Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Denne raki, så selger du på 24,44 og er negativ

2 Likes

Ja ja, vi får nå se hva kursen blir på torsdag :sweat_smile:, men herlig å se 30 tallet igjen :crossed_fingers:

1 Like

Helt flatt, ingen nye større investorer enda, kun menighets preik og litt short lek…
Skullerud må få oss opp av 30- dumpa.

3 Likes

“Time will show”, men har en meget sterk tro på at vi ser minimum kr 32.00 innen børsslutt torsdag :wink:!"

2 Likes

Time will tell

Hva som vil være kursen etter børsslutt torsdag er det vanskelig å ha noen sikker mening om ettersom det avhenger helt av tallene som blir servert. Men jeg blir nok litt overrasket om det ikke ligger et sted mellom 25 og 40 - og kanskje mest sannsynlig mellom 30 og 35.

6 Likes

Selvom vi ikke kan dra paralleller mellom pcib og nano så er jeg noe spent på ordlyden kring innrulleringen til pcib imorgen :blush:

1 Like

Når du sier mest sannsynlig mellom 30-35, det innebærer at NANOVECTOR ikke har skuffet mhp innrullering av pasienter. Men dersom selskapet ikke skuffer, noe jeg heller ikke tror de gjør, så tror jeg at kursen vil gå høyere enn 35. Vi sluttet i dag tett på kr 30,-. Jeg tror vi avslutter morgendagen allerede innpå 30-tallet. Dersom selskapet ikke skuffer på torsdag, da tror jeg kursen vil gå mer enn 4-5 kroner. Går den opp kr 5 fra en event sluttkurs på kr 30 i morgen, da har du en oppgang på 16%. Dersom sluttkursen i morgen ender på mer enn kr 30,- da vil en kursoppgang til kr 35,- være mindre enn 16%.

Nei, dersom selskapet leverer på torsdag tror jeg vi fort kan komme til å se 40-tallet.

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Q3 resultatene er en ting, R&D kommer 30 NOV og vil sette enda mer fyr i teltet., sa brura.

13 Likes

Kan være litt enig i resonnementet, men vi skal heller ikke glemme at kursen i første delen av perioden befant seg på 23-24 kr. Tydeligvis har større forventninger vært priset inn siste delen av perioden enn i første del, så det er litt vanskelig å si om det er rom for ytterligere prishopp (utover 35 kr) hvis selskapet leverer som guidet. Forhåpentligvis leveres det noe bedre enn guidet, men det gjenstår selvsagt å se selv om magefølelsen peker mot det .

2 Likes

PCIB (v/ Per Walday) kommenterer rekruttering i interim Q3 i dag:
«(…) but the RELEASE study is unfortunately still affected by the Covid-19 pandemic. Scheduling of local administration of light to the bile duct by endoscopy remains challenging in the RELEASE study, as clinical trial sites continue to deal with a backlog of patients. The situation is expected to improve as the vaccination rates increase going forward.«

Det kan jo selvsagt slå ut annerledes for NANO, men tydelig at pandemien fortsetter å påvirke gjennomføring av kliniske studier…

1 Like

Blir nok å merke dette på kursen i dag selvom de ikke er helt sammenlignbare.

Covid covid covid

Er redd for det ja. Håper fortsatt på en positiv overraskelse i morgen, tatt i betraktning tidligere uttalelser om «pipen» av pasienter!

Nano har “heldigvis” en større pool av pasienter, samt flere sites og enklere behandling :man_scientist:

Var vel august som impacta negativt for Pcib og den var jo strengt tatt inkludert i NAnovs 11 fra sist Q-presentasjon, så tror ikke vi skal ta dette så negativt – bare hold dere til guidinga på 12 når forventninger skal diskuteres :wink:

16 Likes

Når selskabet har meddelt at patient pipeline is better than ever og i Q2 leverede de 11 indrulleringer, så forventer jeg mere end 12 i morgen. Selvfølgelig er der Covid-19 rundt omkring, men det har været i flere kvartaler, hvor de har leveret 11-14 indrulleringer.

2 Likes

PCIB oppgir som det mest essensielle at det er studiedesignet som er problemet, derfor har de gått i dialog med regulatoriske myndigheter.

Deres randomiserte studie, hvor man enten får en god medisin eller en crappy SoC frister ikke så mange med tanke på hvor langt de må reise for å gamble på hvilken dose de får. PCIB har primært studieutfordringer, slik NANOV hadde frem til et visst tidspunkt.

«We are also pursuing strategic
options to address retention and recruitment, including ongoing interactions
with regulatory authorities regarding a well-prepared and rational study design
change utilising external control data in RELEASE. The initial responses from
regulatory authorities do however suggest significant challenges for using this
approach in a pivotal trial of a first line treatment»

Å skylde på Covid blir for enkelt. PCIB har omtrent halvert sin verdi siden forrige Q, NANO har steget 50 %. Grunnene er åpenbare; det ene har for lengst gjennomført tiltak som optimaliserer innrulleringen, det andre overhodet ikke…

19 Likes

Jeg mener at Einarsson snakket om dette i en en av podcastene? Studiedesignet til PCIB gjør at pasientene vet om de får SoC eller ny medisin. Hvis de vet at de får SoC, så skjønner jeg at det er lite fristende for veldig syke pasienter å utsette seg for den risikoen det faktisk er å være regelmessig på sykehus.

Dette med retention og rekruttering er et betydelig problem for studiet. Dagens kommentarer viser også at det ikke er en quick fix på det, og det er forståelige grunner til at verdsettelsen faller betydelig når dette påvirker veien til målet. Jeg har ikke noe ønske om å kommentere dette på PCIB-tråden, en hver investor får gjøre seg opp en mening hvor man ønsker å ha sine penger.

Fra der jeg sitter er kursreaksjonen etter forrige Q dog forståelig, og jeg tror ikke dagens budskap retter opp troen med det første. Ikke pga Covid, som er hele poenget mitt med å skrive om dette, men studieutfordringer. Aksjekursen til Ultimo og NANOV, som begge rekrutterer i et tøft Covid-landskap har steget kraftig siste 3 måneder. Det viser at markedet aksepterer Covid som en utfordring, men ikke at det skal være eneste grunn til rekrutteringsproblematikk. Selskapene må evne å løse det, men i noen tilfeller er det kanskje ikke løsbart? Uttalelsene fra PCIB gir ikke mye håp om at ting vil løsne for RELEASE-studiet med det første, og jeg tror at ganske mye PCIB-kapital for noen måneder siden ble konvertert til NANOV grunnet fremtidsutsiktene det neste året når man sammenlikner de mot hverandre.

10 Likes

Kursen har fra august til i dag steget fra rundt 18 til 29 uten annen drivstoff en grovtygging av tallene fra Q2 og en god Radium Podcast. Jeg tolker det slik at markedet tar for gitt at morgendagens rekrutteringstall blir ganske bra og at det skal litt til før vi suser opp til 35 som er det dobbelte av kursen for tre måneder siden. Jeg vil helst ikke bli for skuffet og vi bør vel unngå å bli et ekkokammer.

4 Likes

Kursen har gått vel mye i det siste ja, uten noe særlig fundamentale endringer.

Nå har jeg solgt, så jeg ønsker å snakke ned kursen nå ja.

Flere burde følge mitt eksempel og selge nå.

Så jeg kan få billigere aksjer til uka.

Am I doing it right? :clown_face:

3 Likes