Det er altfor lettvint, men en psykologisk og sikkert morsom oppgave for de som finner glede i det.
Foreløpig er det for mange variabler til å på en troverdig måte forskuttere verdi pr infliction point
Spesielt når man snakker i retning av kommersielle avtaler evt oppkjøp, for da vil alt avhenge ev hvilke verdier motparten er på jakt etter, og dermed ser verdien av.
Nettopp dette er jonanos primære marketing challenge i tiden som kommer (ved siden av den som åpenbart er knyttet til selve produktene og innsalg av disse)
- Klarer man å reelt sett vise at det finnes merverdi i selskapet utover Lead cand?
- Klarer man å finne en partner som ser hele verdispekteret eller evt å diversifisere ulike produkter/ markeder og kommersielle partnere?
- Klarer man å bringe selskapet til ett punkt hvor man både materialiserer verdier for pasienter/ partnere og aksjonærer?
Det siste punktet tror jeg faktisk er den største trusselen for småfolket…
At Beta har en fremtid tror jeg, og at vi kommer nærmere den endelige løsningen Ila 1 år tror jeg også.
Hvorvidt man kommer til dette krysningspunktet som best treffer interessene til alle tre grupper er ikke godt å vite.
Spesielt ikke for de som har forvitret mye, og skal ta det igjen før man kan snakke om gevinst.
Så er det ett spørsmål om man intilstrekkelig grad lykkes med spillet go to market/ selge ut.
Dette spillet er kanskje det Skullerud er best på, så jeg tviler ikke på at mye strategi fremover handler om å posisjonere selskapet best mulig for størst mulig verdirealisering.
Det gjør meg trygg.
Labrottene jobber på, Marco tuner sitt, Nieba tuner sitt, og sjefen spiller opp til dans med ulike aktører for å få størst mulig medgift for bruden han gjerne vil gifte bort.
Men jeg er ikke lenger like sikker på at det kommer så fort betalutin er ved mållinjen, dersom de reelt fremstiller nye verdiskapende produkter
Da kan d tenkes at man vil ha frem noe annet, mens betalutin går til markedet, før man selger hele godteributikken ved neste veikryss
Da kan man snakke om verdier pr aksje som lett ligger 10x fra idag, pluss påslag for evt nye elementer og samarbeid…
Car T
Humalutin
Alpha 37
Spissing mot MZL, og solid tumors?
Hvem vet…
Men det burde være mulig å få noen kroner ut av den mixen her?