Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Vurderer å selge 30% hvis det kommer et siste forventningsrally før kl 16:25 på onsdag.

Er nok mange som er kloke av skade og har solgt. Fullt forståelig det, aksjen har gått mye i det siste. Selv blir jeg sittende denne gangen, i håp om at vi endelig får den forløsende oppturen.

3 Likes

Jeg har gjort det noen ganger tidligere - men denne gangen tror jeg at jeg blir sittende med alt jeg har over Q. Synes signalene fra ledelsen er positive - og de nærmer seg omsider (del)målet!

7 Likes

Faller den i morgen vil jeg vurdere det til å være en av topp 10 beste kjøpsmulighetene på OB. i de 40 årene jeg har vært der.
Ps, Les TA-tråden og alt med forbehold. For nå har jeg erstattet dose 2 med febernedsettende Ibux osv. med en skikkelig dyr XO som jeg mener å husker å hjalp meg sist jeg hadde influensa i 2006👍!

7 Likes

Konjakk er vel det beste av alt det som ikke hjelper :+1::laughing:

Registrerer at enkelte velger å selge seg ut/ned i forkant av Q3 presentasjonen. Det bør jo ikke overraske noen, basert på den historien NANOV har. For det er ingen tvil om at man i et historisk perspektiv ville tjent gode penger på å ha solgt seg ut i forkant av presentasjonen og kjøpt seg inn igjen i etterkant.

Men dersom man skal lykkes med det denne gangen så må historien gjenta seg. Spørsmålet er; vil den gjøre det?

Går vi tilbake til Q4 20 presentasjonen i februar så overrasket selskapet samtlige med særdeles hyggelige rekrutteringstall og en meget optimistisk guiding for fremtiden. Investorene ble tatt på sengen og kursen skjøt i været.

Kan vi få oppleve det samme på Q3 22 presentasjonen? Vel, man skal merke seg at ledelsen også har annonsert en R&D day 30 NOV. Jeg tror ikke ledelsen gjør det uten at de har gode, positive ting å komme med. Kan det henge sammen med at rekrutteringen av pasienter har vært langt bedre enn forventet gjennom Q3?

Selskapet har heller ikke kommer med noen PW i forkant av Q3. Det burde derfor ikke ligge noen store negative overraskelser der. Jeg vil tro at dersom det hadde gjort det, så ville ikke en ny CEO tillate at han på første kvartalspresentasjon skulle dra en død kanin opp av hatten og skuffe investorene. Nei, da tror jeg han hadde gitt oss en nødvendig warning i forkant av presentasjonen.

Derimot tror jeg nok at en ny CEO ønsker å få en god start. Hva ville vært bedre enn å komme med kurs-forløsende info på Q3 og deretter fulgt opp med en solid og overbevisende R&D happening?

Det blir uansett meget spennende, og forhåpentligvis innbringende uke. Lykke til!

16 Likes

Som tidligere skrevet mener jeg at fokuset må flyttes noe bort fra antall rekrutterte pasienter i Q3, her kommer vi i mål i løpet av guidet tid (kanskje før) og det er ikke langt frem uansett! Fokuset må rettes mot R&D dagen og presentasjon av den videre strategien for utviklingen av NANOV. Her kan det ligge betydelig kursdrivende info. Derfor støtter jeg Londonmannen i at man bør tenke seg godt om før man evt selger seg ned før Q3

4 Likes

Veldig uenig med deg der.

Det ene henger sammen med det andre. Fokuset flyttes ikke over på pipeline og fremtiden før markedet er trygg på at Paradigme blir ferdig i henhold til guiding.

11 Likes

Ja, det er ikke mye spor av FOMO i hvordan aksjekursen har utviklet seg de siste dagene. Jeg selger ikke mine aksjer før Q3 i alle fall. Å speskulere i at aksjekursen faller feks 10-20 % på evt litt dårlige rekrutteringstall tør ikke jeg gamble på når vi stadig kommer nærmere ferdigrekruttert. Skulle selskapet levere på guiding eller bedre på Q3, og R&D-day blir berikende som man håper på, skal det vel mye til om man kan handle aksjer på dagens kurser igjen. En eventuell dupp i aksjekursen pga litt dårligere rektruttering enn guidet tror jeg uansett vil være kortsiktig før markedet igjen tar inn over seg potensialet her. Med forbehold om at rekrutteringen har stoppet helt opp, forskyvninger i tidslinjen/behov for emisjon. Så får man selv vurdere sannsynligheten for det, basert på selskapets kommunikasjon underveis og ifm uttalelsene i forrige Q.

