Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Vi får vel håpe at det nærmer seg bunnen her. Targovax har falt dramatisk samtidig med NANOV, men er idag opp 5%. At volumet nå har falt tilbake til normalen er vel et tegn på at det verste panikksalget er over. Men har samtidig en følelse av at det er uunngåelig at aksjen av tekniske grunner må en snartur nedom den solide støtten på 22,70. At det har gått som det har gått skyldes neppe negative vibber fra R & D-dagen, men heller at litt for mange hadde posisjonert seg med tanke på at vi skulle bli presentert for masse lukrativt snadder under seansen. Den ble nok istedet mer nøktern enn det de fleste var forberedt på. Når DNB holder target uendret så gjenspeiler jo det at ingenting egentlig er endret i forhold til det vi visste fra før, men en hel del ble jo belyst og gjort mer forståelig for menigmann, mens andre elementer i fremstillingen nok var mer rettet mot andre profesjonelle aktører i landskapet.
Samtidig så er selvsagt kursen preget av at covid på nytt truer prosessen. Sammenfallet i tid gjør det vanskelig å ha noen formening om hvor mye som skyldes R & D, og hvor mye som skyldes økt bekymring for lav rekruttering grunnet Omicron. NANOV er tross alt et selskap som er spesielt sårbart for begrensningene som Covid påfører sykehusene.

Interessen for å kjøpe aksjer vil nok øke etter hvert som kursen nærmer seg 22,70 fordi mange vil tenke at det er lite å vinne på å få med seg siste rest av fallet, og må balansere denne latente gevinsten/besparelsen mot sjansen for at den kan snu raskt oppover igjen uten at man har fått kjøpt noe som helst.

5 Likes

Nå har den jo “rast” 3-4 dager, så den snur nok i morgen hvis ikke makro tryner. 22,75 er vel heller ikke uaktuelt, men der stopper den isåfall, tror jeg.

3 Likes

Ja det sier jo litt om den elendige mediadekningen av Nanov

1 Like

Mediadekningen var like dårlig da den ganske nylig steg fra 24 til 30. Jeg tror vi bør ta innover oss at Nano skuffet markedet i forrige uke og makro heller ikke var på lag. Et begrenset fall er trolig forsterket av mye stopp loss og giring. Jeg er også redd for at emikursen på 22,75 blir bunnen, men jeg tør ikke ta konsekvensen av dette gjennom et stort salg. To av tre ganger jeg skal være “lur” går det galt.
Edit: Glad jeg ikke solgte på 23,50 - er nå på 24,30. Jada, dette kan snu igjen.

3 Likes

Skrev jo over her at markedet selvfølgelig er klar over at det er en sjanse å ta å vente på siste rest av fallet til 22,70. Det er vel effekten av den bekymringen vi ser nå - altså en form for FOMO.

3 Likes

Deilig å få kjøpt mer under 25. Tok en bøtte på 23.9 i dag!

4 Likes

Nå har kursen svingt så mange ganger opp og ned, at hvis jeg prøver meg på trading uten om den fastsatt planen min kan du banne på at jeg angrer bittert. For hvis jeg selger nå så blir sikkert hele sjappa solgt 2min etterpå også står jeg igjen med lua i hånda på perrongen mens toget går :bullettrain_front:! Nå må jeg sitter i toget og på henda og bare håpe at det går snart og ikke krasjer!

6 Likes

Er det 3,14 kassetter?

På 23,90 delte vi bøtta.

Ja og ja :smirk:

1 Like

Hvis det er en ting det siste året bør vise, er at det er ingen vits i å dra frem grafer over sykehusinnleggelser lenger. I perioden de var på det høyeste klarte man 14. Management kan si det ene og det andre, men rekruttering lar seg ikke spå. Har vel på ingen måte ‘løsnet’ rekrutteringsmessig det siste året? Peter Braun snakket om at covid effekten slo ned rekruttering ca 30% som et bransjesnitt.

Kjøper ikke Skulleruds forklaring på nok et tregt kvartal, ting tar tid. Selskapet trenger penger.

Enig i det du skriver over dette. Men forklaringen til skullerud mener jeg er berettiget, det gjenstår å se.

Good luck, det trenger vi :facepunch:

Retter meg selv; Forklaring resonnerer godt, men han har ingen forutsetning for å si om guiding holder eller ikke.

Vi aksjonærer er dog tjent med optimistiske guidinger, det gir oss lavere utvanning.

1 Like

transparent

1 Like

Trist, men samtidig betryggende å se at det er vi jævla småaksjonærer som sender kursen ned på R&D… Ser det gang etter gang, de store sitter stille, de små pisser kursen ned :-1:

2 Likes

Så sant Neutral…kjedelige greier. Vi får håpe at det ikke varer så lenge…så får dem svette når dem våkner opp til god News og dem står utenfor…Så får vi trofaste sjeler som har sittet igjennom bølgen med turbulens valuta for våres ståltro og tålmodighet…krysser fingrene og tror ikke det er lenge til😊

5 Likes

Venter på julenissen .
Har vert med seleskapet i 4 år , og skribenter på fora ,og ledelse har leflet med tanker om mulige partnere hele veien . Når kommer nissen ? Blir det i år? Eller er det bare « katta i sekken « :blush:

Har sittet stille i over 5 år og er over 100 kg. Kan eg anse meg som stor? :thinking:

1 Like

Kommer an på hvor høy du er…

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.