Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Om markedet reagerer negativt på 13-15 så er det idiotisk. Da bør folk være strålende fornøyd. Ikke mange som rekrutterer så mye…

3 Likes

Nettopp, men hvem vet hvordan markedet reagerer. Jeg øker hvertfall 10%ish om det skjer.

Prøv å tenk litt lenger fram i tid. Ferdig paradigme en uke eller to fra eller til spiller ingen rolle. 6 mnd senere betyr emisjon så det spiller en rolle. Men dette går i havn. Det er begrensa hvor gale det kan gå. Se på de 3 siste kvartalene. Jo nærmere vi er jo mindre har det å si. Vi er på oppløpet. Etter mange år med sirup. Game on big pharma.

3 Likes

Veldig spent på hvordan markedet reagerer mtp at vi er såpass nær fullført rekruttering i paradigme. Kanskje media fanger opp dette og heller fokuserer på at studien nærmer seg ferdig enn om det ble rekruttert 10 eller 16 pasienter siste kvartal og at vi ikke tjente penger :roll_eyes:

Vil jo garantert være under 20 pasienter igjen etter neste rapportering, kanskje bare 10-15🙏

I tillegg tenker jeg det er på tide med oppdaterte kursmål etterhvert som top line data nærmer seg.

Lenge siden jeg har vært så spent før en kvartalspresentasjon :blush:

2 Likes

Spennende med rekrutteringstall, helt klart. Har dog blitt skuffet såpass mange ganger nå at jeg velger å holde en nøktern forventning på 10-12 stk som jeg tror blir tatt imot moderat positivt av markedet. Tror dog vi står høyere i kurs dagen før Q på ren forventning.

En ting jeg håper å få klarhet i enten på Q eller mer sannsynlig på R&D day er fremgangen i arbeidet med CMC. Det har vært mye prat om investeringer i CMC i forbindelse med emisjoner, men synes det har vært lite oppdateringer omkring fremgang. Dette må som kjent være på plass for å få markedstilgang og mange går på en smell fordi CMC ikke er godt nok.
Jeg mener @Snoeffelen skrev for noen måneder tilbake at en eventuell godkjent inspeksjon vil være en enorm derisk. Jeg lurer derfor på når vi kan forvente at en slik inspeksjon finner sted og om dette i det hele tatt blir børsmeldt.

Hva tenker folk rundt dette?

3 Likes

Dette innlegget fra @Snoeffelen jeg tenkte på:

Tenker jeg tar utgangspunkt i denne 8 dager gamle posten fra Savepig når jeg skal gi mine 2 cents på caset Nordic Nanovector pt.

Jeg er helt enig med savepig når det gjelder det kliniske. Tror det er svært gode sjanser for at de kliniske dataene passerer, på både safety og effekt, og at Betalutin finner sin rettmessige plass i 3dje linje.

Derfor tror jeg den kliniske risikoen bør være veldig attraktiv for investorer.

Den andre risikoen i caset Nordic Nanovector, slik jeg ser det, er produksjonsrisikoen. Produksjon av biologiske legemidler er relativt krevende, og alle ledd i produksjonsprosessen skal inspiseres av FDA i en såkalt PAI (pre approval inspection) for en godkjennelse kan gis. Dukker det opp alvorlig saker her så kan det som Savepig er inne på ende med en CRL, og den det er som kjent CMC (Chemistry, Manufacturing and Control) som er den vanligste årsaken til en CRL.

fdanews.com

FDA Complete Response Letter Analysis: How 51 Companies Turned Failure to …

A complete response letter (CRL) from the FDA delays a product’s entry to the market by an average of 14 months. Companies that receive the letters take an average of seven months just to respond to them. Imagine how much you could save if you could…

“A complete response letter (CRL) from the FDA delays a product’s entry to the market by an average of 14 months. Companies that receive the letters take an average of seven months just to respond to them.”

" Researcher Theresa Allio, Ph.D., analyzed CRLs issued for 51 products approved by the FDA since 2009 and discovered striking underlying patterns:

  • Forty-seven percent of CRLs name deficiencies in CMC requirements .

Derfor er det viktig at alle NANOs CMO "står på eksamen.

