Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Jeg tenker at Betalutin KAN bli en en blockbuster, men det gjenstår en god del arbeid og tid før man er i mål der.

3L FL er jo bare et mindre delmål på veien. Også er det veldig vanskelig å mene noe om hvor tøff konkurransen er i NHL markedet. Men rent objektivt sett så har jo Betalutin en del unike egenskaper ved seg som gjør at det er store muligheter for kommersiell suksess

12 Likes

Edit: Godt at birkninger er kontrollerbare. Spesielt reduksjon i beinmargsaktivitet.

Acta Oncologica, Volume 60, Issue 11 (2021)

ORIGINAL ARTICLES: CLINICAL ONCOLOGY

Myelosuppression in patients treated with 177Lutetium-lilotomab satetraxetan can be predicted with absorbed dose to the red marrow as the only variable

3 Likes

Det forteller jo litt om optimismen rundt produktet og prisingen av selskapet.

Så det å trekke en parallell mellom prisingen av Oncopeptides og Nano blir altfor lettvint.

Det er altfor lettvint, men en psykologisk og sikkert morsom oppgave for de som finner glede i det.
Foreløpig er det for mange variabler til å på en troverdig måte forskuttere verdi pr infliction point
Spesielt når man snakker i retning av kommersielle avtaler evt oppkjøp, for da vil alt avhenge ev hvilke verdier motparten er på jakt etter, og dermed ser verdien av.
Nettopp dette er jonanos primære marketing challenge i tiden som kommer (ved siden av den som åpenbart er knyttet til selve produktene og innsalg av disse)

  • Klarer man å reelt sett vise at det finnes merverdi i selskapet utover Lead cand?
  • Klarer man å finne en partner som ser hele verdispekteret eller evt å diversifisere ulike produkter/ markeder og kommersielle partnere?
  • Klarer man å bringe selskapet til ett punkt hvor man både materialiserer verdier for pasienter/ partnere og aksjonærer?

Det siste punktet tror jeg faktisk er den største trusselen for småfolket…
At Beta har en fremtid tror jeg, og at vi kommer nærmere den endelige løsningen Ila 1 år tror jeg også.
Hvorvidt man kommer til dette krysningspunktet som best treffer interessene til alle tre grupper er ikke godt å vite.
Spesielt ikke for de som har forvitret mye, og skal ta det igjen før man kan snakke om gevinst.

Så er det ett spørsmål om man intilstrekkelig grad lykkes med spillet go to market/ selge ut.
Dette spillet er kanskje det Skullerud er best på, så jeg tviler ikke på at mye strategi fremover handler om å posisjonere selskapet best mulig for størst mulig verdirealisering.
Det gjør meg trygg.

Labrottene jobber på, Marco tuner sitt, Nieba tuner sitt, og sjefen spiller opp til dans med ulike aktører for å få størst mulig medgift for bruden han gjerne vil gifte bort.

Men jeg er ikke lenger like sikker på at det kommer så fort betalutin er ved mållinjen, dersom de reelt fremstiller nye verdiskapende produkter
Da kan d tenkes at man vil ha frem noe annet, mens betalutin går til markedet, før man selger hele godteributikken ved neste veikryss

Da kan man snakke om verdier pr aksje som lett ligger 10x fra idag, pluss påslag for evt nye elementer og samarbeid…

Car T
Humalutin
Alpha 37

Spissing mot MZL, og solid tumors?
Hvem vet…
Men det burde være mulig å få noen kroner ut av den mixen her?

16 Likes

Jeg syntes ikke det er så feil å sammenligne med det. Men pepaxto var ett usikkert drug er bwtalutin mye mer forutsigbart. Jeg mener og at de er bedre rustet Ift konkurranse, kke bare litt bedre , men i egen klasse om man ser på bivirkninger og effekt sammenlignet med konkurrenter. Vår største konkurrent copanlisib er ikke så sterkt konkurrent egenlig. Car t har hatt store problemer.

Begge selskapene er nordiske ukjente selskaper med ett drug på vei til markedet i nesten samme tidsrom.

