Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det var jo en overraskende god melding på en solrik junidag.
Ikke av avgjørende strategisk betydning umiddelbart, men utvilsomt forsterkende for profilen på sikt.
Virker også som om Braun ifm meldingen idag gjentar at de sikter mot 3 mnd topplinjer i 2021.
Det er jo fascinerende, og virker egentlig unødvendig dersom de faktisk lener mot å måtte konkludere med noe annet.

Ned på positiv fase1, only in Nano guys :joy::sweat_smile:
Men det er bare tid og vei nå, så ryker bremsene

9 Likes

Applauderer de som har vært i myra lenge og fortsatt er positive… husker tida i Funcom. Uansett hva selskapet gjorde eller meldte, så kjørte storfiskene kursen i dass… Alle som hadde trua var mer eller mindre all inn, så ingen som kjøpte aksjer der heller.

Redningen ble oppkjøp. (TAKK Tencent)

Lite kjøpsvilje her og ser det ut til? Then again, også lite salgsvilje?

Oppkjøp på 35-40Kr føles sikkert som et ran på mange(erfart følelsen), men kan være en blessing in disguise.

Tror neppe NANOV er til salgs under 100 kr. Kan ikke se logikken i at de store eierne skulle gå med på det nå like før målstreken.

1 Like

Om du har noen millioner på bok så legg deg på kjøp opp til NOK 100, så skal du da se at du får endel aksjer🙂

1 Like

Snodig denne her… måtte kjøpe noen lodd ekstra på slutten av dagen. Men 1-3 år så blir vel alt bra :joy:

Eller … :flushed:

Utvilsomt, men neppe mange nok til å få noen som helst kontroll med selskapet. Dessuten ville nok kursen begynne å stige raskt ala høsten 2016 hvis noen la inn kjempeordre på løpende bånd.

2 Likes

For ordens skyld, jeg var i NANO for 3-4 år siden, da også like før målstreken, og kursen skulle mangedobles om et år eller to.

Jeg var idiot som solgte meg ut på 80ish uten særlig gevinst…

Men bevares, skal være mer tålmodig nå🙂.

Tar gjerne 100NOK!

2 Likes

Dette er min Lotto kupong og denne gir meg mye mer glede med tanke på dette forum, podkaster og muligheten til og investere i noe som virkelig kan hjelpe folk med sykdommer. Jeg kjøper litt i ny og ne og tror odsen er 1000000 ganger bedre en noen penge spill.

Men så har vi Shorterrne (som vi hater) mot oss fantastisk. Jeg håper vi vinner og vi kommer til den magiske 100kr … en gang (men ikke i dag tydeligvis) :+1:t2:

5 Likes

Hvor mange aksjer legger du til grunn da?:wink:

2 Likes

En emi til, om kassa skulle bli skrall før målstreken🤪.

Vi får håpe det holder helt inn.

Selv er jeg fornøyd, sikkert lenge før de fleste her🙂

Du får holde ut da. Men du virker nervøs allerede etter en dag som aksjonær. Kjøpte i går gjorde du ikke?

2 Likes

Ingen kjøpere? Sliter du med å lese tall over 100k? I dag ble det omsatt 1,2 mill aksjer i NANOV og for at selgerne skal kunne bli kvitt 1,2 mill aksjer så må det nesten være noen kjøpere i markedet. Ikke?

Men hvorfor skal kjøperne stesse med å heve sine bud når der ligger shortere og roboter som er mer enn villige til å gi dem aksjer på billigsalg? Det er jo forståelig at aktørene som ligger short med over 2 mill aksjer gjerne ønsker å se kursen komme ned enda et stykke. Hvorvidt de klarer det, ja se det er et annet spørsmål.

Gleder meg til den dagen en partneravtale blir offentliggjort. Håper bare shorterne ikke feiger ut før den dagen. Da skal det bli en fornøyelse å følge med på inndekningen deres.

8 Likes

Nye “skremmere” her i dag som det er bare å legge til i ignore-listen ser jeg. Når emisjon nevnes første dagen en viser seg på tråden vinnes ingen tillit fra meg :wink:

Ikke nervøs, men litt overrasket over at kursen går ned når det kommer positive nyheter så “nære målstreken”.

Kjøpte i går ja.

Bare 10k da.

Har brent meg på å gå all inn for tidlig før, så gjør meg ikke veldig mye om den faller heller. Kan ta 30k til på disse nivåer. Men vet ikke om jeg vil det om aksjen er så herja som enkelte her hevder?

Det må vel være innafor å lufte litt tanker her i tråden, uten å bli latterliggjort, før man evt investerer tungt/langsiktig?

Jeg var altfor naiv i Funcom.

Ikke meninga å støte noen🙂

2 Likes

Nei nei. Ikke vær redd for å støte noen. Det er tross alt sparepengene dine og mine. Ingen andres. Vi må forsøke å ta så gode valg som mulig.

Kurs messing så føler vel mange at den ikke er så lav siden det ikke er lenge siden den stod i 13 kroner. Men når man ser på selskaps verdien syntes jeg det er rimelig. Med ett godkjent produkt i markedet har jeg ikke sett lignende selskaper under 10 milliarder i mcap. Det svenske firmaet hadde 11 milliarder husker ikke navnet. Det tilsvarer ca 100 kroner aksjen idag. Er det andre Om vet om kreft selskaper med godkjent legemiddel til under 10 milliarder i samme klasse?
AAA ble solgt til Novartis for 30 milliarder.

Det er to nedsiden før den tid. Eventuell utsettelser og emisjon.

Risikoen ift det kliniske løpet føler jeg er minimal.
Lymrit gav gode resultater mer enn gode nok. Paradigme blir utført på de beste dosene fra lymrit så tviler på det blir dårligere. Nano har også uttalt at de har hatt inngående samtaler med fda om hva som skal til for sikkerhet og effekt for å oppnå en godkjenning. På bakgrunn av dette er de selv helt klare på at det blir godkjent. Det tar bort risiko der.

Risiko ellers er som overalt ellers finansmarkedene eller andre uforutsette ting. Har ingen tvil på legemiddelet som sådan.

Men jeg tipper du får aksjer under 50 kr selv når paradigme er ferdig.

2 Likes

Jeg kastet meg ikke på kjøpsknappen av dagens melding, men den gir enda større conviction på å holde fordi den teoretiske oppsiden i caset økte mye.

14 Likes

Artig å sammenlikne utviklingen den siste tiden med 2016 da den gikk opp mot 127.

4 Likes

Såså, sliter ikke med noe jeg. Når 80k aksjer kl 0915 drar ned kursen nesten 3% så er det litt tynt, ja du finner alltids kjøpere ned igjennom lista, men ikke på ask.

1 Like

Forventer at vi kjapt er over 26,50 igjen i dag.

4 Likes

Det kommer an på hvor hardt du kjøper i dag,ser jo at du varierer med 100k. Stå på