CMOene til NANO er som følger:

nordicnanovector.com

7.%20BLA%20readiness%20-%20commercial%20manufacturing%20plans.pdf

1537.49 KB

Slide 4 av 13

Site: Diatec Monoclonals AS
Location: Forskningsparken, Oslo, Norway
GMP certified by NoMA
Class C clean rooms

Site: 3P Biopharmaceuticals, SL
Location: Noain, Pamplona, Spain
GMP certified by AEMPS and FDA

Site: Praxis Pharmaceuticals, SL
Location: Alava Technology Park, Minano Mayor, Spain
GMP certified by AEMPS

Site: Institutt for Energiteknikk (IFE)
Location: Kjeller, Norway
GMP certified by NOMA, EMA and FDA

Site: Isotop Technologies Garching (ITG)
Location: Garching, Germany
GMP certified by BfArM

Som man ser av listen har en god del av CMOene ikke hatt FDA på besøk før, så da er det viktig at disse tar nivået på første forsøk.

NoMA = The Norwegian Medicines Agency - Legemiddelverket
AEMPS = Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios
BfArM = Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte

I linken under kan man lese hva en PAI går ut på.

fda.gov

FDA%E2%80%99s-Pre-Approval-Inspection-(PAI)-Program-and-How-to-prepare-for-a-successful-outcome.pdf

972.05 KB

Og legge merke til følgende:

Before approval, FDA evaluates the establishments by on-site
inspections and/or by establishment file review when the
firm is named in the Chemistry, Manufacturing, and Controls
(CMC) section of a New Drug Application (NDA), Abbreviated
New Drug Application (ANDA) or Biologic License Application
(BLA)

Once an application is submitted to the Center, the firm
and all facilities mentioned are considered by FDA to be
ready for inspection.

Følgende blir min personlig kvalifiserte synsing av risiko og kjøpsmuligheter.

Jeg tror det er meget sannsynlig at de kliniske dataene holder, effekt og safety, og at totalpakka sees som attraktiv både av FDA og kommersielle aktører.

Jeg tror at CMC-risikoen generelt for biologiske produkter ikke ansees som neglisjerbar av kommersielle aktører. Dvs jeg tror ikke det kommer en kommersiell aktør på banen for PAIen er på plass.

Skulle jeg kjøpt aksjer i NANO ville jeg tenkt at man deler kjøpet i 3, og kjøper på følgende nyheter (eller selvsagt rett før nyheten).

3-deler

  1. I disse dager, på billigst mulig kurs, siden siste kvartaler har vist at man kan være ganske trygg på at pasientene man trenger blir rekruttert. Helt uavhengig om siste pasient kommer inn i september 2021 eller mars 2022.
  2. Når selskapet melder at de har levert NDAen, for da mener de selv at de er klare.
    Det er en svært viktig trigger for min vurdering er at siden Lars Nieba ble ansatt så har de hatt stålfokus på CMC.
  3. Når Selskapet faktisk har fått tommel opp på alle PAIene som skal gjennomføres.
    Og selskapet er klart for å inngå kommersielle avtaler.

Fra Q1 rapporten 2020 (et års tid siden) så ble det meldt at CMC og kliniske aktiviteter skulle bli “aligned”, så det må bety at gangen i det hele bør være logisk; ting er ferdig når man trenger det. Slide 8 på Q1 2020 rapporten:

"Focus exclusively on PARADIGME
– Pause enrolment into Archer-1 & LYMRIT 37-05 following completion of current cohorts
– Pause all pre-clinical and research initiatives (Alpha37) after IND submission
• Formal meeting request filed with US FDA
– Seek expansion of inclusion criteria to increase the pool of eligible patients
• Improve execution of PARADIGME
Align CMC activities with clinical timelines
• Target top-line PARADIGME data in 2021
• Submit BLA in US based on results, if positive

IND – Investigational New Drug; FDA – Food and Drug Administration; BLA – Biologics License Application

Man kunne eventuelt satt opp trigger lista i 4-deler hvor et av punktene er ferdig rekruttert studie. Det er kanskje mest fordi man da får en god feel på om man faktisk trenger en runde til med finansiering eller ei.
Etter at de for et kvartal siden meldt om økt rekruttering, og fikk inn cash på kurs som er mye bedre enn man kunne frykte så ble mitt hovedscenario redusert fra 2 til 1 emisjon (som nå er unnagjort), før man “er i mål”, og det er det fortsatt. Men kommer siste pasient inn i april 2022, så blir det jo annerledes.

