Ja helt klart, det var det jeg også tenkte, Mye av det han skulle løse er på plass. Mulig markedet tolket det litt annerledes enn oss.
Vi har haft for store forventninger til indrulleringer de sidste to kvartaler og blev skuffet. Nu håber jeg at de kan levere 10 indrulleringer i feb. 2022 ved Q4.
Det har du helt rett i…Men for min del står jeg igjennom stormen med turbulense, gambler ikke med og stå på utsiden nå…her står en løpet ut nå
Jeg sitter løpet ut, og har vendt meg til turbulens. Skullerud ville aldri nevnt Gilead sitt oppkjøp av Forty Seven hvis det ikke fantes snev av sammenligning til Nanov sin situasjon. Jeg har lenge sett for meg et oppkjøp ala Algeta, men må nå muligens drømme større etter Skullerud sine uttalelser.
Skulle det komme positive signaler rundt Autoimmune sykdommer kan fort oppkjøpet begynne å ligne denne størrelsen.
Tipper kursen skal ned å besøke MA100 og MA200 på ca. 23.8-24.2. Da har vi fortsatt en meget pen HigherLow i chartet med fine utsikter til robust videre oppgang.
Ikke gitt at turbulensen med shortere som skal mele sin egen kake varer så veldig mye lenger her, men greit å være forberedt på litt ruskevær frem mot og et lite stykke over jul/nyttår ja… Det er når usikkerheten og oppgittheten er som størst at rottene koser seg
Liker generelt ny CEO såpass godt at dette evt. ruskeværet er greiere å holde ut nå. Transparens og tydelighet “koster litt” men at the end of the day så mener jeg det er det eneste rette og den hyggeligste reisen til mål totalt sett. For mye hyping og lovnader underveis har kortsiktig effekt og når lovnader ikke innfris svekkes tilliten og investeringsvilligheten. Helt riktig og klokt valg av Mr. Skullerud etter min mening.
Aksjonærer har i lang tid klaget over “kortene tett til brystet”-strategien. Selskapet har vært lite transparent, og dette har til stadighet gitt næring til spekulasjoner, feilslutninger og overraskelser. Og uventede forsinkelser har oppstått.
Nå har selskapet snudd om på strategien. De legger vekt på å gi aksjonærene regelmessig og oppdatert informasjon. En helt annen gjennomsiktighet. Og hvis det ikke blir gitt ut ønsket informasjon blir det forklart hvorfor. Plutselig er nå også dette helt feil!! Forstå det den som kan. Hvorfor blir det nå feil å informere om pasientrekruttering, Marcos avgang og fremtidig pipeline/muligheter? Det er jo denne type informasjon som er etterlyst hele veien?
La gå at oppdatert informasjon kan medføre noen kortsiktige svingninger i kursen, men det må da være mulig å se noe lenger enn det nesetippen rekker?
Vi har nå fått en CEO som tilsynelatende er direkte, ærlig, kompetent og investorvennlig. Sett pris på det!!
Enkelte vil bare ha nyheter hvis de er positive (Kursdrivende på kort timeframe)
Og hvis de ikke er positive vil de ikke ha dem før på kvartalsrapportene. Da kan dem klage på hvorfor dette ikke var komt frem før…
Uansett hvordan man kommuniserer ,er det alltid noen som tolker alt til det positive, mens noen tolker alt til det negative.
Damned if you do, damned if you don’t.
Dette var vel et selskap som var relativt frisk priset i utgangspunktet og som hadde cash til videreutvikling på tidspunktet det ble lagt inn bud, og var priset i markedet til nesten $3billion før budet fra Gilead kom. Jeg tror ikke et BP trenger å være i nærheten av disse summene dersom NANOV slukes. Jeg tipper hele sjappa her hadde gått for mellom 8-13 MRD utifra dagens nivå. Hadde vi hatt en milliard på bok kunne forhandlingssituasjonen sett annerledes ut, men et BP vil være fullt klar over selskapets posisjon. Dersom er selskap av typ Roche eller Novartis skulle ønske NANOV i sin portefølje, så er det vel mer nærliggende å tro at de hadde kjøpt de første 10-15% over børs enn å klaske x6-20 dagens sluttkurs i bordet?
Et mindre aksjekjøp fra Big Pharma som flagges ville selvfølgelig proppelert kursen nordover med rakettfart. Gjerne det.
Nå er det vel ikke så enkelt for et BP å kjøpe 15 prosent av aksjene til et selskap uten at aksjeprisen øker kraftig i prosessen.
Dels for at det faktisk skal hentes inn 15 millioner aksjer, men også for at eventuell kjøper vil måtte flagge kjøp flere ganger på veien opp til 15 prosent eierandel.
Enig i tanken. Tror ikke vi ville fått maks verdi pga dagens kurs.
Men om andre bf fikk vite at det var mulig å sluke nano for denne summen, kan det være at de også heiv seg på i en budrunde. Er man så heldig å får kjøpt en villa i Oslo til 500 000 og legger den ut for salg til 1.5 mill blir nok prisen til slutt noe høyere
Tror neppe at fallet skyldes R % D-dagen alene, men at det også er et utslag av nye bekymringer knyttet til Covid. Har vanskelig for å se hvorfor presentasjonen i seg selv skulle slå negativt ut. Tvertimot er jeg enda mer komfortabel med å være overeksponert mot NANOV.
Hele sektoren får juling i dag. Hvis man skal tro rapportene om meget mildt sykdomsforløp med Omnikronvarianten så bør det være en grei kjøpsmulighet på bred front.
Hadde vært mange millionær om man tradet i 22-30 sjiktet i nano, fytti rakkern for en berg og dalbane
Med denne hastigheten er vi på 20 tidligere en jeg trodde… kanskje iløpet av ukeslutt🙈
Noen oversikt på om short øker?
Synlig short ble ikke økt igår iallefall, men kan alltid være posisjoner under 0,5% som har gjort endringer
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883
Det som er 100% sikkert med en berg og dal bane er at den alltid ender opp tilbake på stasjon igjen.
Med mindre den kræsjer da
Jeg applauderer åpenheten, og har stor tro på Skullerud og resten av managementet, så tror du misforsto meg. Er selv langsiktig og har sittet i NANO siden 2016, økt jevnt og trutt hel veien. Dessverre er det nok et tegn i tiden stadig flere blir kortsiktige.
Jeg tror selskapet selv vet meget vel hvor mye de selv er verdt så d tro at det selges for knapper og glansbilder bare fordi kursen er lav og styrt av nervøse små investorer og shortere, det er å tro på julenissen.
Kommer d et bud på 10-15 mrd tror jeg styret takker høfflig nei og heller kjører en emisjon selv om det vanner ut.
Så har d tidligere blitt sagt av idligere styreleder at selskapet vil hente inn en 2 part for å ta en total gjennomgang av selskapet for å regne på fremtidig verdi.
Da tror jeg ikke kalkulatoren stoppet på 10-15 mrd men snarere d dobbelte.
Bare å glede seg. Mine aksjer får i alle fall ingen kjøpt til innbruddspris