Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Enig. Det vil nok gå helt fint, men det vil jo være veldig kjipt med en emisjon og utvanning så nærme målstreken. I såfall blir det nok på en lite gunstig aksjekurs også.

Men det underbygger bare poenget mitt at det rekrutteringen er alfa omega de neste månedene.

Hvor mye eiendomsverdier var det Nanov satt på? Spør for en venn

3 Likes

I ett år nå har vi hørt at alt fokus er på Paradigme, komme i mål der og alt annet må vente.
Så plutselig annonserer de en R&D day
De åpner med å fortelle at det går litt trått med Paradigme (noe de ikke hadde noe grunn til å si noe om, da de nettopp har informert om dette)
Også fortsetter de med å skryte av den ekstremt spennende pipeline de har.
Hva er det de prøver å fortelle og som folket ikke skjønner - jeg er forvirret.

1 Like

Det er vel der den berømte bikkjen ligger begravet.

Etter min mening burde R&D-seansen blitt lagt tettere opp mot ferdigstillelse av Paradigme. Nå ble budskapet overskygget av MR sin avgang, rekruttering og det evige maset om finansiering av pipeline.

Men for alt vi vet så sitter de i forhandlinger as we speak, og ting kan se rosenrødt ut med den rette avtalen. Enn så lenge synes vel majoriteten at Nano ser litt risky ut før man får avklart veien videre.

5 Likes

Skullerud sa på Radforsk at NANOV er så mye mer enn Betalutin i 3L. Det så vi i går og det var det de ønsket å få frem gjennom R&D jf hans utsagn på Radforsk.

De sitter nå på 5 stk molekyler som alle kan targete ulike indikasjoner. Han viser til oppkjøp av tilsvarende aktør og tar ikke så rent små ord i sin munn når han sier at de er CD37’s svar på Roche.

Så hva ønsker han å si med dette?

Jeg tror han forteller at selskapet er undervurdert, underanalysert og underpriset. Se på peers, se på deres data og pipe. Enn så lenge snakker han for døve ører fordi markedet ser etter ukesoppdateringer på Paradigme og når og til hvilken kurs emisjonen skal komme på.

At selskapet skriver i egen boks i headingen at det lar seg ikke gjøre å realisere pipen uten partnerskap er vel et så klart budskap som man aldri har sett fra dette holdet før.

19 Likes

nytter ikke å ha Anda som legger gullegg, hvis hun ligger å vaker i tu fjorden, og ingen vet om den

2 Likes

Jeg er helt enig, TheObserver. Dette er selskapets måte å fortelle aksjonærene at det jobbes med partnerskap. Og det kan i grunn komme når som helst. Vaccibody har f.eks. annonsert 2 major partnerships uten å være i nærheten av fase 2. Og det med betydelige cashbeløp upfont.

Flere av oss har vært med i 5-6 år. Nå er vi på oppløpssiden.

11 Likes

Enig i observer sin konklusjon jeg også…er nok en del lettskremte sjeler som ikke kjenner til caset så godt. Sittet inne i 5-6 år jeg også fulgt dem tett , men synd for dem som velger selge. Og en ny emisjon? So what…lett for dem hente penger . Og en partner kan også komme når som helst…tvi tvi…den som venter venter ikke forgjeves…Det er spennende ting på gang

7 Likes

Ja, en skal ikke ta for gitt at alle synes det gir mening å sitte gjennom urolige perioder for å høste en potensiell fantastisk exit noe frem i tid.

Samtidig så vi etter Q3 at synlig short økt fra 0.7 % til 1.3 %. Paranoid som jeg er, så tror jeg vi kan se økte shortposser i dag eller i morgen, de har sine posisjoner de ønsker å redde mens de kan. Å skape frykt og uro rundt aksjen er en av verktøyene for å lykkes med det.

2 Likes

De samarbeider med blant annet Novartis i en av sine prosjekter, og sier selv at de snakker med alle i bransjen, så jeg tror ikke at NANOV er et ukjent blad for aktørene i feltet.

