Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Mye løse tall på tråden for tiden.
Har selv prøvd å organisere noe av det selskapet opplyser i presentasjoner om pipeline, markedsverdier og foreløpige resultater slik at jeg kan holde litt oversikt.
Mulig det kan vært til nytte for andre.
Verken kreftbehandling eller selskapsanalyse er mitt fagfelt så er åpen for forbedringsforslag.
Verdiberegning er basert på faktorer i grønne felt og kan lett justeres begge veier, men det blir lett å se at det er mye å gå på oppover med litt medvind i seilene.

28 Likes

Hvis man skal prøve seg med multibruker så er det en fordel å ikke komme å logge inn via et åpenbart VPN. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvem?

Noen som ikke lenger er blandt oss.

Børsprisingen på NANO nå for tiden er jo det høyste den har vært siden desember 2018, se grafen nederst her

2 Likes

Nei, høyere i begynnelsen av 2021, vel…?
Altså like før siste emisjon og aksjen falt uforklarlig mye siste halve dag før emisjonsmeldingen kom til (resten av?) markedet.

“nå for tiden” for å også dekke over den crazypeaken den fikk da du nevner

Denne var usedvanlig nøktern og meget dekkende :+1:

Takk for at du deler, det settes pris på slik grundig gjennomgang av egne betrakninger! Kudos

Veldig bra oppsett, takk for deling. Du kunne ikke tenke å dele hele regnearket ?
Syns du hadde veldig lav diskonteringsrente uten at jeg er noe ekspert på det.

Slik jeg leser regnearket har du brukt 75% LOA i ALLE indikasjonene du har listet opp? Blir jo helt feil å gi 75% LOA i indikasjoner hvor Nano aldri har behandlet en pasient, eller i indikasjoner hvor Nano har fase1 data.

I tillegg bruker du lav diskonteringsrente, og diskonterer bare i 2 år for alle indikasjonene, selvom mange av indikasjonene er 5-8år unna markedet.

Nano beskriver overall markedet på denne måten, så da er det greit å forholde seg til det i oppsettet:

«NHL is an indication with substantial unmet medical need, representing a growing market forecast to be worth nearly USD 26 billion by 2028.»

1 Like

Det ser ut som bare 3L FL er med i regnestykket nedover.

4 Likes

Har ikke drukket kaffe enda - legger meg flat

6 Likes

Takk for tilbakemelding. Fult mulig jeg må revurdere diskontering. Er heller ingen ekspert på det.
Mener det offentlige bruker 4% i lønnsomhetsanalyser.
Da inneholder vel renten 2 faktorer. Rente og usikkerhetsfaktor.
Tenkte at usikkerhetsfaktoren var tatt høyde for i LOA% allerede.

I tillegg så skulle markedsverdi tallene for lanserings år også vært oppjustert, men beholdt 2019 tallene som refereres i emi. prospekt for enkelhets skyld.

Det er sikkert og mange andre faktorer som vil spille like mye inn som diskonteringsrenten det neste tiåret.
Inflasjon / prisstigning og valuta kurser for en oljeavhengig norsk krone osv…

10 Likes

Jeg synes det er interessant å se på forhold rundt FDA (i USA) vist ovenfor, siden potensielle oppkjøpere av NANO har egne relativt konkurrerende kandidater ogat de er store nok til å være blant de som “påvirker” FDA. Jeg tenker det er verdt å stille seg spørsmålet om de kan ha ønsker om å time prosesser og oppløpstaktikk i 5000m hinderløp -for å få til det beste oppkjøpsklima for egen del. Tanken slåt meg, særlig når 20mb kunne virke undøvendig gitt 17,5mb sekunderingen; og REK-fadesen virket for dumt til å være sant og forble ukommentert av NANO.

1 Like

Så forsinkelsene kan skyldes store konkurrenters påvirkning av FDA og REK(!) ?

:crazy_face:

Tror heller bf har ført til forsinkelser pga at de har hindret tilgang til pasienter ved å betale mer for å få dem inn i sine studier

Den tror jeg på ingen måde på…

Helt sikkert er der en skarp konkurrence, og alle BP men også andre mindre selskaber vil selvsagt stå bedst muligt - men at tro de vil påvirke FDA er ikke i min verden på nogen måde troværdig.

Tror det var Costa gate, strenge Lisa og usexy Bravo :sweat_smile: med en dash av personlige grunner Braun

5s28pz

6 Likes

Nettopp hørt igjennom episode 192 av Radiumpodkasten igjen, det anbefaler jeg virkelig flere å gjøre. Skullerud virker å ha stålkontroll og fokus på de rette tingene.

Og som en pitteliten betryggelse før Q3: 29.september sitter Skullerud i studio og sier at han ikke har sett noe som helst tegn til at de ikke skal nå guidingen(på spørsmål fra lytter). Dette gjentar han flere ganger. Da har det altså gått rundt 34 av 83 dager man har i dette kvartalet. Og man kan si at selvfølgelig sitter han ikke der og baisser innrulleringen, men like før sitter han å snakker om å gjenskape tilliten i markedet og til aksjonærene og viktigheten av dette. Da tror jeg kanskje han heller hadde kjørt en “ingen kommentar” om innrulleringa hadde vært svak. Ispedd uttalelsene på Q2 om største pipeline av pasienter så er det lov å håpe :crossed_fingers:

Sikkert ikke mye verdt, men gir meg en liten betryggelse inn mot Q3 ihvertfall :+1:

13 Likes