Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Svært bastant på Q&A og om at hvis data er bra så har vi partnere. Sikkert litt haussete sagt, men tipper de har noen klare om data blir bra, så får vi se da, når de 17 har blitt innrullert og 3mnd er gått :blush:

6 Likes

Godt man ikke har vært på nett idag. Hadde blitt svett av mindre med svingningene til Nano.

1 Like

På R&D dagen presenterer ledelsen en svært spennende portefølje med produkter og med en attraktiv tidsplan. Det ser ut som markedet hadde andre forventninger til dagen og særlig til oppdatering av antall innrullerte i Paradigme. Vi hadde selvfølgelig foretrukket 2 pasienter siden sist, jevnt med en prognose på 14 som for Q420.

Det vi derimot vet er at ukentlige tall kan variere mye og at Q4 pleier å være et godt kvartal for rekruttering. Skullerud gjentar også at de har tilgang ti pasienter for screening fortsatt er god.

Fra R&D dagen tar jeg med meg:

  • et sterkt og kompetent ledelse
  • en spennende portefølje som modnes
  • en attraktiv tidsplan for porteføljen
  • første betydelige «value inflection point» innen relativt kort tid (Paradigme)
  • flere potensielle «value inflection points» senere (med Alpha37 muligens før Paradigme m.fl)
  • en portefølje som må ha betydelig interesse hos BP
  • mange muligheter for partnerskap (produkter og regioner).

Med hensyn til elefanten i rommet, nemlig cash posisjonen, tar jeg lettere på dette enn selgerne idag (og kanskje lettere enn jeg burde.) Rasjonale for dette er at kvaliteten på porteføljen øker og tiden for første trigger point reduseres for hver uke. Og dermed er jeg overbevist om at kapitalbehovet (ved emisjon) lett kan dekkes frem til partner er på plass. Rabatten ved en eventuell emisjon burde i teorien også bli mindre og mindre etterhvert som vi nærmer oss ferdig innrullert/godkjent produkt.
Det er vel heller ikke helt usannsynlig at en avtale om partnerskap kan komme tidligere enn ferdig innrullert eller før endelig godkjent produkt, men da med forbehold endelig godkjenning.

36 Likes

CEO vil ikke si hvor mange de har til screening, men sier “from a totality point of view, we do see a lot of patients in screening as we speak” (2:49:10).

Han sier videre at de er like confident på å nå guiding nå som de var ved Q3, og at innrulleringstallet for Q4 kan gjerne bli like høyt som ved fjorårets Q4. (2:49:50)

På spørsmål om partnering sier CEO følgende:
Vi har mange samtaler gående, men vi kan ikke avsløre hvilke selskaper vi snakker med. Men av åpenbare grunner håper vi på forskjellige ulike type avtaler; utviklingsavtaler, avhengig av molekyl og geografiske områder, dette for Betalutin eller andre deler av porteføljen (2:58:30)

Han avslutter med å si at rekrutteringstallet for Paradigme går opp og ned for annenhver uke, og at det å gi oppdateringer utover kvartalsvise oppdateringer vil være “foolish” av de.
Det er vel trolig konklusjon han dro ut av dagens kursbevegelse.

Han prøver å gi aksjonærene en liten pekepinn på hvor små marginer som skiller en pasient fra en ikke-pasient, derfor ble tallet 1 rekruttert på 8 arbeidsdager, ikke 2.
Markedet takket for informasjonen ved å sende kursen 9 %. Lærdommen han tok av å være transparent er at dette gav jo ingen mening, dette er ikke det markedet tåler å høre, fordi man tolker det som at “nå når vi ikke guidingen”.

29 Likes

De har muligens penger frem til avlesning, men de vil jo helst ikke la kassen gå tom. I og med at partneravtale for paradigme ikke aktuelt før avlesning (ref q3) tror jeg det er lurt å innstille seg på emisjon. Det har i hvert fall vist seg å være lurt frem til nå i denne aksjen.

2 Likes

Bare for å slenge det inn, tror vi skal være glad vi har Skullerud. Svarer godt på spørsmål og virker engasjert. Står fortsatt på det med åpenhet der det er mulig og virket som han faktisk tar seg tid til å snakke med folk hvis de ønsker :clap:
Ellers er det mye bra oppsumert her, selv merket jeg ikke noe fundamental endring som skulle tilsi en stor nedgang i kursen, men NANO er NANO :wink: sikkert flere som forventa noe mer. Selv sitter jeg ikke inn med at det var en skuffende dag, men den føltes kanskje litt tvunget og hadde passet bedre ved 110 pas eller LPD meldingen.

3 Likes

I tidligere emisjoner har det ikke vært en lockup klausul for fremtidige emisjoner, så det er noe mer usikkert på hvor langt ned i kassen de må før pengene skal hentes.

Ref forrige emisjon

De kunne nok fått en partneravtale på plass før avlesning mot forbehold om gode resultater. Har sett slike avtaler med forbehold tidligere og kunne tenkes i tilfelle noen gjerne ville sikre seg en posisjon. Men hvis selskapet har sagt at dette ikke er aktuelt før avlesning (jamfør din info om Q3) så tar jeg det til etterretning. Da får vi håpe på en liten emisjon med liten rabatt, gjerne mot eksisterende aksjonærer med tegningsretter. Det er god tid til å planlegge en slik prosess denne gang men sannsynligvis settes den etter børs som tidligere.