2 og 3 linje tilsvarer vel noe sånn som 10 milliarders marked.

Syntes de har mye til felles.

Men det var ikke noe bastant. Det var bare det beste eksemplet jeg kunne komme på.

Lettvint men alikevel. Hvilke selskaper har ett kreftlegemiddel godkjent i en eller annen indikasjon der de er best i klassen og en mcap under 10 milliarder? Norge priser biotec lavt. Så jeg mene jeg er konservativ når jeg sammenligner med onco som var så usikkert.

Nå er det ikke gitt at Betalutin får AA, men om man ser på forskjellige mindre selskaper som nærmer seg filing/godkjenning så er det få som ikke har gått 100% eller mer det siste året, deriblant AAA FØR de ble linket til Novartis.

Tidslinjene er vel noe usikker i Nano, men at vi nærmer oss en filing/svar på filing innen et års tid mener jeg er nærliggende å tro! Og da kommer vel en solid oppgang også da? :wink:

Forøvrig kan man også se at Novartis meldte kjøp av AAA 4 mnd før godkjenningen av Lutathera, men at kjøpet først ble gjennomført like etter godkjenningen. Blir ikke overrasket om det kommer en partner i nærliggende framtid, blir heller ikke overrasket om det er Novartis.

13 Likes

Basert på tidligere Q-pres, er det noen som husker hvor mange dager i forveien volumet begynner å ta seg opp? Volumet nå om dagen er ganske dødt. Synes til tross for det at aksjen holder seg veldig bra på ca 27 kr. Det er jo der den vaker rundt i disse dager, og den siste måneden har den kun vært kjappe turer under 27 kr før den spretter opp igjen.

Det virker som om at folk er lastet færdig, men det er stadig billigt at købe her. Jeg har selv gemt lidt penge til Q3. Er indrullering tilfredstillende 15-18, går jeg all ind med en fordobling af beholdning.

3 Likes

Blir heller ikke veldig overrasket om det er Roche.
De har vært min heteste kandidat siden 2016 og er d fremdeles.
Må jo være særs lukrativt å få låst Retuximab med Betalutin hvis Betalutin er en kandidat for 2 linje i sammen med Retuximab.
Retuxi gikk vel av patent i 2014 eller noe deromkring og regner med at Roche har tapt en del penger på biosimilars som har dukket opp. Dette har de nå en enestående sjanse å gjøre noe med siden Betalutin har patent til 2032 mener jeg å huske med opsjon på forlengelse med 3 eller var d 5 år.

Mitt stalltips er Roche

11 Likes

Finnes gode grunnlag for å kjøpe Nanov hos flere selskaper. Roche av de grunnene du nevner der, Novartis pga storsatsning på RIT og ikke minst Bayer. Bayer satser på RIT, men de gjør det i tillegg i Norge. De bruker også IFE og det ville sånn sett vært fine synergier å ta med seg ved å innlemme en allerede eksisterende produksjonslinje i det samme produksjonslokalet inn i sin egen portefølje.

Dog vet jeg at Bayer har en litt annerledes logistikkmodell enn Nano tiltenkt for den nye Thorium-platformen. I stedet for å shippe ferdig produkt fra IFE skal de ha ulike sites rundt omkring som gjør siste steg i produksjonsprosessen. Antakelig for å opprettholde fleksibilitet i produktets levetid.
Uansett virker det som en god match.

Utover disse så kan stort sett alle som driver med RTX-biosimilars ha interesse for Nanov.

2 Likes

Tiden går, shorten består… spennende å se hvilket moment dette kan føre til om 13 handelsdager

3 Likes

Denne shorten blir nok tidligst forsøkt dekket inn i et mulig kaos som pleier å inntreffe ved uklare meldinger i forbindelse med Q presentasjoner. De fleste av oss andre som har troen har vel benyttet anledningen til å laste det vi klarer og for noen endog litt til. Så derfor er det nok ikke noe stort kjøpe press for tiden. Short aktørene klarer å holde kursen i sjakk ved relativt enkle og billige grep.

