Registrerer at enkelte velger å selge seg ut/ned i forkant av Q3 presentasjonen. Det bør jo ikke overraske noen, basert på den historien NANOV har. For det er ingen tvil om at man i et historisk perspektiv ville tjent gode penger på å ha solgt seg ut i forkant av presentasjonen og kjøpt seg inn igjen i etterkant.
Men dersom man skal lykkes med det denne gangen så må historien gjenta seg. Spørsmålet er; vil den gjøre det?
Går vi tilbake til Q4 20 presentasjonen i februar så overrasket selskapet samtlige med særdeles hyggelige rekrutteringstall og en meget optimistisk guiding for fremtiden. Investorene ble tatt på sengen og kursen skjøt i været.
Kan vi få oppleve det samme på Q3 22 presentasjonen? Vel, man skal merke seg at ledelsen også har annonsert en R&D day 30 NOV. Jeg tror ikke ledelsen gjør det uten at de har gode, positive ting å komme med. Kan det henge sammen med at rekrutteringen av pasienter har vært langt bedre enn forventet gjennom Q3?
Selskapet har heller ikke kommer med noen PW i forkant av Q3. Det burde derfor ikke ligge noen store negative overraskelser der. Jeg vil tro at dersom det hadde gjort det, så ville ikke en ny CEO tillate at han på første kvartalspresentasjon skulle dra en død kanin opp av hatten og skuffe investorene. Nei, da tror jeg han hadde gitt oss en nødvendig warning i forkant av presentasjonen.
Derimot tror jeg nok at en ny CEO ønsker å få en god start. Hva ville vært bedre enn å komme med kurs-forløsende info på Q3 og deretter fulgt opp med en solid og overbevisende R&D happening?
Det blir uansett meget spennende, og forhåpentligvis innbringende uke. Lykke til!