Det andre jeg tenker er at markedet kanskje ser på siste pasient inkludert som en større trigger enn innsendt NDA (eller kanskje ikke?).

Jeg mener at innsendt NDA er en større trigger for da mener selskapet selv at de er klare, og jeg tror at de da vil kan sette seg med ved forhandlingsbordet med kommersielle aktører med veldig gode kort på hånda, og kan få til gode avtaler, som igjen kan komme relativt fort etter en PAI tommel opp fra FDA (ikke utenkelig med dager/uker).

My 2 cents om the NANO-case pt

8 Likes

Dette har Lars 110% kontroll på.
Ref. også til hva Skullerud sa i siste Radium Podkast.

6 Likes

Skal lure på om dette er noe som kan være en del av “rolling review”-biten som følger med Fast Track slik at dette kan avklares før man sender inn siste bit av BLA`en (som da kun vil basere seg på safety og resultater/ORR?)

Det kan det ja… :slight_smile:
FDA tar i utgangspunktet kun i mot ferdige deler av søknaden, og CMC nevnes som en slik del som kan sendes inn i forkant. Det som overrasket meg litt er at selv med rolling review så er det visst ikke gitt at FDA begynner på behandlingen før søkeren melder at alt er sendt inn og at den er komplett.

S. 35-36:

Generally, the Agency accepts for submission a complete section of a BLA or NDA only, such as the entire CMC section, toxicology section, or clinical section. A section of a BLA or NDA should be submitted for review in a form adequate to have been included in a complete BLA or NDA submission.

If FDA accepts a portion of an application, this does not necessarily mean that review will commence or proceed before the complete application is submitted.

Her er så vidt jeg forstår søknadsskjema (dog muligens noe foreldet) der felt 21 er retningsgivende for hvilke deler av søknaden man kan sende inn for seg:
FDA-356h_func_R13_Secured_final.pdf (2,4 MB)

Her er veiledning til skjemaet:
FDA-form-356h_R13_instructional-supplement_508_FINAL.pdf (185,4 KB)

Ikke noe jeg har gått i detalj i akkurat, men i tilfelle interessant for noen :grinning:

4 Likes

Gidder du sende de skjemaene til Skullerud og be han fylle ut og poste? :star_struck::star_struck:

1 Like

4 Likes

Og for oss som bare ser en haug med streker betyr dette hva?:sweat_smile:

3 Likes

Det er virkelig et stort tullemønster av handling for tiden, algoritmer og fraværende volum.

3 Likes

Bear scenario for meg er 5 rekrutterte eller mindre. Da tror jeg kursen stuper pga økonomien.
Ellers ser jeg mye bull her.

  1. Bekreftelse på rekruttering
  2. R&d dagene
  3. Best i klassen på preklinisk car-t fra de som startet car-t
  4. Beste resultater uttalelsene for alphalutin.

Det er mye verdi her for big pharmacy

Skummelt med smitteutviklingen, håper bare ikke at det går utover rekrutteringen :crossed_fingers:

Deltar nano på ASH konferansen i år?

Knapt omsetning i det hele tatt. Nærmer seg nok et større utslag i den ene eller andre retningen avhengig av hvem som mister tålmodigheten først.

1 Like

Får vel vite mer om det på torsdag når abstract slippes, håper jo det :+1:

Jeg tror nok ikke de tålmodige kaster kortene nå rett før målstreken. Det er mange som har vært med lenge, og som vet hva som kommer fremover. Slik jeg leser utviklingen kommer kursen til å gå kraftig opp i tiden frem mot Q3. At NANOV går over 100 kroner i løpet av noen måneder tror jeg er veldig realistisk. Sitter stille i båten videre her ( har ca 200k aksjer ) .

10 Likes