Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Nei for Nanov er det mer:
“Mange pasienter ble mirakuløst kreftfrie mens de deltok i norsk kreftstudie - studien pågår ennå for å få ekstremt mange desimaltall på signifikans for å tekkes EMA/FDA og derfor får ikke resten av verden tilgang til behandlingen på en stund”.

3 Likes

Ja heldigvis har vi ikke slike overskrifter. En av de store forsene med betalutin er bivirkningsprofilen. Ingen skandaler med døde pasienter osv… Det gjør seg så dårlig…

1 Like

Litt dårlig for det norske miljøet for kliniske fasestudier dessverre. Heldigvis er Paradigme snart ferdig rekruttert og de vi får inn har vel svært få muligheter, så det å avslutte en annen potensiell behandling er vel ikke aktuelt uansett.

3 Likes

Hva er forskjell på giringen i:

MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 4 og # MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 2?

AVA 2 har gearing på ca. 1.77x MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 2 - Handla i warranten | Avanza
AVA 4 har gearing på ca. 1.61x MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 4 - Handla i warranten | Avanza

1 Like

Garanterer de for at om nanov går opp 1 % så går av 2 opp 1,77%?

Har ikke turt kjøpe slike produkt fordi de ofte er uten omsetning. Men det har kanskje da ikke noe å si?

Man kan sitte så lenge man ønsker ?

1 Like

Det er Avanza bank som er ansvarlig for produktene, og styrer sånn sett muligheten til kjøp og salg. Har brent meg før (i Norwegian) på at volatiliteten var for høy i underliggende aksje, og da kunne jeg ikke selge bull/bear-produktet mitt. Så det er absolutt på egen risiko

Fordelen med mini-futures, som disse to produktene er, er at renten ved å sitte eksponert er relativt lav. Gearingen går OPP når kursen går motsatt vei av hva du ønsker. Gearingen går NED når kursen går i den retningen du ønsker.

Det gjør at produkter som ligger nær stop-loss ofte kan ha gearing over 10 (Nordnet tilbyr også produkter med opp mot 100x gearing , som er like ved å bli verdiløse), Produkter som ligger langt unna stop-loss kan derimot ha gearing under 1, altså at de beveger seg mindre enn underliggende aktiva.

0 omsetning er ikke problem. Problemer oppstår dersom market-maker ikke lenger kjøper/selger produktet pga volatilitet eller andre årsaker.

2 Likes

Er det ikke nok risiko i Nano fremdeles om ikke Avanza spekulasjons tjenester skal legges til ?

4 Likes

Shorterne får det virkelig ikke til for tiden :crossed_fingers:

8 Likes

Noen måtte sette ett lokk ved 28,50, ca 54.000 på salg … ikke “lenge” til hele short konseptet revner

6 Likes

blir bra dette om vi closer over 28 idag

8 Likes

Kursen har holdt seg bra denne uka, hvem hadde trodd det!

Inget ringere enn syv forsøk på å komme seg gjennom 28,50 og alle har blitt solgt. Kanskje det er her shortmassen “draws a line in the sand”, hvem vet.

En ting anser jeg som rimelig sannsynlig; popper den gjennom dette nivået popper det hardt. Da skal det ikke ta lange tiden før 30-31+ er inbound!

God fredag og god helg.

Husk, det kan alltids gå til helvete.

4.juni opererte forøvrig Ling med kursmål på 290SEK på denne aksjen.

14 Likes

Sinnsyk case. glad for at betalutin satser på safety og quality of life

4 Likes

Shit… ja da skjønner man at det ikke er til å tulle med disse bivirkningene som ikke blir særlig verdsatt. Fytti… her sitter vi på ett flott produkt. Husk at de åpnet inkluderingen pga nettopp bivirkningsprofilen var såpass grei etter interim…

Det må tyde svært godt noe vi også vet fra lymrit.

3 Likes

Shortepakket må forholde seg til risikoen for at denne meldingen kan komme ramlende for Betalutin

15 Likes

HOHO! Peeeent.

Novartis lader sannelig 177lu-kanonen bra!

1 Like

Kursen her vil være ekstremt sensitivt for innrulleringen, det er vi enige om. Hvilken innrullering vil gi hvilken kurs og kursutvikling 2-3 dager etter kvartalspresentasjonen, sluttkurs 19.11? Hva tror folket? Jeg tar utgangspunkt i kurs 28 den 17/11.
Jeg mener følgende;
< 8 innrullerte = -35% | 18.20
8-10 innrullerte = -20% | 22.40
10-12 innrullerte= -10% | 25.20
13-14 innrullerte= 0 | 28.00
15-16 innrullerte= +15% | 32.20
17-18 innrullerte= +40% | 39.20
19-22 innrullerte= +80% | 50.40
Ferdig innrullert= +120%| 61.60

Jeg håper personlig på at kommentarene om best pipeline ever tilsier at de i et par mnd. har klart å rekruttere farten de selv meldte i februar (7 pr. mnd). Med noen uker til i aktuell periode så er min tro at de melder 16-17 stk.

1 Like

Mener folk oppriktig dette?

8 innrullerte - Selskapet har totalt 102 innrullert - mangler 18 - Ferdig innrullert april 2022?

10 innrullert - Selskapet har totalt 104 innrullert - mangler 16 - Ferdig innrullert mars 2022?

12 innrullert - Selskapet har totalt 106 innrullert - mangler 14 - Ferdig innrullert februar/mars 2022?

Ikke noen grunn til svartmaling ved disse utfallene imo.

9 Likes

12 innrullerte er jo også det som ble guidet som sannsynlig basert på innrullering siste 3 Q, så synes ikke folk bør ha høyere forventninger enn dette.

Men ikke umulig det vante shorteangrepet etter Q-rapport starter opp igjen.

5 Likes

I regnestykkene må det jo også legges inn at vi har fått en positiv nyhet siden sist - en nyhet som ihvertfall jeg personlig betrakter som svært lovende.

4 Likes