Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Har du noe konkret forslag på nytt styremedlem?

Den som burde begynne å bli adekvat er deg med disse ape-greiene av noen noveller du skriver med alt annet enn konkrete ord!

Makan til idioti.

4 Likes

SkogensKonge og/eller Hakan:

Det er såpass få pasienter i studien at teststatistikken som er valgt er MannWhitney U og ikke Student-t. Det stiller høyere krav til at det ikke er heteroskedastisitet i dataene - dvs. at X-variabler som påvirker Y (først ± ekspressivitet av proteinene, deretter tumor-reduksjon/andre kvalitative egenskaper/resultater Hakan mfl. har funnet) ikke gjensidig påvirker hverandre (mellom X-ene), samt øker sjangsen for Type 1 feil - at man forkaster H0 når den er rett. Dog passer MW-U bedre enn Student-t når det testes for over-/underekspressivitet. (Median-betraktninger bør unngås med MW-U.) Men da blir følgende spørsmål itnteressante (selv om det primære selvfølgelig er å behandle en kreftpasient så fort som mulig, noe ikke alltid skjer):

Spørsmål 1: Hvor langt i sykdomsforløpet er pasientene? Gjerne fordelt på ±ekspressivitet (som er en relasjon/ordinering til normal ekspressivitet).
Spørsmål 2: Er det noen artikler/linker som viser tid til CD- for de ulike proteinene?
Spm3: Er det rimelig å anta at det tar lenger tid før CD37-, gitt at proteinet er det som er mest utbredt i antall.

Jeg formoder ja på spm. 3, siden CD37- er den hyppigste tilstanden (av mange) på kreft, mange typer kreft. (Dette var forøvrig grunnen til at jeg spurte om CD37+ har vært et inkl.kriterie - hvilket Tyrion svarte nei på. Men jeg mener vi har diskutert dette på TI (sen-)høsten 2017 - hvor NANO altså? skilte på pasienter CD37+ eller - i arbeidet med inkl. kriterier. Merlin var ikke på den ballen, men jeg har det litt i brasken at SkogensKonge og Sparkonge var litt på den ballen.)

Håper på konstruktiv diskusjon med de som kan.
(Burde vel helst vært på fundamental-tråden dette, men jeg brant meg der forrige gang…:frowning:

(For de som Tror at NANO sitter på hele CD37-tua og ingen andre kan bruke det proteinet, så er det feil. Det framkommer mer enn delvis av børsmeldingen - hvor det står “…(antibodies and antibody
fragments) and linkers provided by Nordic Nanovector, with the proprietary CAR-T
technologies developed at Penn…” Det tror jeg ikke Costa ville presisert. Og dette samarbeidet er det Skullerud som har flashet til - derfor er det Jon Dale som skal uttale seg og ikke den nye CEOen.

Det er altså hvordan man linker druget til proteinet som er det vesentlige - ikke proteinet i seg selv (som for pedagogikken sin skyld kan sammenlignes med Himalaya - fritt fram, men sikrere via visse reisaarrangører og guider). Så når det gjelder CAR-T forskning, så er fokus for forskning hvordan binde druget til protein - samt selve druget. (Mer om det her: Transformation of the CAR-T patent landscape
tcbiopharm com /news/perspectives/transformation-of-the-car-t-patent-landscape)

Upenns uttalelse "“Nordic Nanovector has demonstrated the safety and
efficacy of targeting CD37 in clinical trials using radioimmunotherapy, and we
hope to build on this experience with our CAR-T platform to develop therapies
for B-cell malignancies.” ble av noen på HO misforstått til at dette er godtgjøring av effektivitet og sikkerhetsprofilen til NANO, men dette er ment ift “fin-mekanikken” ift. ovenfornevnte linking til proteinet.

Legg også merke til at Schuster sier "this"over.

Egentlig er det en temmelig selgende børsmelding Skullerud har skrevet for Malene. Et samarbeid tilkommet på hans initiativ og kontakter. Skogenskonge og Hakans kommentarer vil kaste mer lys over det også. Noen som har sett på patentet noen av artikkelforfatterne har sendt inn? Vil de evt. lisensiere det ut til NANO/UPenn eller starte eget selskap. Igjen; alt dette har ikke noe med Betalutin å gjøre. Hva de har patentert ligger kanskje både på druget og linkingen?

Her er en konkurrent til Hakan mfl./NANO mtp. denne know-howen (linking)/UPenn/LegoChem/andre(drug):
Novel CD37, Humanized CD37 and Bi-Specific Humanized CD37-CD19 CAR-T Cells Specifically Target Lymphoma - PubMed pubmed ncbi.nlm.nih.gov/33652767/

Jammen, jammen synes jeg hører noen si - NANO harjo spesifisert alle typer payloader og drug? i patetnet sitt mot CD37. Jaaa, men det er ikke sikkert patentmyndighetene innvilger patetent på alle patentkriteriene i en psøknad. Sånn som med Archer-patentet.

