Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Dette var vel et selskap som var relativt frisk priset i utgangspunktet og som hadde cash til videreutvikling på tidspunktet det ble lagt inn bud, og var priset i markedet til nesten $3billion før budet fra Gilead kom. Jeg tror ikke et BP trenger å være i nærheten av disse summene dersom NANOV slukes. Jeg tipper hele sjappa her hadde gått for mellom 8-13 MRD utifra dagens nivå. Hadde vi hatt en milliard på bok kunne forhandlingssituasjonen sett annerledes ut, men et BP vil være fullt klar over selskapets posisjon. Dersom er selskap av typ Roche eller Novartis skulle ønske NANOV i sin portefølje, så er det vel mer nærliggende å tro at de hadde kjøpt de første 10-15% over børs enn å klaske x6-20 dagens sluttkurs i bordet?

1 Like

Et mindre aksjekjøp fra Big Pharma som flagges ville selvfølgelig proppelert kursen nordover med rakettfart. Gjerne det.

4 Likes

Nå er det vel ikke så enkelt for et BP å kjøpe 15 prosent av aksjene til et selskap uten at aksjeprisen øker kraftig i prosessen.

Dels for at det faktisk skal hentes inn 15 millioner aksjer, men også for at eventuell kjøper vil måtte flagge kjøp flere ganger på veien opp til 15 prosent eierandel.

3 Likes

Enig i tanken. Tror ikke vi ville fått maks verdi pga dagens kurs.

Men om andre bf fikk vite at det var mulig å sluke nano for denne summen, kan det være at de også heiv seg på i en budrunde. Er man så heldig å får kjøpt en villa i Oslo til 500 000 og legger den ut for salg til 1.5 mill blir nok prisen til slutt noe høyere

Tror neppe at fallet skyldes R % D-dagen alene, men at det også er et utslag av nye bekymringer knyttet til Covid. Har vanskelig for å se hvorfor presentasjonen i seg selv skulle slå negativt ut. Tvertimot er jeg enda mer komfortabel med å være overeksponert mot NANOV.

5 Likes

Hele sektoren får juling i dag. Hvis man skal tro rapportene om meget mildt sykdomsforløp med Omnikronvarianten så bør det være en grei kjøpsmulighet på bred front.

3 Likes

Hadde vært mange millionær om man tradet i 22-30 sjiktet i nano, fytti rakkern for en berg og dalbane :sweat_smile:

Med denne hastigheten er vi på 20 tidligere en jeg trodde… kanskje iløpet av ukeslutt🙈

Noen oversikt på om short øker?

Synlig short ble ikke økt igår iallefall, men kan alltid være posisjoner under 0,5% som har gjort endringer :slight_smile:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Det som er 100% sikkert med en berg og dal bane er at den alltid ender opp tilbake på stasjon igjen. :joy:

Med mindre den kræsjer da :grimacing:

1 Like

Jeg applauderer åpenheten, og har stor tro på Skullerud og resten av managementet, så tror du misforsto meg. Er selv langsiktig og har sittet i NANO siden 2016, økt jevnt og trutt hel veien. Dessverre er det nok et tegn i tiden stadig flere blir kortsiktige.

3 Likes

Jeg tror selskapet selv vet meget vel hvor mye de selv er verdt så d tro at det selges for knapper og glansbilder bare fordi kursen er lav og styrt av nervøse små investorer og shortere, det er å tro på julenissen.

Kommer d et bud på 10-15 mrd tror jeg styret takker høfflig nei og heller kjører en emisjon selv om det vanner ut.

Så har d tidligere blitt sagt av idligere styreleder at selskapet vil hente inn en 2 part for å ta en total gjennomgang av selskapet for å regne på fremtidig verdi.
Da tror jeg ikke kalkulatoren stoppet på 10-15 mrd men snarere d dobbelte.

Bare å glede seg. Mine aksjer får i alle fall ingen kjøpt til innbruddspris

9 Likes

Styret kan kun komme med deres anbefaling til aktionærne, hvis der kommer et bud. Det er aktionærne som bestemmer om de vil sælge eller ej.

1 Like

Kommer det et bud på 15 milliarder kan jeg garantere deg at mer enn 90% av aksjonærene takker ja.

Det er en sum som er mer enn godkjent i min bok tbo

5 Likes

Ja men kan ikke tenke meg styret vil anbefale noe glansbilde salg.
Tror heller ikke HC nå Svenske handelsbanken vil gå for et skambid når man har i minne hva de sa tilbake i 2014

2 Likes

Så har det også skjedd en god del siden det utsagnet falt i 2014. Feks kan ikke konkurransebildet sammenlignes

DnB med oppdatert analyse :

image

21 Likes

Det er mye som er fakta. Et slikt faktum er at de er 17 pasienter fra å kunne sende søknad til FDA. Så nær har ingen vært siden Algeta og Nanov er mye mye mer enn Algeta. Vaccibody prises vel nå til 22 mrd som er mer enn hva Algeta ble kjøpt for. Hvorfor er det relevant lurer du kanskje?

Stjelt og hentet fra FA-forum, focuss

Syns dette er gode betrakninger. Dette går veien :metal:t3:

4 Likes

Hei, kom inn i denne aksjen i sommer. Så er ganske ny da jeg ser mange av dere har vært med i mange år.

Ett lite spørsmål til dere som kan selskapet mye mer en det jeg har lest meg opp.

Er mye snakk om hvilke verdi selskapet har etter innrulleringen, samt mulig oppkjøp.

Det jeg lurer på er om det meste av risiko med om det fungerer avklart? Så det er bare tid vi venter på eller er det fortsatt mye mulig at data ikke er positiv når resultatene foreligger?

Mulig et naivt spørsmål men hvis noen kan svare en enkel sjel på dette hadde jeg satt pris på det.

1 Like