Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

PCIB oppgir som det mest essensielle at det er studiedesignet som er problemet, derfor har de gått i dialog med regulatoriske myndigheter.

Deres randomiserte studie, hvor man enten får en god medisin eller en crappy SoC frister ikke så mange med tanke på hvor langt de må reise for å gamble på hvilken dose de får. PCIB har primært studieutfordringer, slik NANOV hadde frem til et visst tidspunkt.

«We are also pursuing strategic
options to address retention and recruitment, including ongoing interactions
with regulatory authorities regarding a well-prepared and rational study design
change utilising external control data in RELEASE. The initial responses from
regulatory authorities do however suggest significant challenges for using this
approach in a pivotal trial of a first line treatment»

Å skylde på Covid blir for enkelt. PCIB har omtrent halvert sin verdi siden forrige Q, NANO har steget 50 %. Grunnene er åpenbare; det ene har for lengst gjennomført tiltak som optimaliserer innrulleringen, det andre overhodet ikke…

19 Likes

Jeg mener at Einarsson snakket om dette i en en av podcastene? Studiedesignet til PCIB gjør at pasientene vet om de får SoC eller ny medisin. Hvis de vet at de får SoC, så skjønner jeg at det er lite fristende for veldig syke pasienter å utsette seg for den risikoen det faktisk er å være regelmessig på sykehus.

Dette med retention og rekruttering er et betydelig problem for studiet. Dagens kommentarer viser også at det ikke er en quick fix på det, og det er forståelige grunner til at verdsettelsen faller betydelig når dette påvirker veien til målet. Jeg har ikke noe ønske om å kommentere dette på PCIB-tråden, en hver investor får gjøre seg opp en mening hvor man ønsker å ha sine penger.

Fra der jeg sitter er kursreaksjonen etter forrige Q dog forståelig, og jeg tror ikke dagens budskap retter opp troen med det første. Ikke pga Covid, som er hele poenget mitt med å skrive om dette, men studieutfordringer. Aksjekursen til Ultimo og NANOV, som begge rekrutterer i et tøft Covid-landskap har steget kraftig siste 3 måneder. Det viser at markedet aksepterer Covid som en utfordring, men ikke at det skal være eneste grunn til rekrutteringsproblematikk. Selskapene må evne å løse det, men i noen tilfeller er det kanskje ikke løsbart? Uttalelsene fra PCIB gir ikke mye håp om at ting vil løsne for RELEASE-studiet med det første, og jeg tror at ganske mye PCIB-kapital for noen måneder siden ble konvertert til NANOV grunnet fremtidsutsiktene det neste året når man sammenlikner de mot hverandre.

10 Likes

Kursen har fra august til i dag steget fra rundt 18 til 29 uten annen drivstoff en grovtygging av tallene fra Q2 og en god Radium Podcast. Jeg tolker det slik at markedet tar for gitt at morgendagens rekrutteringstall blir ganske bra og at det skal litt til før vi suser opp til 35 som er det dobbelte av kursen for tre måneder siden. Jeg vil helst ikke bli for skuffet og vi bør vel unngå å bli et ekkokammer.

4 Likes

Kursen har gått vel mye i det siste ja, uten noe særlig fundamentale endringer.

Nå har jeg solgt, så jeg ønsker å snakke ned kursen nå ja.

Flere burde følge mitt eksempel og selge nå.

Så jeg kan få billigere aksjer til uka.

Am I doing it right? :clown_face:

3 Likes

Nå må vi ikke glemme at vi gikk til 34 NOK på Archer-tallene også…

Er det «riktig» at vi skulle ned til 18,5 etter det?

Tror det kan være å gå i fella og selge på god rekruttering i morgen hvis kursen stiger på det. Da nærmer vi oss slutten av piningen på en laaang innrullering og ser nært forestående read out. Det er derfor kursen har falt fra 120 til 20 - 30 NOK. Den skal betydelig opp herfra hvis de nå innfrir på guiding av readout.

35 er bare et hvilket som helst tall i denne sammenhengen, og noe langsiktige investorer enkelt har null forhold til. Se til Ultimo, mange så et tak på 90 kroner. Den løpte til 160 på no-time fordi meldingene var positive.

5 Likes

Det er flere forhold som tilsier morgendagen kan bli av den hyggelige sorten i NANOV sin historie.

For det første er selskapet kommet enda et kvartal nærmere avlesning av paradigme. Det gjør at investorene vil vektlegge rekrutteringen i større grad enn tidligere.