3 Likes

Det er jeg faktisk helt enig i. Men med bakgrunn i status, guiding og uttalelser er det all mulig grunn til å tro at her kommer vi i mål, selv om det skal bevises endelig. Derfor anbefaler jeg at “fokuset flyttes noe bort fra antall rekrutterte pasienter” som etter min mening er overfokusert på forumet, over på strategisk videreutvikling av selskapet. Her kan det ligge betydelig “kraft”!

2 Likes

Ikke glem at 2/3 siste kvartalspredentasjoner har det steget kraftig. Kun q1 gikk det ned pga dårlig inkludering.

Hadde arrangert R&d day om de var milevis unna? Nei. De vet at de begynner å bli ferdig.

Risikoen ligger utenfor selskapets egen kontroll i disse dager. Det er andre ting en inkludering når det er to tre måneder igjen avhengig av hvor det tipper. Vi er nok rundt 109 pas på torsdag. To måneder unna. Slutten av januar. Men hva tenker dere om en full godkjenning hos bayer før Nano før sendt søknad. Ikke noe å bekymre seg for siden bayer hadde til dels dårlige resultater bivirkninger eller er det en regulatorisk risk? 1 pers døde i chronos 3 av direkte bivirkninger. 28% trakk seg fra studien.

4 Likes

Men i disse tider skal vi ikke undervurdere det faktum at vi kommer nærmere og nærmere målstreken for hver dag som går. Dette vet vi som er inne i aksjen og det vet også dem som sitter på gjerdet og følger utviklingen fra utsiden. Og den siste gjengen skal vi ikke undervurdere størrelsen av.

Det er mange som har eller har hatt et forhold til NANOV. Og ut fra de siste års begredelige kursutviklingen vil jeg tro at det etterhvert er mange som har satt seg på gjerdet. De har ikke glemt NANoV, men har valgt å bruke kapitalen sin andre steder enn i NANOV.

Men når vi nå nærmer oss målstreken og forhåpentligvis suksess med Betalutin, i første omgang, så gjør de seg klare til å ta seg en posisjon igjen. Godt mulig at historien gjør at de velger å Hilde an til Q3 er presentert. Men i den grad det kommer positivt nytt om rekrutteringen så er jeg overbevist om at svært mange vil forsøke å komme seg på innsiden så raskt som mulig.

For gode rekrutteringstall kan gjøre tidslinjen frem mot fremsendelse av godkjenningssøknad til FDA langt mer forutsigbar. Det vil trolig sette igang en reprising og booste FOMO effekten frem mot R&D dagen 30 NOV. Og går bi tilbake til høsten 2016 så vet vi at kursutviklingen kan være eksplosiv, gitt at markedet blir overbevist om at det blir suksess.

Ingen sitter på fasiten, men resten av november tror jeg kan bli særdeles spennende og positiv.

1 Like

Denne ser fryktelig interessant ut teknisk nå :star_struck: Kan vi se noe alá 2016-kursutvikling igjen snart? :rocket:

3 Likes

En kommentar fra @Boykie / @TyrionIV / @Forsk hadde vært innafor :wink:

1 Like

Di som skal selge seg ut før q er vel snart ferdige, så da kommer oppgangen :muscle:

Spør radforsk.
eka@radforsk.no

Det er selvsagt avhengig av volumet som skal selges (og dermed kjøpes). Men at det blir spennende å lese pressemelding(er) i morgen tidlig? You bet!

Kjøperene ligger i sivet og venter og tar det som blir kastet ut , så når det er tomt må di gå etter på stigende kurs :scream:

Ser mest frem til torsdags morgen :+1::grin:

4 Likes

Rett før vi peiser gjennom 30 kr for siste gang før Q3 :+1: