Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Skal være litt rølpete for en gangs skyld etter en natt med influensa og XO.
Og skal si det så sterkt som dette etter 40 år i markedet:

De som ikke ser muligheter for penger på gata ved å kjøpe Nanov nå;;;; de fortjener faktisk ingen fremtid i aksjemarkedet!

9 Likes

Har selv nesten 38 år bak meg i enkeltaksjer (kjøp av Elektrisk Byrå våren 84) og en del lengre om man regner fond. Har selvsagt vært borti mange aksjer med både høyere potensiale og en tryggere fremtid enn NANO, men disse tingene skal jo ses i sammenheng, og da er konklusjonen at risk/reward er i det absolutte toppsjiktet. Blir kanskje kun slått av NANO selv da gladmeldingen kom i fjor høst og jeg kjøpte alt jeg kunne ved åpning (14 kr) før aksjen i løpet av noen dager fløy til 35. Også på torsdag kan det godt være at den som på et godt resultat sitter parat kl 9.00 kan unngå å måtte åpne lommeboka på fullt gap. Min erfaring er at nedgang på et dårlig resultat nedfeller seg mye raskere i kursen enn oppgang på et godt resultat.

5 Likes

Jeg justerer forventningene til torsdagen litt, men mener fortsatt at markedet og kursen vil være ekstremt sensitiv ifht. pasientrekrutteringen. Utgangspunkt endret fra kurs 28 til 30 torsdag morgen.
< 8 innrullerte = -25% | 22.50
8-9 innrullerte = -15% | 25.50
10-11 innrullerte= -8% | 27.60
12-13 innrullerte= 5% | 31.50
14-15 innrullerte= +20% | 36.0
16-17 innrullerte= +40% | 42.0
18+ innrullerte= +60% | 48.00

9 Likes

Enig i utgangspunktet, men reaksjonen vil jo i høyeste grad også påvirkes av eventuelle kommentarer om utsiktene fremover, og kanskje forklaringer som viser at eventuell dårlig rekruttering nå er et tilbakelagt kapittel.

3 Likes

Absolutt, tenker at det viktigste poenget en guidet rekruttering eller mer gir - er friheten til å lese av toplinje data før en emisjon/partneravtale. Forhåpentligvis har de kontroll, men merk at Marlene på Radorsk podcasten på vårparten poengterte at “we have of course moved on from there” når hun støttet et av Brauns utsagn om rekruttering. I realiteten sto det på denne tiden stille. Så selv om de i ny Radforsk episode i høst melder om “best we’ve ever seen” og de fleste her har tolket dette til å gjelde rekruttering, kan det mer sirup i rekrutteringen enn vi ønsker.
Det som jeg synes er positivt er at man ikke har kommet ut å endret guiding på ny slik som i august, og med Skulleruds ønske om tillitt hos aksjonærene, kan han ikke trekke latterlig dårlige rekrutteringstall opp av hatten. For å ikke melde ifra på forhånd mener jeg de må være på minimum 9. Snakker vi om 11-12 rekrutterte og en spennende R&D foran oss, kan månedene fremover bli spennende nok selv om de ikke skulle komme med 16-17 rekrutterte!

3 Likes

Jeg går litt i mot strømmen jeg da , har fylt på noe de siste dagene. Langtfra all inn, har også mulighet for å ta mere ved en eventuell nedgang. Ved eventuell nedgang er jeg ganske trygg på att den blir meget kortvarig. Det er jeg sikker på att R&D dagen sørger for. Det har være mye skriverier om oppløpssiden i Nano. Viss vi ikke er der nå , har jeg ikke skjønt noen ting.

2 Likes

Lener meg litt tilbake og tenker på Malene og delvis Marco som meldte «best we’ve ever seen» angående pasienter i kø for å bli inkludert. Det at de velger å gå ut med dette på Q2, gitt tidligere rekrutteringstall, vet de vil skape en forventning. jeg velger å tro at antall rekruttert Q3 er meget positivt. Ene og alene fordi jeg stoler på Malene og Marco sin dømmekraft her. Bommer jeg så har jeg meg selv å skylde på, og smører meg inn med at de neste 12 mnd etter all sannsynlighet vil inneholde mange positive kurstriggere.

4 Likes

Når ledelsen går ut med følgende uttalelse til aksjonærene “best we’ve ever seen”, Ja da må de skjønne at det skaper forventninger.

1 Like

Om det ikke skulle lønne seg denne gangen, så har man tjent det inn på alle gangene det lønte seg :rofl:

1 Like

FOMO begynner å gjøre seg gjeldende på tampen her.

Edit: Og det ble faktisk skrevet noen sekunder før startskuddet gikk av.

4 Likes

1 Like

… det lå i kortene, at den ville bryde up; perfekt VCP formation med follow through på 65.000 stk og tiltagende smertensskrig fra shorterne.

35,00 forude venner, 35,00 forude …

3 Likes

Snart en homing pigeon doji star på gang her, kjøpte 20 kasetter!:rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket:

7 Likes

Tror man kan plassere forhåpningene man har til torsdagen i 3 kategorier:

  1. Vi som er inne for fullt, og som håper på og forventer et godt resultat
  2. Shorterne som håper på et skikkelig skudd for baugen
  3. De som håper på en rimelig inngang i aksjen, eller en grei mulighet til å forsterke posisjonen. Disse har et mer komplekst forhold til presentasjonen, men ønsker seg nok et kortsiktig fall pga overdrevne forventninger i markedet som ikke innfris, samtidig som det er viktig for dem at det langsiktige caset ikke er svekket.
1 Like

Ingen fare for å ikke få kjøpt 1750 aksjer fra en julegaverobot. alltid under sist omsatte.

1 Like

Hva legger du i et godt resultat og “gode tall” som mange her i tråden refererer til? Det er vel kun rekrutteringstallene som kan være gode på torsdag? Det vi med sikkerhet vet er at Nano går ca 100 millioner i minus hvert kvartal. Så kommer det ann på hvilken fot finansjournalistene har stått opp på hvordan overskriftene blir.

Det er i hovedsak rekrutteringstallene jeg tenker på, men selvsagt også kommentarer som forklarer hvorfor tallene har blitt som de har blitt, og hva man kan forvente fremover.

3 Likes

Omsatt 92k aksjer på >30,20 , ned igjen til 29,8 på 27k aksjer

Du jobber godt :raised_hands:

3 Likes

Det er ihvertfall en misforståelse hvis du tror at en liten oppgang eller nedgang i “operating results” vil ha særlig påvirkning på kursutviklingen. Anser dette som nærmest irrelevant i denne fasen.

4 Likes