Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Kursen her vil være ekstremt sensitivt for innrulleringen, det er vi enige om. Hvilken innrullering vil gi hvilken kurs og kursutvikling 2-3 dager etter kvartalspresentasjonen, sluttkurs 19.11? Hva tror folket? Jeg tar utgangspunkt i kurs 28 den 17/11.
Jeg mener følgende;
< 8 innrullerte = -35% | 18.20
8-10 innrullerte = -20% | 22.40
10-12 innrullerte= -10% | 25.20
13-14 innrullerte= 0 | 28.00
15-16 innrullerte= +15% | 32.20
17-18 innrullerte= +40% | 39.20
19-22 innrullerte= +80% | 50.40
Ferdig innrullert= +120%| 61.60

Jeg håper personlig på at kommentarene om best pipeline ever tilsier at de i et par mnd. har klart å rekruttere farten de selv meldte i februar (7 pr. mnd). Med noen uker til i aktuell periode så er min tro at de melder 16-17 stk.

1 Like

Mener folk oppriktig dette?

8 innrullerte - Selskapet har totalt 102 innrullert - mangler 18 - Ferdig innrullert april 2022?

10 innrullert - Selskapet har totalt 104 innrullert - mangler 16 - Ferdig innrullert mars 2022?

12 innrullert - Selskapet har totalt 106 innrullert - mangler 14 - Ferdig innrullert februar/mars 2022?

Ikke noen grunn til svartmaling ved disse utfallene imo.

9 Likes

12 innrullerte er jo også det som ble guidet som sannsynlig basert på innrullering siste 3 Q, så synes ikke folk bør ha høyere forventninger enn dette.

Men ikke umulig det vante shorteangrepet etter Q-rapport starter opp igjen.

5 Likes

I regnestykkene må det jo også legges inn at vi har fått en positiv nyhet siden sist - en nyhet som ihvertfall jeg personlig betrakter som svært lovende.

4 Likes

Når man ser på hva som skjedde med archer data og Q1 dagen etterpå med lav innrullering så må man ikke bli overrasket om det samme skjer igjen :wink:

Tror ikke “folk” mener dette, men kun han :slight_smile:

Artig at noen bruker vattfingen og ikke minst tid på å gjøre seg slike ubetydelige tanker.

Readout 1H21 må være godt nok og fullt gjennomførbart

2 Likes

Spørsmålet var hva folk tror. Er veldig klar over at det er andre triggere, men kortsiktig er innrulleringen den største for Nanov. At det kommer andre triggere fremover som har større betydning - helt enig. Jeg mener også at det ikke er noen grunn til svartmaling på innrullering på 10-12, samtidig tror jeg kursen sendes nedover om man ikke leverer på 13-14, men det er min mening.

Jeg tror 12-13 innrullert gir kursøkning, fordi:

  1. Man ser at innrulleringstakten er god
  2. Det er kort vei til målet

Men her er det like mange meninger som det er skribenter her.

Samtidig er det avgjørende for en slik vurdering hva kursen står i før Q3. Får vi FOMO og god stigning før Q3 blir terskelen for hva som er tilfredsstillende for aksjonærene økt fra dagens nivå.

9 Likes

Enig, slik jeg oppfatter det ønsker mange bekreftelse på at man kan stole på uttalelsene til ledelsen. Når så ledelsen kommuniserer noe sånt som «most promising-backlog ever» øker man forventningene til antall innrullert ved neste Q.

Personlig forventer jeg 10-12, men jeg tror mange forventer flere basert på uttalelsene i den siste call’en. Men nå er det jo så nært ferdig innrullet at jeg sliter med å se at det skal kunne utgjøre et stort fall om man ikke får full stopp da.

Kanskje kan savepig kjøre en forventingspoll igjen?

1 Like

Hvis det var noe som helst sannhet i utsagnet 7pasienter i mnd når corona avtar så burde de overkjøre 14 med god margin, og det tror jeg er minste forventning til markedet. De har enda ikke klart å lande 14 pasienter siden Q4.

