Det er flere forhold som tilsier morgendagen kan bli av den hyggelige sorten i NANOV sin historie.
For det første er selskapet kommet enda et kvartal nærmere avlesning av paradigme. Det gjør at investorene vil vektlegge rekrutteringen i større grad enn tidligere.
Ledelsen har tidligere i Q3 uttalt at «patient pipeline is better than ever». De har så langt ikke kommet ut med dementi av dette. Jeg vil anta at dette også er noe av årsaken til at kursen har beveget seg nordover den siste tiden.
Men på Q2 leverte de 11 pasienter innrullert. Jeg vil tro at med best pipeline ever bør kunne levere flere enn Q2. Så spørs det da hvor mye covid og ferieavvikling har påvirket innrulleringen. Q3 er kvartalet da de fleste land åpnet opp igjen samfunnet, så cobid bør ikke ha hatt for stor negativ effekt. Ferieavvikling? Noe kan det ha vært, men med de tiltak ledelsen har iverksatt for å øke rekrutteringen gjennom høsten 2020 og vinter/vår 2021 må forventes å ha gitt positive utslag i Q3. Og kanskje er det nettopp disse tiltakene som har resultert i best pipeline ever?
Ingen kan i dag si hva som kommer i morgen, men jeg har tro på at selskapet vil overraske på den positive siden og at presentasjonen blir så overbevisende at vi kursmessig får et betydelig løft nordover.
Som tidligere påpekt; det sitter mange på gjerdet og følger med på utviklingen i NANOV. Jeg tror ikke at de fleste av disse har kommet ned før presentasjonen. Og dersom presentasjonen er overbevisende og med overraskende positive tall mhp innrullering, ja da har jeg tro på at langt flere av dem ønsker å ta plass. Noe som vil bidra til et hyggelig kursløft.
Den som lever til i morgen får se. So make sure you stay alive! Dette er ikke døgnet da du skal erte på deg ektefellen!