Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Emi før recruitment complete virker unødvendig dyrt for aksjonærene.

Men det har ikke stoppet de før, si.

3 Likes

Hvorfor kjøre emisjon nå de har 370 mill på bok???
Hvorfor ikke fullføre R&D, la Archer-data fortsette å modne seg til neste Q, og håpe man kan slå til med 13-14 pasienter (var 14 sist Q4). Da er nok kursen høyere enn 24,6

3 Likes

Blir ingen emi før readout, drøye 370mill på bok…

The Company has agreed with the Managers to a lock-up on future share issuances
for a period until the Company’s public disclosure of the preliminary 3-month
top-line data from the PARADIGME clinical study

2 Likes

Nei, de har vel egentlig lovet ingen ny emi før readout?

1 Like

Det ryker over 100mill i kvartalet!

Jeg tror folk her må puste med magen, og roe seg ned.

Jeg tror ikke Nano trenger å hente penger før de har kommet lengre med rekrutteringen. Ingen vits i å ta sorgene på forskudd (med mindre man vil presse kursen nedover ved å gjøre andre småaksjonære mer nervøse enn de strengt tatt trenger å være).

Om det viser seg at de trenger å gjøre en siste emisjon før readout - hvorfor i alle dager skal denne være på 20% - når de i utgangspunktet tenkte å ikke gjennomføre en emisjon?

10 Likes

Jeg var med på Algeta også og lærte hjemmeleksen der. Det ga et svært godt resultat. Høy varians, men de som kjøpte billig underveis gjorde en kule. Det samme regner jeg med i NanoV. RIT er en fantastisk teknikk, som jeg tror har en stor fremtid, og der Nanov er et av de viktigste selskapene. Dagens kurs er en kjøpsanledning.

16 Likes

Det håper jeg også i det lengste, men etter å ha vært med på x-antall utsettelser ikke bare i PARADIGME (REK etc… ) så tror jeg det er smart at vi stålsetter oss for det.
Pt. er vi vel heller på mer rundt 300 mill enn 370.

Fullrekruttert før emi; ja det kan gå. Readout før emi er bare å glemme.

Edit: Tenker det er bedre for alle her at vi er instillt på emi enn at vi skal håpe på 14 pas ved Q4

1 Like

De har lovet…

Det tror jeg ikke man skal legge for mye i.

Ryker guidingen, og de går tom, så blir det selvsagt emi.

De kommer ikke til å gå tom det er garantert så nære streken. Men de kommer heller ikke til å la seg bikke under 100-150 mill i cash

1 Like

Det er det jeg sier, så da henter de penger om de må, uansett hva de har “lovet”

Er ikke så langt unna mitt estimat nå?

Vi kan ta en emisjon med stor ro. Det har aldri vært problemet for NanoV å få inn de pengene de trenger. Jo nærmere vi når målet med ferdig godkjennelse, jo mindre sannsynlig er det at de store aksjonærene ikke vil bidra i en emisjon.

Ellers er jeg uenig med Skullerud i at BP bare sitter og venter og venter. Algeta er jo et godt eksempel på det motsatte, der Bayer rykket inn med mange milliarders sikring av fullførelsen av Alpharadin.

Tvert i mot er det NanoV som ikke skal selge før håndfaste resultater foreligger, ellers får man for dårlig betalt.

9 Likes

Jeg tror som nevnt det kan være smart at man som aksjonær nå stålsetter seg for en emi.
Det er absolutt ingen krise, den blir nok ikke voldsom og det er rimelig garantert at de får inn pengene de skal så nære mål.

Jeg vil bare ikke at vi setter oss selv opp for håp, tro, lovnader om readout og nødvendige 14+ pasienter i Q4 for at guiding skal holde. Vær nøkterne.

Sitter musestille fortsatt selvom jeg økte litt før Q3 (note to self)

Edit: “Best pipeline ever” veide litt for tungt og lærdom er tatt

3 Likes

En emisjon kommer ikke før til våren, nærmere målsnøret. Da er det lettere å få en god kurs.

2 Likes

Jeg skal innrømme at jeg allerede har satt av kontanter slik at jeg unngår utvanning når emisjonen kommer.

Slik sett er det likegyldig for min del når den kommer, selv om det selvsagt er ønskelig at den skjer på en langt høyere kurs enn den vi ser i dag.

1 Like

Kapital har ikke Nanov hatt problemer med å hente, de store har stilt opp og det er en grunn til det! Men neste kapitalinnhenting tror jeg skjer via en eller flere partneravtaler.

2 Likes

Håper virkelig at ledelsen skjønner viktigheten av å hente kapital på høyest mulig kurs! Vi er dessverre blitt overrasket før. Vi som investorer er jo faktisk en stor del av nøkkelen til selskapet. Surt å havne på 24 tallet, med jeg håper virkelig Skullerud graver opp noe av stor positiv betydning 30 nov. Feirer i kveld uansett med en Gin T etter oppgangen i RECSI :-))

2 Likes

Bare å håpe at de har noen skikkelige godbiter til R&D dagen :crossed_fingers:

Håper de henter mye cash relativt kjapt om de ønsker å stå løpet alene til sommeren. . Tipper 30 nov kan bli forløperen til emisjon som tas før jul. Rådgiverne sitter nok klare.

U sa de hentet penger også for å stå sterkt i forhandlinger med interessenter. Slik bør også N tenke. Nesten tom kasse og gode resultater er ikke beste forhandlingssitusjon.

Tipper ledelsen har sett dette og vurderer EMI opp mot parterforhandlinger nå i nær fremtid.

1 Like