Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Vi har identifisert hva dette handler om.
Det er endringene i ordrene som ligger i bid og ask underveis i sluttauksjonen. Derfor øker også volumene fra 16:20 og frem til 16:25 etter hvert som ordre legges til.

Likevekten mellom limit på kjøp og salg er det som gjør at det ser ut som mange handler som skjer med tighte tidsintervaller og tilnærmet like volum.

Men det er altså bare Bid og Ask-siden løpende frem mot siste handel som går 16:25:11 i final close.

6 Likes

Hvor mye betalte Novartis for AAA?

Var vel rundt 3.9 milliarder dollar :wink: Så tror nok de fleste aksjonærende hadde tatt den dealen :joy::+1:

Ser ikke på den summen som umulig for Nano, tatt pipen og dertil markedspotensialet i betraktning.
Men hadde sikkert vært greit fornøyd med 3 milliarder dollar også :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 Like

Inn i fremtiden når pipelinen begynner å utfolde seg, og gitt at Betalutin blir godkjent, så kan man sikkert ikke avskrive en slik sum. Skal jo selvfølgelig klaffe bra med alpha37 og div da, men ja, ikke umulig nei :blush:

1 Like

Hvis to big pharma hadde begynt med budkrig er ikke sånne priser umulige. Men er ikke akkurat supersannsynlig scenario for å si det mildt.

Nja, med Betalutin som en potensiell blockbuster i FL , MZL og DLBCL + pipeline med Alpha37, CAR-T, Humalutin så synes ikke jeg ± 25 milliarder NOK høres usannsynlig ut.

Som benchmark passer vel Novartis sitt kjøpt av Endocyte bedre. Endocyte sin hovedkandidat hadde estimert peak sales på 600 MUSD og Novartis betalte vel 2,1 BUSD for hele bruket.

6 Likes

Kreft er ikke et virus og kan derfor ikke utryddes.

Kreft er en evolusjonær prosess, og vi er en del av evolusjonen, på godt og vondt, sier Børresen-Dale. – Målet må imidlertid være at vi kan gjøre kreft til en kronisk sykdom, med minst mulig lidelse - en sykdom vi dør med, og ikke av.

1 Like

Hvis man forestiller sig at BP vil give ca. 2B USD for biksen på et tidspunkt, muligvis i 2023 og Nano kører en emission efter paradigme er færdig på ca. 20M aktier, giver det nok en pris på lidt over 140Kr. pr. aktie. Jeg tænker det er langt fra hvad Merlin er kommet med i sin beregninger.

Nå er jo ikke akkurat merlin sine estimater hugget i stein heller da.

Du skjønte sikkert poenget, om ikke formuleringen var helt riktig. Men mener du virkelig at bare virus kan utryddes?

Tror dinosaurene sier hei…

1 Like

Vi får håpe etterfølgerne til Arne Kolstad blir like engasjerte i denne delen av forskningen.

Han sluttet ved Radiumhospitalet i sommer. Nå er han onkolog ved sykehuset i innlandet.

3 Likes

Men d gikk jo godt over 60k aksjer i slutthandelen. Det er ikke hverdagskost, men digg er det :+1:

2 Likes

Flaks det er helt i slutten av paradigme…

Han har bidratt enormt. Uten sånne ildsjeler hadde hele archer lugget brakk. Etter oppfinneren mener jeg han er nanov beste mann. Enormt han har jobba for norsk kreft forskning.

10 Likes

Her er hele artikkelen for de som ønsker å lese:
Gjøvik, Sykehuset Innlandet _ Arne Kolstad (62) er ny onkolog_ – Jeg vil bidra til å bedre kreftbehandlingen i Innlandet.pdf (2,3 MB)

9 Likes

Tusen takk for deling.

Kun tre uker til oppdatering nå, og en laaaaang vandring for oss som har vært med en stund nærmer seg noe håndfast igjen… Utrolig spennende tid.

hvilke forventninger sitter folk med her inne?

Jeg personlig tror vi ender på 15 nye til studien. Alt over dette ser jeg på som veldig positivt, alt under 13 er negativt.

Markedet vet man aldri hvordan reagerer og tipper de har noe annet som kan være kursdrivende i tillegg på Q3, så kursen i nærmeste framtid blir heller umulig å spå mener jeg.

3 Likes

Noe sånt kanskje
:nauseated_face:<10= :neutral_face:
:neutral_face:<13< :smiley:
:smiley:<15< :star_struck:

3 Likes

Da er vi ganske enige i vurderingene. skal holde av litt likviditet på dagen, så om markedet reagerer negativt på 13-15, så kjøper jeg.

3 Likes