Altså, hvorfor så lite fuzz om denne antibodyen Nanov har i pipen nå som man får prekliniske resultater fra neste år og som man forventer IND på allerede i 2023??
Det er jo potensiale på denne for å brukes til en rekke indikasjoner – synes spesielt sporet på autoimmune sykdommer var spennende å høre om – beveger seg ut av bare onkologi-sfæren. Dette viser at cd-37-potensialet som angrepspunkt absolutt er stort om man får til å utnytte dette og gleder meg enormt til de kan fremvise de prekliniske resultatene herfra!!
Og, ja – høres ut som for meg at teknologien til Nanov kan hjelpe på bivirkningsprofilen Car-T har per i dag ved cd-19 som angrepsmål ved at angrepene ikke starter allerede i blodstrømmen, men først når de fester seg til kreftcellene og unngår/kan kontrollere “cytokine release storm” og “neural toxicity” (med forbehold om at jeg misforstod noe)
Likte også den sliden som viste at cd-37-uttrykket overlapper cd-20 i stor grad for B-celler og at man ikke hadde dette uttrykket på hele rekken av disse cellene (som antagelig er positivt ift bivirkninger)
Jævlig interessant bidrag fra Maureen!!! er min “take” her.
Plutselig kan vi stå med 4 IND-klare kandidater som kan angripe et uant antall sykdommer. Og man må ha i mente alle kombinasjonsmulighetene man kan sitte igjen med pga den milde bivirkningsprofilen som forhåpentligvis kan følge flere av produktene. (selv om nok kun Betalutin er ment som en engangsbehandling)
Synd enkelte her på forumet var mest opptatt av å gjøre narr av dialekten til Maureen - (fordi de så at kursen falt?) - og glemte å følge med på det hun sa.
Edit: Men savnet jo noe om MZL – synes det er en lavthengende frukt og indikasjon som det burde foreligge en plan for å få betalutin inn i. Fast Track og eventyrlige efficacy og dor-resultater i Lymrit. (Kanskje dette vil dekkes i en evnt partneravtale dog).