Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Selskapet kommuniserer vesentlig informasjon når man har noe å melde. Det er man pliktig til. Man venter ikke til “riktig anledning”.

Men det er jo mange måter å tydeliggjøre informasjon på. Man henter jo inn KOL’s for å prate om Betalutin og teknologiens egenskaper. Kan fort være bull det. Kan få noen og enhver til å åpne øynene mer.

I 2019 kom de med data fra Archer1 på R&D.

2 Likes

Enig i dette, det er helheten som kan bli bedre på en sånn dag

2 Likes

Nedraset fortsetter…er det ingen ende på det svake kursbildet i Nano basert på alle her overfokuserer på hasusset innrullering.
Til tider er det kvalmende å være være langsiktig her.
Spar alle råd om selge ut osv. …

Bra presentasjon sier en del til Skullerud, ja den var bra , men hva tenker han selv når kursen går rett i dassen… bygget han investor tillit??

1 Like

Bør Nano hente penger nå til en ok kurs eller vente?

Innrullering som styrer alt.

4 Likes

Det er jo som ledelsen sier selv. Bud/partner kommer ikke før resultatene foreligger. Skjønner at folk selger seg ut i mellomtiden. Det er jo ikke noe særlig med kursdrivende info før Q4 fremleggelse. For min egen del blir jeg sittende uansett. Etter 6 år med ikke annet enn ørkenvandring og utsettelser må jeg nesten bite tenna sammen i 2 år til. Grunnet et stort antall emisjoner i løpet av alle disse årene blir den potensielle avkastningen stusselig…

3 Likes

Må vi ikke glemme at aksjen er opp over 50% YTD, dog fra utbombet nivå (vil mange mene).

Å følge med kurs fra dag til dag er ikke annet enn støy, selv om det er enklere sagt enn gjort å la være. :wink:

3 Likes

Forutsatt at man kun er long ja… :slight_smile:

1 Like

Dette med bud vet vi ingenting om. Det kan skje i helgen, spørs hvor opportunistiske motparten er. Skal de play safe og la NANOV rapportere effekt på alt de driver med, eller ønsker man å snappe opp pipen med discount før prisingen tar ordentlig av.

Dette nevnte også Skullerud på Radforsk som en mulig realisasjon av aksjonærverdiene.

3 Likes

Kjip utvikling ja. Hvor stort beløp ønsker de å hente i en evt emi? (i verste fall)

250 mill? Ca 10 mill nye aksjer?

De ønsker vel ikke å risikere å gå tom rett før målstreken (dersom partner/bud avventer resultater, som det ble antydet)

1 Like

25 holdt tydeligvis ikke som støtte. 24,36 har tidligere vært nevnt som støttepunkt, så vi får vel tro at det holder. Etternølere får alltid nye sjanser i NANOV.

2 Likes

Tror som sagt ikke veien er lang ned til 22,75. Dit kan vi fort være før r&d. Vi har hatt så mange smekker på pungen etter halleluja stemning. Vi blir nok påminnet med jevnlige smekk fremover også.
Men, men, man får vel sitte løpet ut etter snart 6 år.

5 Likes

Hva tenkes om utviklingen fremover? Noen som føler seg kompetente nok til å foreta både en kort og realistisk oppsummert teknisk og fundamental analyse?
Selv sliter jeg litt for tiden med interessen for selskapet, selv om jeg fremdeles finner caset relativt interessant og spennende, samt litt attraktivt.

Ikke vet jeg, men det skal vel godt gjøres å rekruttere noe særlig fremover med dette i mine øyne overdrevne koronahysteriet som nå virker å ta seg opp rundt omkring?
Tror dere det vil være behov for enda en emisjon i nærmeste fremtid eller er det mer sannsynlig med andre finansieringsløsninger?

Hvordan ser risiko-avkastningsforholdet ut?

Kursen var 19,7kr i slutten av august. NANOV vokser ikke inn i himmelen på 3 mnd selv om produktet er enestående. Dette er et PERFEKT eksempel på psykologi innen investering. Har du ikke rette psykologien så kjøp ETF eller index-fond, og hold deg langt unna enkeltaksjer. Sparer deg tid og nattesøvn (og mest sannsynlig en del penger).

3 Likes

NANO er dessverre alltid salg over 30 NOK, det er en teori som ikke har slått feil siste 24 måneder.

Det er riktig helt til det plutselig blir feil. Foreløpig har ikke det skjedd, så for tradere er NANO god som gull.

1 Like

Noen som ville tradet i dag, altså kjøpt noen tusen aksjer for så å kunne solgt på en bounce i neste uke?

1 Like

Det som er avgjørende blir nok faktisk ikke first read-out i juni 2022.

Det kommer jo en annen svært viktig informasjon vi heller bør se på:

Vi får kvartalsvis DOR på Archer-1. Det virker i seg selv som en gedigen informasjon om Betalutins virkningsgrad. Jo lengre tid Archer-1 forsøket kan rapportere lengre og lengre tid uten tilbakefall, jo bedre vet vi at Betalutin virker. Det er på Archer-1 vi som aksjonærer bør ha hovedfokus, selv om NanoV må kjøre veien om Betalutin AA.

Etter min oppfatning viser Archer-1 sensasjonelle tall. 3 av CR paxene er nå oppe i 27 mndr. uten tilbakefall, og ingen av CR-paxene har hatt tilbakefall, selv etter 2 år.

At de kortsiktige aksjonærene mister fokus på det, kan bli en dyr lærepenge.

Regner med Big Pharma følger nøye med på Archer-1 utviklingen. Er det noen som helst konkurranse mellom BP gjelder det selvfølgelig å komme først til matfatet. Og da vil det å sitte og vente på info som vi må regne med kommer ikke nødvendigvis være det lureste, men å slå til FØR alle andre.

8 Likes

Kan jeg spørre hvor mange aksjer du har, merlin? Du har jo vært med her i siden 2015 minst

Er redd det blir litt limbo fremover og at R&D ikke vil bidra noe som helst kursmessig såfremt ikke det som ligger i bakhodet til alle etter 8 pas. adresseres.

Bare å få revet av det emisjon plasteret først som sist å bli ferdig med det.
Vær ærlig… vi tenker det alle mann :face_vomiting:
Det kommer en til, jeg hadde håpet 10% men ser ut som vi ryker på 20%.

Imidlertid en flott presentasjon, Skullerud virker som hel ved, men det er bare å få elefanten i rommet ut.
Dette kan nok bli 4. utsettelsen av PARADIGME tipp topp topline data readout jeg er med på.
Enda en gang tror jeg det er siste.

God helg!

(For øvrig kjempstolt av sjakktrekket mitt ved bryte alle mine egne regler å øke dagen før Q3 - bra jobba til meg selv :rofl:)

2 Likes