Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Tja… De slapp vel Archer-data forrige R&D…(?)

12 Likes

Enig med deg, prøvde selv å nedjustere forventningene her inne før Q1. Men nå er jeg da av den formening at det ikke er noe spesielt overdrevne forventninger i aksjen noe som sees i det lave volumet.

Timingen for nyheter har truffet et par ganger i forkant av dårlige nyheter, så hvorfor skal de ikke kunne tilpasse en R&D-dag strategisk? En dato som absolutt er styrt av selskapet.

1 Like

Helt enig - det er faktisk ikke usannsynlig i det hele tatt. Nå viser vel kursbildet at forventningene på ingen måte er overdrevne når vi nå nærmer oss kvartalstallene, men jeg tror at selskapept la lista lavt i den siste guidingen for å kunne være i posisjon til å overraske positivt fremover. Er ganske overbevist om at det blir bra eller veldig bra, særlig basert på bemerkningen angående pipeline av pasienter.

1 Like

Hvis de skulle overraske med noe på Ash, så er det jo naturlig å bruke november på R&D(Ash er vel i midten av desember?🤷🏻:man_dancing:t2::crossed_fingers:t2:

Ash abstrakt kommer kl 14.00 i dag

3 Likes

Ser at det spekuleres på abstract fra Nano ja:

Stjålet fra BergenBio-tråden :blush:

6 Likes

Tviler på at de har kapasitet til å skrive to børsmeldinger på en dag :sweat_smile:

1 Like

Hva har vi å støtte oss på? 1-2 målepunkter?

Forøvrig enig om at R&D nå overhodet ikke trenger å bety at rekrutteringen er i boks.

Men om de velger å holde denne seansen etter et kvartal med elendig rekruttering, så forspiller de en god mulighet for å la markedet prise inn pipelinen. Da er hele R&D-dagen bortkastet og vitner om nok en dårlig strategisk beslutning av styret og ledelsen.

Pipelinen blir bare interresant i det Paradigme er/begynner et/å bli et avsluttet kapittel.

17 Likes

Enig med sparegrisen at vi ikke skal hausse opp forventningene for mye i forkant av Q3. Jeg er iallefall kjempehappy hvis vi får 13 nye, 13 to go på Q3.

12 Likes

Hvis de ender på 13 rekrutterte så har de tydeligvis ikke klart å dra særlig nytte av vesentlige faktorer som har spilt i favør økt rekruttering i Q3. Dette gjelder:

  • De har aldri sett større “kø” av pasienter som skal screenes til Paradigme
  • Hele august var en feriemåned for mange av de viktige landene studien rekrutterer fra
  • Klinikker og sykehus har betydelig forbedret sine spillerom til å ta inn FL/NHL-pasienter til behandling enn tidligere (1h2020- sommeren 2021) ref. Covid-19.
  • Kliniske forsøk som Paradigme viser iflg Einarsson en økende rekrutteringstakt jo nærmere mål man kommer

Jeg tenker heller på hvordan markedet vil reagere, enn hvordan 20-30 stk her inne på forumet vil reagere. Står ved min påstand om at 14 pasienter er nøytralt og alt under vil sende kursen ned.

Haaaaaloooo?

Så lenge de rekrutterer i en hastighet som tilsier top line data i 1H 2022 så er det mer enn godkjent.

Alt annet blir ren bonus

19 Likes

Hallo ja. Markedet tror jeg ikke er enig med deg, selv om det over en lang tidshorisont spiller liten rolle.
Til info så var aksjen på 19,5kr ved Q2. Nå er den på 27,4kr. CAR-T nyheten har heller ikke rikket på kursen, så da må det være noe annet.

Alt kan skje i markedet, men det jeg synes er rart er måten du vektlegger selskapets utsagn. For meg er det ganske merkelig å legge mer vekt på en muntlig kommentar/bisetning enn hva som guides skriftlig og formelt? Uansett hva som ble sagt på Q2 så var det jo åpenbart ikke nok til at de fant grunn til å endre på det skriftlige.

Så prøver vi naturligvis å anslå om Q3 kan overraske positivt eller negativt ift selskapets utgangspunkt og da er jeg enig i at dine punkter 2 og 3 kan peke mot oppside. Punkt 4 er jo riktig i stort, men effekten/økningen er jo først og fremst i begynnelsen, ikke mot slutten.

Så er det jo alltid viktig å vurdere hvor stor forventning som er priset inn på forhånd og som du peker på så har den gått en god del, hvilket isolert sett taler for at det kreves mer av positiver på Q3 for videre reaksjon opp. Jeg tror imidlertid at det er viktigere for markedet med lettelse i form av steady progress enn overraskelse i form av et par pasienter på oppsiden. Det er større aktører som må bidra for reprising og for dem tenker jeg at triggeren er bekreftelse på at det blir Q1 det skjer :slight_smile:

4 Likes

CAR-T

1 Like

Var det ikke MCL og CLL som var primærindikasjoner for denne komboen?

Spørsmålet er ikke hva jeg vektlegger, men hva markedet vektlegger. Det finnes drøssevis av eksempler der ute på at markedet sender aksjer både høyt opp og langt ned basert på ledelses utsagn om fremtiden! Så i mitt hode er det ikke rart jeg vektlegger det, men vi må alle få lov å ha våre meninger :slight_smile: Enig i det du sier, ang pkt 4 som gjenga jeg bare det Einarsson sa for noen podcaster siden. Jeg er optimist og tror på et sted mellom 17-20 pasienter innrullert, men er forberedt på alt mellom 10-26.

1 Like

Vi har vel ikke hørt så mye om MCL siden Lymrit 37-01?

Det kan nok stemme, jeg som husker feil. Ser det står i et abstract fra ASH 2018 at NNV003 sikter på CLL og “NHL” men finner ikke noe mer spesifikt om subtyper, så må ha blingsa på den.

26 da er de ferdig. Så da hadde evig fått en børsmelding:) jeg tror nok vi må belage oss på rundt 15-16. Da har de ti pas igjen. Ferdig slutten av januar.

Tror du er mer naiv enn “markedet” jojoo.

1 Like

Jeg tipper de skal prøve på AML. CD37 er potensielt target i den indikasjonen, og stråling er også en del av terapien der, så det kan være perfekt match.

Conclusion: Our study described systematical expression profiles and the prognostic values of CD37 in AML; our data suggested CD37 might be novel therapeutic target and promising prognostic biomarker in the patients.