(håper ikke dette blir slettet dere, det er jo tross alt bare småprat — hjælp)
(jeg vil si at å slette dette er griskhet)

Heldigvis ikke NANOV denne gang.
Og forhåpentenligvis aldri.
Men slikt kan hende de beste

Nei for Nanov er det mer:
“Mange pasienter ble mirakuløst kreftfrie mens de deltok i norsk kreftstudie - studien pågår ennå for å få ekstremt mange desimaltall på signifikans for å tekkes EMA/FDA og derfor får ikke resten av verden tilgang til behandlingen på en stund”.

3 Likes

Ja heldigvis har vi ikke slike overskrifter. En av de store forsene med betalutin er bivirkningsprofilen. Ingen skandaler med døde pasienter osv… Det gjør seg så dårlig…

1 Like

Litt dårlig for det norske miljøet for kliniske fasestudier dessverre. Heldigvis er Paradigme snart ferdig rekruttert og de vi får inn har vel svært få muligheter, så det å avslutte en annen potensiell behandling er vel ikke aktuelt uansett.

3 Likes

Hva er forskjell på giringen i:

MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 4 og # MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 2?

AVA 2 har gearing på ca. 1.77x MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 2 - Handla i warranten | Avanza
AVA 4 har gearing på ca. 1.61x MINI L NORDIC NANOVECTOR AVA 4 - Handla i warranten | Avanza

1 Like

Garanterer de for at om nanov går opp 1 % så går av 2 opp 1,77%?

Har ikke turt kjøpe slike produkt fordi de ofte er uten omsetning. Men det har kanskje da ikke noe å si?

Man kan sitte så lenge man ønsker ?

1 Like

Det er Avanza bank som er ansvarlig for produktene, og styrer sånn sett muligheten til kjøp og salg. Har brent meg før (i Norwegian) på at volatiliteten var for høy i underliggende aksje, og da kunne jeg ikke selge bull/bear-produktet mitt. Så det er absolutt på egen risiko

Fordelen med mini-futures, som disse to produktene er, er at renten ved å sitte eksponert er relativt lav. Gearingen går OPP når kursen går motsatt vei av hva du ønsker. Gearingen går NED når kursen går i den retningen du ønsker.

Det gjør at produkter som ligger nær stop-loss ofte kan ha gearing over 10 (Nordnet tilbyr også produkter med opp mot 100x gearing , som er like ved å bli verdiløse), Produkter som ligger langt unna stop-loss kan derimot ha gearing under 1, altså at de beveger seg mindre enn underliggende aktiva.

0 omsetning er ikke problem. Problemer oppstår dersom market-maker ikke lenger kjøper/selger produktet pga volatilitet eller andre årsaker.

2 Likes

Er det ikke nok risiko i Nano fremdeles om ikke Avanza spekulasjons tjenester skal legges til ?

4 Likes

Shorterne får det virkelig ikke til for tiden :crossed_fingers:

8 Likes

Noen måtte sette ett lokk ved 28,50, ca 54.000 på salg … ikke “lenge” til hele short konseptet revner

6 Likes

blir bra dette om vi closer over 28 idag

8 Likes

Kursen har holdt seg bra denne uka, hvem hadde trodd det!

Inget ringere enn syv forsøk på å komme seg gjennom 28,50 og alle har blitt solgt. Kanskje det er her shortmassen “draws a line in the sand”, hvem vet.

En ting anser jeg som rimelig sannsynlig; popper den gjennom dette nivået popper det hardt. Da skal det ikke ta lange tiden før 30-31+ er inbound!

God fredag og god helg.

Husk, det kan alltids gå til helvete.

4.juni opererte forøvrig Ling med kursmål på 290SEK på denne aksjen.

14 Likes

Sinnsyk case. glad for at betalutin satser på safety og quality of life

4 Likes

Shit… ja da skjønner man at det ikke er til å tulle med disse bivirkningene som ikke blir særlig verdsatt. Fytti… her sitter vi på ett flott produkt. Husk at de åpnet inkluderingen pga nettopp bivirkningsprofilen var såpass grei etter interim…

Det må tyde svært godt noe vi også vet fra lymrit.

3 Likes

Shortepakket må forholde seg til risikoen for at denne meldingen kan komme ramlende for Betalutin

15 Likes

HOHO! Peeeent.

Novartis lader sannelig 177lu-kanonen bra!

1 Like