2 Likes

Enig med dig her. En lille emission på 10% vil nok skaffe penge til ca. 2 kvartaler + det de allerede har i kassen, i alt bliver det til mere end 1 år. På det tidspunkt er det helt sikkert at paradigme resultater på plads og partner aftaler også nås.

Nei no ska me ha en “lille” , skål du gamle. :slight_smile: R&D dagen gjorde at jeg kjøpte enda flere Nano aksjer. Har ikke hatt så mange som jeg har nå, noen gang.
Tenker at dem som ikke sitter med Nanoaksjer ikke er så lure som meg :sweat_smile:

Plutselig så smeller det inn en godmelding !!

8 Likes

Som dere ser har jeg blitt insider (for første gang).
Tok en tur gjennom aksjonærlister og innsidertråden .
Jeg har jo vært litt rett fram og kanskje litt bardus noen ganger. Men det skal også være sagt at jeg får den klare oppfatning av at Jørgen (som jeg muntert kaller med etternavn Hattemaker når jeg har gitt kritikk) har ønsket å lage et godt forum og jobbet for det.

Å lage et godt forum med knekter og kusker som ønsker å maksimere sin egen fortjeneste er ikke nødvendigvis det enkleste. Derfor kan jeg forstå at det kan være utfordrende å behandle både agitatorer for kursstigning og kursfall på lik måte. Det er jo her oppfordringen om ærlig og høflig står så sentralt.

Okei, hvordan så chartet mitt ut i går? Hva er nytt i dag på chartet?
Jeg har fulgt R&D i dag. Det var saktens litt nytt. Og ja, det var perioder hvor jeg mutet lyden…, jeg måtte jo tenke selv også.

Noen tok tydeligvis imot over 100000 aksjer rundt 15:57 idag.

3 min Chart

15 min Chart
nano15

4 Likes

Observer??

Altså, hvorfor så lite fuzz om denne antibodyen Nanov har i pipen nå som man får prekliniske resultater fra neste år og som man forventer IND på allerede i 2023??
Det er jo potensiale på denne for å brukes til en rekke indikasjoner – synes spesielt sporet på autoimmune sykdommer var spennende å høre om – beveger seg ut av bare onkologi-sfæren. Dette viser at cd-37-potensialet som angrepspunkt absolutt er stort om man får til å utnytte dette og gleder meg enormt til de kan fremvise de prekliniske resultatene herfra!!

Og, ja – høres ut som for meg at teknologien til Nanov kan hjelpe på bivirkningsprofilen Car-T har per i dag ved cd-19 som angrepsmål ved at angrepene ikke starter allerede i blodstrømmen, men først når de fester seg til kreftcellene og unngår/kan kontrollere “cytokine release storm” og “neural toxicity” (med forbehold om at jeg misforstod noe)

Likte også den sliden som viste at cd-37-uttrykket overlapper cd-20 i stor grad for B-celler og at man ikke hadde dette uttrykket på hele rekken av disse cellene (som antagelig er positivt ift bivirkninger)

Jævlig interessant bidrag fra Maureen!!! er min “take” her.

Plutselig kan vi stå med 4 IND-klare kandidater som kan angripe et uant antall sykdommer. Og man må ha i mente alle kombinasjonsmulighetene man kan sitte igjen med pga den milde bivirkningsprofilen som forhåpentligvis kan følge flere av produktene. (selv om nok kun Betalutin er ment som en engangsbehandling)
Synd enkelte her på forumet var mest opptatt av å gjøre narr av dialekten til Maureen - (fordi de så at kursen falt?) - og glemte å følge med på det hun sa.

Edit: Men savnet jo noe om MZL – synes det er en lavthengende frukt og indikasjon som det burde foreligge en plan for å få betalutin inn i. Fast Track og eventyrlige efficacy og dor-resultater i Lymrit. (Kanskje dette vil dekkes i en evnt partneravtale dog).

43 Likes

Hvilke datoer er høydepunkter før Q4 nå? Eller er det kun ørkenvandring?

That’s the beauty with shares; man vet aldri hva som skjer foran seg, kun bakover i tid.

Kan komme et bud på hele sjappa i morgen, selskapet er ifølge CEO CD37-markedets parallell til Roche i CD20.

Hvem har ikke lyst til å slå kloa i det?

Eller det kan bli ørkenvandring…

Bare til å vedde på det ene eller andre, slik det alltid er i aksjemarkedet.

12 Likes

Vi må ikke glemme at tilretteleggelse av masseproduksjon, oppstart av salgsapparat … trenger mye kapital. De må hente minst 500 mil uten partner for å klare seg en stund. Håper at emisjonen i Nano blir ikke like ille som i TRVX og PCIB.

Og hva tror du kursen vil være når vi er kommet så langt? Under 25 kr? :smiley:

Virker ikke som at de planlegger uten partner da :wink: Og som Skullerud sa: Hvis data er bra, så har vi partnere.

Avtaler kan komme anyday, de har flere ting i pipen som de ønsker å starte opp raskt, men som koster :+1:

7 Likes

Helt enig. Partnerskap ble nevnt så mange ganger i går, at jeg mer eller mindre forventer at det kommer inn en partner i relativt nær fremtid, ikke emisjon.

11 Likes