Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Short økte i går…

Opp fra 1,39 % til 1,41 %

drøyt… burde jo se nedgang her snart?

1 Like

Desperat gjeng

Neppe konsensus og sammenfallende aktiviteter blant shorterne. Noen fokuserer kanskje mest på at fallhøyden har økt mens andre kanskje har et annet utgangspunkt og begynner å få følelsen av at risikoen etter hvert er blitt større oppover enn nedover.

1 Like

En liten nesetyver for de som håpet at gårsdagens oppgang skyldes bare noe så tilfeldig som shortcovering… :wink:

Fakta viser det motsatte; short øker, mens long øker enda mer :muscle:

14 Likes

Da tyder vel bare d på at d ikke er lenge til kampen er tapt for shorterne

6 Likes

Jeg er like “heavily loaded” i Nanov som i Ultimovacs da jeg mener dette er de 2 mest potente og spennende norske selskapene innen helsenæringen for tiden.

Ultimo har kursmessig skikkelig innfridd den sist tiden mens Nanov har vært skuffende. Men jeg har i likhet med andre aksjonærer meget stor tro på at dette nå endrer seg nå som det går mot slutten av Paradigme studien. Har vært tålmodig aksjonær i oppgang og ikke minst nedgang akkurat i 6 år og ønsker alle tålmodige medinvestorer en skikkelig opptur de kommende 1-2 år!

Men jeg mener fortsatt at det er en uting å trekke inn andre selskaper enn det selskapet som tråden skal handle om. Og spesielt om man bagatelliserer selskapet eller dets resultater pga. av manglende viten og kunnskap.
I så fall er det best å ikke uttale seg; også med å beklage sine uttalelser på en ironisk og halvt spydig måte!

4 Likes

Mulig at mitt innlegg et stykke lengre oppe kunne tolkes motsatt av det som var tiltenkt, så her er en reformulert utgave.
Neppe konsensus og sammenfallende aktiviteter blant shorterne. Noen fokuserer kanskje mest på at fallhøyden har økt mens andre kanskje har et annet utgangspunkt og begynner å få følelsen av at “risikoen” for oppgang etter hvert er blitt større enn risikoen for nedgang.

3 Likes

Det som kan ha medvirket til den kraftige kursoppgangen både for Nanov og Ulti kan være at DNB i sin nye analyse for Ulti øker prisen på kreftbehandlingen(UV1) fra USD 90.000 til USD 150.000.

At man nå spår langt høyere priser på kreftbehandling vil trolig få betydelig for alle selskaper innen kreftsektoren ikke minst for Nanov som fortsatt er urimelig lavt priset som selskap.

8 Likes

Ultimo går åpenbart på en bekreftelse på at det fungerer godt. Nano går på at tidsaspektet til store milepæler begynner å nærme seg kraftig. Jeg vet ikke om annet biotec som er såpass nære med så lav mcap. Det er ett stort marked de går inn i. Car t blir stoppet pga kromosom abnormaliteter! Wtf! Se for deg uansett alder og du får tilbud om en effektiv medisin som ødelegger kromosomer… det høres jo ekstremt drøyt ut for menigmann. Nano har tidligere på en måte siktet seg inn på eldre pasienter som alikevel ikke tåler car t. Men de burde gå etter alle pasienter i fl og senere alt av NHL. En svært effektiv medisin med god sikkerhetsprofil. Det sammenlignes med algeta som var marginalt livsforlengende. Mens betalutin gir CR i 5/7 pasienter i 2 linje og 30% i 3 linje som monoterapi. Hvorfor ikke kombinere i 3 linje også. Selvfølgelig vold er det etterhvert. Lang DOR gjør at eldre folk vil dø av andre ting enn kreft i den alderen de får NHL.

13 Likes

Shortere er også ganske dårlige på å forutse kursbevegelser. Så enkelt er det bare. Håper bare de brenner inne med denne posisjonen og ikke får mulighet til å dekke seg inn pga. noe helt tilfeldig og uforutsett nå på tampen.

Jeg håper personlig på noen flere store på topplistene, noe som kunne dannet et gulv og mindre float av aksjer.

4 Likes

Blir spennede å se om løftet fortsetter i dag

Kan jo tenkes at i sann nano-ånd så blir det ned til 2mill omsetning idag :laughing:

Unless… :brain:

1 Like

eierskap i selskapene er også litt forskjellig…
Nano - 10 største eier 30%, synlig short 1,41%
Ultimo - 10 største eier 58%, ingen synlig short

1 Like

Mye av historikken til utviklingsselskaper og reprising er veldig bratt (begge veier), så her er det bare å holde seg fast. Jeg tror personlig på en utvikling av tresifret prosenter fram mot jul.

3 Likes

Mye handler før åpning her…



2 Likes

Buy the dip

1 Like

Sier du det, får du så detaljert bilde av auksjonen.

Går disse handlene over børs eller er det matching?

Hvorfor syns ikke dette volumet etter åpning?

1 Like

5 uker igjen til Q3 :cold_face: Det blir usedvanlig spennende denne gangen :muscle:

1 Like

Dette var det samme for nano i 2016