Ledelsen har tidligere i Q3 uttalt at «patient pipeline is better than ever». De har så langt ikke kommet ut med dementi av dette. Jeg vil anta at dette også er noe av årsaken til at kursen har beveget seg nordover den siste tiden.

Men på Q2 leverte de 11 pasienter innrullert. Jeg vil tro at med best pipeline ever bør kunne levere flere enn Q2. Så spørs det da hvor mye covid og ferieavvikling har påvirket innrulleringen. Q3 er kvartalet da de fleste land åpnet opp igjen samfunnet, så cobid bør ikke ha hatt for stor negativ effekt. Ferieavvikling? Noe kan det ha vært, men med de tiltak ledelsen har iverksatt for å øke rekrutteringen gjennom høsten 2020 og vinter/vår 2021 må forventes å ha gitt positive utslag i Q3. Og kanskje er det nettopp disse tiltakene som har resultert i best pipeline ever?

Ingen kan i dag si hva som kommer i morgen, men jeg har tro på at selskapet vil overraske på den positive siden og at presentasjonen blir så overbevisende at vi kursmessig får et betydelig løft nordover.

Som tidligere påpekt; det sitter mange på gjerdet og følger med på utviklingen i NANOV. Jeg tror ikke at de fleste av disse har kommet ned før presentasjonen. Og dersom presentasjonen er overbevisende og med overraskende positive tall mhp innrullering, ja da har jeg tro på at langt flere av dem ønsker å ta plass. Noe som vil bidra til et hyggelig kursløft.

Den som lever til i morgen får se. So make sure you stay alive! Dette er ikke døgnet da du skal erte på deg ektefellen! :wink:

21 Likes

Helt enig.
Har kommet flere gode nyheter på løpende bånd uten at kursen har fått særlig oppsving.

Har sittet i 5år så selger ihvertfall ikke rett før noe som kan være en av de mest spennende og forløsende Q presentasjon på laaaaang tid :slight_smile:

8 Likes

Er bare å få lastet opp før morgendagen :grin::crossed_fingers::rocket:

2 Likes

Observer:
Kan du utdype?:
“, slik NANOV hadde frem til et visst tidspunkt.”

Det er ikke akkurat hausing og store forventninger for morgendagen… volumet er nærmest fraværende så langt i dag

1 Like

Blir ikke super enkelt å lette seg om man sitter short uten å flytte kursen hvert fall :slight_smile:

2 Likes

Til info så er jo PCIB faktisk opp 2,4% intradag nå, selv med dagens Q-presentasjon og info om RELEASE-studien. NANOV er jo helt på oppløpssiden av PARADIGME, mens RELEASE-studien til PCIB er estimert fullført i 2H2023 - det er 2 år til, og det var ikke akkurat jubelstemning i NANOV våren 2020 heller. Om under 20 timer så vet vi etter all sannsynlighet at antall rekrutterte pasienter er langt over 100 og mangler 10-15 pasienter. Så har vi R&D-day om 2 uker som skal legge grunnlaget for hva en BP-partner ser videre i NANOV, ikke bare Betalutin til FL, men plattformen som NANOV bygger.

7 Likes

En del som mistet trua nå mot slutten av dagen

1 Like

Det er nok heller slik at en del ikke tar sjansen på å sitte med aksjer ved fremleggelsen av et kvartalsresultat.Et negativt resultat vil som regel også slå inn raskere med full tyngde enn det et poritivt resultat gjør. I NANO har det i de fleste tilfeller lønt seg å være ut når resultatet kommer. Men ikke i fjor høst, og jeg tror sjansen er usedvanlig stor for at man påfører seg selv et tap ved å sitte på sidelinjen også denne gangen.

2 Likes

Ser på volum av dagens handler. Nervøse småsparere som sikrer seg. Jeg har fortsatt god tro på positive nyheter i morgen.

1 Like

Null FOMO å spore kan være positivt i morgen ved Q3. “Normalen” har jo vært ett forventings rally frem mot kvartalsresultat. Virker som den trenden er snudd? Satser på å bli positivt overrasket i morgen. Da er det mangen som skal inn igjen. Selger ikke en eneste aksje nå, så nært ferdig rekruttert.

3 Likes

Mr 1750 sure is trying a bit now… :joy:. Have a good feeling for tomorrow seeing that. Good luck all!!

1 Like

Flere som får hammeren idag…

Passer meg bra med et lite fall - skulle uansett kjøpe meg opp før børsslutt.

Nano kommer til å overraske i morgen.

5 Likes