenge på r&d-day.

3 Likes

Det er nok ikke sånn at de som er randomsert til placebo-arm, der det er aktuelt - eller mot Standard of Care-arm, er “kjipere”/dårligere stilt enn de som er i behandlingsarmen (med det nye preparatet). Utgangspunktet for randomserte studier er at man ikke VET hvilken arm som er best. Det trengs det studier for å finne ut av.
Det kan være at de som får placebo /får “kun” Standard of Care vil komme bedre ut.
Det er nettopp derfor man gjør slike studier.
Og det er blant annet derfor man med jevne mellomrom gjør Safety-Committee reviews i studier.
Hvis man oppdager signifikante forskjeller i utfallet til de to grupper underveis, vil den armen som er signifikant dårligere bli avsluttet av etiske årsaker.

13 Likes

Gode presiseringer.

Jeg synes vi har fått belyst godt hvorfor randomiserte studier ikke er uetiske.

2 Likes
  • Og der ser det jammen meg ut som om de har besatt alle stillinger også! “No open positions”!:sunglasses::+1:
9 Likes

Virker manipulert. Alltid 2000 aksjer på nederste salg. Hvor er han robot dødaren

1 Like

Robot dødaren kommer nok 18 nov når det meldes at det gjenstår <10 pasienter i PARADIGME :blush:

8 Likes