2 Likes

Skullerud uttalte at de hadde mange i screening. Det er en meget positiv informasjon. Disse har nok kommet inn fom august. Med 3 mdrs evalueringstid bør vi kunne regne med at mange av dem avklares i desember.

3 Likes

må si meg enig i det @yrune og @InVivo skriver her! mulig endringene kommer av delvis nytt management. Kunne fint ha ventet med nyheten angående Marco!

1 Like

Må huske at Marco har jobbet med dette i flere år. Jeg regne med at mesteparten av arbeid er gjort eller er under kontrol. Det er positiv at han skal likevel være involvert 2 dager i uke som konsulent. Det bør ikke være noe problem for en annen kompetent person å ta over nå under veiledning fra Marco.

3 Likes

Ja helt klart, det var det jeg også tenkte, Mye av det han skulle løse er på plass. Mulig markedet tolket det litt annerledes enn oss.

Vi har haft for store forventninger til indrulleringer de sidste to kvartaler og blev skuffet. Nu håber jeg at de kan levere 10 indrulleringer i feb. 2022 ved Q4.

Det har du helt rett i…Men for min del står jeg igjennom stormen med turbulense, gambler ikke med og stå på utsiden nå…her står en løpet ut nå

4 Likes

Jeg sitter løpet ut, og har vendt meg til turbulens. Skullerud ville aldri nevnt Gilead sitt oppkjøp av Forty Seven hvis det ikke fantes snev av sammenligning til Nanov sin situasjon. Jeg har lenge sett for meg et oppkjøp ala Algeta, men må nå muligens drømme større etter Skullerud sine uttalelser.

Skulle det komme positive signaler rundt Autoimmune sykdommer kan fort oppkjøpet begynne å ligne denne størrelsen.

9 Likes

Tipper kursen skal ned å besøke MA100 og MA200 på ca. 23.8-24.2. Da har vi fortsatt en meget pen HigherLow i chartet med fine utsikter til robust videre oppgang.

Ikke gitt at turbulensen med shortere som skal mele sin egen kake varer så veldig mye lenger her, men greit å være forberedt på litt ruskevær frem mot og et lite stykke over jul/nyttår ja… Det er når usikkerheten og oppgittheten er som størst at rottene koser seg :wink:

Liker generelt ny CEO såpass godt at dette evt. ruskeværet er greiere å holde ut nå. Transparens og tydelighet “koster litt” men at the end of the day så mener jeg det er det eneste rette og den hyggeligste reisen til mål totalt sett. For mye hyping og lovnader underveis har kortsiktig effekt og når lovnader ikke innfris svekkes tilliten og investeringsvilligheten. Helt riktig og klokt valg av Mr. Skullerud etter min mening.

5 Likes

Aksjonærer har i lang tid klaget over “kortene tett til brystet”-strategien. Selskapet har vært lite transparent, og dette har til stadighet gitt næring til spekulasjoner, feilslutninger og overraskelser. Og uventede forsinkelser har oppstått.

Nå har selskapet snudd om på strategien. De legger vekt på å gi aksjonærene regelmessig og oppdatert informasjon. En helt annen gjennomsiktighet. Og hvis det ikke blir gitt ut ønsket informasjon blir det forklart hvorfor. Plutselig er nå også dette helt feil!! Forstå det den som kan. Hvorfor blir det nå feil å informere om pasientrekruttering, Marcos avgang og fremtidig pipeline/muligheter? Det er jo denne type informasjon som er etterlyst hele veien?

La gå at oppdatert informasjon kan medføre noen kortsiktige svingninger i kursen, men det må da være mulig å se noe lenger enn det nesetippen rekker?

Vi har nå fått en CEO som tilsynelatende er direkte, ærlig, kompetent og investorvennlig. Sett pris på det!!

19 Likes

Enkelte vil bare ha nyheter hvis de er positive (Kursdrivende på kort timeframe)

Og hvis de ikke er positive vil de ikke ha dem før på kvartalsrapportene. Da kan dem klage på hvorfor dette ikke var komt frem før… :man_shrugging:

Uansett hvordan man kommuniserer ,er det alltid noen som tolker alt til det positive, mens noen tolker alt til det negative.

Damned if you do, damned if you don’t.

15 Likes