Jeg har tidligere påpekt at siden vi ikke har fått noen"recruitment warning" ala det vi fikk før Q2 er jeg komfortabel med at vi har rekruttert over 11 som ble fasiten ved siste Q. Da kan vi forvente at vi er ferdig rekruttert i løpet av neste kvartal.

Etter det kommer det nok en ørkenvandring mens vi venter.

Hold ut.

Med så mange sites i så mange land tror jeg rekruttering er ferdig før jul. Jeg tror ikke det i tiden fremover er lurt å stå på utsiden av Nordic Nanovector. En ting er det vi vet kommer, men det kan komme uventede meldinger som kjører kursen kraftig opp. Jeg tenker da først og fremst på partneravtale. Det er flere Big Pharma som har selskapet på radaren. De har selv sagt de er i dialog med potensielle partnere. Det kan skje når som helst i denne fasen. Kjøper mer hvis kursen går ned. Kursen burde vært mye høyere sett opp mot det vi allerede har sett av kliniske og prekliniske data. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før kursen går til nye høyder. Min mening er at selskapet pr nå burde ha en markedsverdi rundt 10 milliarder. Potensialet ved suksess er over 50 milliarder.
Det blir helt sikkert en heftig berg og dalbane fremover. Ta dere en rolig Ratzeputz når det stormer som verst er mitt tips. Det funker for meg.

15 Likes

Med ~2 mio shortede aktier og en daglig volumen @ ca. 150.000 - 200.000 aktier, må shorten alene være baseret på algoritmer; baseret på selskabets fundamentale situation (forudsat indrullering går som planlagt, naturligvis), finder jeg det usandsynligt, at aktørerne kan dække positionerne via handel i det åbne marked … uagtet at dette selvsagt kan blive virkelighed (og en virkelighed jeg som aktionær ser frem til).

Jeg følger aktien dagligt gennem handlen og mener bestemt, det er ganske tydeligt, at der arbejdes aktivt for at begrænse b/o forsøg. Dagene op til Q3 rapporten bliver i sandhed svært spændende …

Brud på 28,00 i morgen? :slight_smile:

13 Likes

Er vel brudd over 28,50 som er motstanden man må gjennom nå – har blitt betydelig økt salgspress (og omsetning) så snart den har kommet opp dit de siste par ukene, så et varig brudd gjennom der bør vel være noe å se etter imo.

14 Likes

Klare for q3?

11 Likes

Schrödingers katt (Q3) er rett rundt hjørnet… ingen melding om dårlig rekrutering så langt, tar det som et Ok tegn.

R&D blir kanskje annonsert samme dag også, men status for paradigme er uten forbehold det viktigste som skjer.

4 Likes

… sidste besøg under 27,00 i dag? :slight_smile: (tak for aktier på 26,96 … weak hands)

Jeg har en liten teori om dette, akkurat som jeg hadde om august-updaten da Malene hintet om at ferie i Europa ville gjøre det vanskelig å rekruttere fordi det er en stille måned, men jaggu klarte de ikke 2 stk gitt!
Jeg tenker at de har blitt mer street smarte på kommunikasjon, ref “best pipe ever seen”.
De ønsker å bulle opp markedet på oppløpssiden, og fra innsiden hvor de befinner seg har de dekning for nettopp det.

Jeg tror de holder tilbake R&D dagen frem til markedet har absorbert kanongode tall for rekrutteringen siste kvartal med den konsekvens at markedet innser og stoler på at de er ferdig innrullert ish januar 2022.
Med dette på plass lar de det går et par dager, og så caller de inn til R&D for å vise fase III oppsettet + planer for Car-T + Alpha37.

Så blir det bare å spenne fast sikkerhetsbeltene og lene seg tilbake og se rett oppover! :rocket: :cocktail: :star2:

25 Likes

Hvordan ble det egentlig med søknad for BTD i Nano? Var jo en del snakk i at de ønsket å utforske det, men de la det kanskje på is etter fast track og samtaler med fda?

3 Likes