Utsettelsen fant jo sted pga delta bølgen, man ser jo allerede nå at pandemien er VESENTLIG mindre enn ved bølge 3 og delta.

Det skal merkes at kurs reaksjon kring dette blir såklart kortisktig da det er ikke lange veien til 120 pasienter uavhengig om de får inn 10 eller 14.

1 Like

Jeg tenker at når de kalte inn til “recruitment warning” i begynnelsen av august for å varsle dårlig rekruttering på 9 pas 3 uker før Q2 og når de tross alt kom inn med 11 totalt for perioden, så er det normalt å forvente at vi ligger over 9 hittil 3 uker før Q3 og at vi minimum har 12-13 ved Q3.

Og siden vi ennå ikke har hørt noe så er no news good news.

Men ser at utlånet fra FF øker jevnt og trutt uten av det synes på short oversikten. Dette betyr at ved gode nyheter er det enda flere aksjer som skal dekkes inn, men også at vi kan forvente at det blir gjort forsøk på å skremme vannet av aksjonærene nesten uansett hva som blir levert på Q3. Personlig tror jeg ikke at de har intensjoner om å dekke seg inn i løpet av 3 uker.

3 Likes

Fra 27.08 (q2) og frem til slutten av mars er det 30 uker. Om man antar at guiding nåes bør man være ferdig innrullert innen utgangen av mars.

De mangler 26 pasienter, noe som vil si at de må snitte 0,86 pasienter per uke. Ergo kan q3 nå vise 10 innrullerte, og de vil fortsatt være i rute til å nå guiding. Under 10 innrullerte er jeg enig i vil være en liten skuffelse.

4 Likes

Q2 var elendig i følge selskapet… med ferie etc… så sier de starten på Q3 så bra ut… så da bør de klare mer enn 11 for å Si det sånn.

Men jo nærmere vi kommer 120 pas jo mindre skuffelse blir det… man kan ikke være skuffet evig her når det er uker igjen til ferdig inkludert. Så tiden spiser opp dine skuffelser mine venner: )

5 Likes

Jeg sier bare at ifølge matematikken kan selskapet melde 10stk på q3 og fortsatt være innafor guiding. - Og det er vanskelig å argumentere mot matematikk.

5 Likes

Så sjansen for overraskelse positivt er større enn skuffelse slik jeg ser det. De bør klare mer enn 11 ? Ihvertfall når “ting ser bra ut” Ift det er vanskelig med ferie i Europa…

1 Like

Tenkte mest på kursutfallene du beskrev. Bryr meg katta om det. Fokus er på å bli ferdig!

5 Likes

Ja, tall for rekruttering er svært sentralt. Men å tro at aksjekursen kan svinge mellom 18,20 og 61,60 dagen etter Q3 virker altfor dramatisk. Rekrutteringen er nesten uansett ferdig om få kvartaler. Men jeg er enig i at vi fort passerer en kurs på 30 med en rekruttering på over 15-16.

5 Likes

Javel.

1 Like

Tror vi ligger på 30 før q3 og kan fort gå opp til 50 med god rekruttering kombinert med en solid q3 presentasjon.

4 Likes

Det går som gang folkens.
Så fremt ikke noe adverse dukker opp, som vi ikke tror, så er d kun snakk om uker til-fra. Det betyr lite i perspektivet de fleste her har.
Så det kommer til å bli bra.
Det blir gode mnd frem mot neste sommer, base-line, og skulle det dra ut noe betyr det kun noe for korte profittører.
Ett sted typ 10-16 klarer de i q3, og da snakker vi filler ift det lange løpet.
Dette skjønner alle seriøse aktører.
Jeg forventer gode mnd, men om det skulle skrense litt er det uansett ingenting sammenlignet med løpet så langt, og progresjonsløpet for produktutvikling generelt

9 Likes