Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Håper på dette, men mitt poeng med emi praten var å få praten i gang så ikke det kommer overraskende på noen om guiding kun holder helt til ny guiding foreligger :slight_smile:

Har vært med såpass lenge nå og jeg tror både vi og evt. kommende aksjonærer er tjent med at man innstiller seg på at dette kan sprekke noe (og da mener jeg litt)

Skullerud sier jo selv i pres. at det vil være full klaff pluss “a stretch” som må til for at man når målet om topline i Q2.

Jeg sitter med Q3 som mest sannsynlig og en emi før den tid.

Edit: Det betyr ikke at ikke partner eller andre løsninger kan komme på banen før det eller andre muligheter kan dukke opp ifht til finansiering. Men det er ståa mi, sitter roligere enn på lenge men stålsatt meg for at siste oppløp kan bli brokete.

Edit2: …og jeg tror det med 3 dager nedgang på over 5%+ viser at dette også nå er diskontert inn av investorene.

5 Likes

Den er faldet lidt meget i forhold til at vi kun mangler 18 pax til paradigme er færdig.
image

Den faller vel akkurat så mye shorterne ønsker det?

De har oppgitt kurser på 23 kroner som inngang, så de vil nok forsøke å gasse på når selskapet «skuffer» så stort som de gjorde på Q.

Helt sikkert noen som får trigget stoplosser og sliter med belåningen på de siste tre dagers fall.

ABG Sundal meldte at aksjen burde stige på kvartalsrapporten, så når den faller 15 % i stedet trenger man ikke å være veldig bevandret for å forstå at dette er 100 % styrt kursutvikling fra noen som leker seg med aksjen.

2 Likes

Kanskje ABG Sundal sin vurdering ikke var spesielt god?

Det var vel ikke mange som trodde aksjekursen skulle gå oppover når man så antall rekrutterte pasienter, eller?

4 Likes

Ingen kan styre kursutviklingen.
Hvordan kan shortere senke aksjen uten at longere synes den blir billig nok til å kjøpe ?
Jeg er positiv til Nanov, men det er på tross av alle konspiasjonsteoretikerne som er her, som tror shortere har mer makt enn andre. Det har de ikke !
Det er markedets syn som ruler.
Drittlei av å lese slikt tullball.

6 Likes

Selskapet “skuffet” ikke, de skuffet. Jeg vet ikke hvor representativt dette forumet er, men her inne trodde bare ti prosent på åtte pasienter eller færre. Når man bommer - slik jeg også gjorde - bør man unngå klisjeen om all den ondskapen shorterne står for. Vi bør heller treffe bedre på neste runde i februar.

7 Likes

Skuffet forumet ja, men ikke analytikerne.

Hvem er mest objektive av disse?

Analytikerne skal tross alt ta seg betalt for analyser og kommentarene de deler, de er ikke redd for å si at ting er dårlige hvis det er det.
I dette tilfellet trodde på de svak positiv oppgang på rapporten, det må være lov å spørre seg hvorfor.

Hvis noen ikke tror at algoritmene leker seg med aksjen for å påvirke kurs er det helt fair det. Jeg tror de gjør det, derfor deler jeg min observasjon.

2 Likes

Markedet ble skuffet, men vi får vel tro at markedet snart innser at N blir ferdige snart (?)
Korte svingninger er bare støy. Utviklingen har vært bra siden 11kr.
Blir forundret hvis ikke oppgangen fortsetter.

3 Likes

Trukket.

Kan ikke helt se annet enn at det blir nervøs kursutvikling helt til de bekrefter rekruttering som treffer readout h1. Det er 3 lange måneder dit.😮‍💨

Når det er sagt, skulle gjerne visst hvor mye av forbruket per kvartal i dag som går rett til alle rekrutteringssitene. Når siste pasient stemples ut, så bør forbruket reduseres drastisk å forlenge runway inn mot mer interessante finansieringsmuligheter.

1 Like

Jeg tror du er litt naiv når det kommer til hvor objektive analytikere er….

Uansett, denne analytikern tok feil. Jeg tror svært få ble overrasket over at vedkommende tok feil.

1 Like
2 Likes

Cramer lever av å selge røverhistorier, akkurat som Dagbladet. Deres mål er seertall.
Kursen er det markedet mener den skal være.
Hvis han hadde vært så innmari god hadde han ikke giddet å jobbe på TV.
Hvis shortere «lurer» prisen ned, hvorfor benytter ikke andre muligheten til å kjøpe på billigsalg ?

1 Like

Tja. Kan godt hende det blir rufsete fremover men dagens kurs reflekterer jo at markedet har null tro på at guiding holder (nok en gang).

Off topic og siste post på dette fra min side:

Dette ble filmet for over 14 år siden. Rett før hele driten kollapset sist gang. Cramer hadde sitt eget Hedgefund frem til 2001.
Han var også på Jon Stewarts show i etterkant av dette klippet hvor dette var tema.

Man har utallige eksempler på manipulering av aksjer og marked hvis man bare gidder å bruke 5 min på å google. Mesteparten refererer bort til USA. Men å tro at ting er så mye bedre her hjemme og alt er regulert og i ypperste tilstand blir naivt. I alle fall når vi vet hvor lite miljøet er i Norge. Vi snakker om verdier for milliarder og et av de sterkeste driftene til mennesket hvis man ser bort ifra seksualdriften og sjalusi. Grådighet og ønsket om å alltid ha mer.

Men, når det er sagt så sier jeg ikke at dette har noe med nano å gjøre. Det var et direkte svar på påstanden din : “Ingen kan styre kursutviklingen.”

2 Likes

OK, men svar på hvorfor ingen kjøper på billigsalg hvis noen har klart å manipulere ned kursen ?

1 Like

Hehe. Greit nok om man er daytrader og ønsket å tjene penger den dagen. Men for en investorer som gikk inn i aksjen den dagen så er det kanskje litt tidlig å konkludere at analytikeren tok feil. Biotekaskjer pleier som regel å gå når forumer minst venter det. Det er jo derfor det alltid kommer en haug med spørsmål “hvorfor går denne aksjen nå? Hva har skjedd?”

1 Like

Jeg har planer om å kjøpe.

2 Likes

Folk vil købe mere, når de syntes at den er faldet for meget.

1 Like

Så vidt meg bekjent er alle aksjer solgt også kjøpt av noen. Jeg har da vitterlig kjøpt 3 tusen i løpet av fredag.

4 Likes