Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Holder seg godt med det lave volumet vi er vitne til! 25 handelsdager igjen til Q3 og shorten jobber stadig uten spesielt hell.

Lagt ut på finn.no og solgt er ikke det samme Kaei!

Screenshot 2021-10-14 at 14.48.03

4 Likes

så godt som solgt

2 Likes

Link?

Ligger lengre opp i tråden

Ingen shortcovering i går heller, lover godt :sunglasses:

2 Likes

Er du litt ondskapfull mot Worldquant og Arrowstreet ? :slight_smile:

Her inne er det positivt både om shorten øker, er uforandret, og om den minker :wink:!

6 Likes

Det er helt riktig. Om shorterne prøver å senke kurs, ved å selge mer, men allikevel går kursen opp, så er det kjempe positivt for oss med aksjer. Før eller siden må de levere tilbake noen mill aksjer.

Om disse må leveres tilbake på kurs 40-60 eller 100, så er jo det bare kjekt

11 Likes

Noen som ønsker å holde kursene under kontroll, liten tvil om det.
60 øre ned på 1 minutt :laughing:

image

5 Likes

Har du noen tanker om disse noen er fornøyd med ett nivå rundt 27 ?
I mitt hode er det enten short aktører som håper på en inndekning ved middels til skuffende rekruttering eller investorer som ønsker å akkumulere på dette nivået.

Personlig er jeg fullastet men klarer ikke å la være å plukke litt nedfallsfrukt under 27.

1 Like

Synes NANOV viser styrke om dagen, tror markedet forbereder seg på en reprising av selskapet! Sannsynligvis er dette med god grunn: Vi nærmer oss ferdigstillelse av Paradigme, muligens overrasker de tidsmessig for en gangs skyld… vi nærmer oss R&D dag hvor porteføljestrategien skal fremlegges inkl tror jeg markedsstrategien. Og igjen må videre porteføljeutviklingsprosjekter og markedsbearbeiding finansieres. Her kommer nok selektive partneravtaler med stor sannsynlighet inn! Vi nærmer oss høstefasen!!!

6 Likes

Short har økt synlige posisjoner i gata 20 - 25 kroner, jeg vil gjette at strategien er som noen har antydet før; man shorter sektoren, og NANOV er inkludert siden man har aksjer tilgjengelig for utlån. Jeg tror ikke det ligger så mye selskapsspesifikt i veddemålet, det er generelle veddemål.

Omtrent hver gang har de blitt hjulpet av skuffende meldinger, og good news har ikke klart å holde momentumet opp i aksjen. Hadde de innfridd på guidingen ved Q1 dagen etter Archer-tallene ble publisert, hadde vi trolig ikke sett oss under 30 igjen. Dog fikk vi en leder som valgte å gå av etter noen måneder, og det var heller ikke noe skuldertrekk.

Det jeg er spent på nå er multiplikator-effekten.

Dersom de har rekruttert 110’ish pasienter ved Q3 og vi har maks 2 måneder igjen, får vi da et marked som er villig til å prise inn denne forløsende faktoren i kombo med tidligere solide data?

Jeg sitter ikke som aksjonær fordi NANOV kun skal slippe positive meldinger, jeg tror først og fremst på at det kliniske en dag vil gi en vanvittig pay off. Jeg oppfatter at effekt og toleranse har forsvunnet fullstendig fra kartet fordi det fokuseres kortsiktig på lederbytter / frafall og skuffende guiding,

Hva skjer med prisingen hvis guidingen herfra og til mål er 100 % sikker; vi er ferdig rekruttert i jan 2022 og ny CEO viser seg å være en virkelig kompetent person og stayer?

Jeg tror at markedet vil hive seg kraftig på, og det er først når momentumet tar fyr og algoritmene ikke klarer å stagge prisoppgangen at short ryker på stoplosser i dette veddemålet.

Dit har vi ikke kommet ennå, men forhåpentligvis innen få måneder.

16 Likes

Mange småspekulanter hoppet nok på i fart da aksjen fløy oppover, og disse hopper like fort av igjen når retningen snur. Det rokker ikke ved den underliggende styrken som Moron påpeker - en styrke som selvfølgelig skyldes de faktorene som TheObserver lister opp. Vi går mot gyldne tider, mens shorterne nok blir henvist til å vurdere om de skal kaste kortene nå eller vente til de får en kjemperegning i fanget.

3 Likes

Det har vært mye sankk om oppkjøp gjennom årene, men nå er det mer på fokus på partneravtaler og få produktet til markedet. Vel og bra det altså, men er det ingen som har tro på oppkjøp lenger?

Hadde vært supert med oppkjøp men ikke under 35kr per aksje.

Oppkjøp ble nevnt av Skullerud på Radium.

Det er en av tre muligheter for pipens utviklingsløp.

1 Like

35 kr per aksje er vel litt i laveste laget?

Ja det var visst det om en ser på responsen. Vet ikke hvor mye som er fair, tenkte jeg skulle være moderat.

1 Like

Ved oppkjøp er vel alt under 100 å betrakte som en vits.

5 Likes