Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Har du rekrutteringsgrafen eller @Savepig ?

Ja, vi alle ser fram til Nano partnerskap på det siste oppløpet … inntil videre en menighetsaksje

En ting jeg lurer på: Shorternes aktivitet blir gjerne trukket fram som forklaring når kursen faller. Mange studerer da Short sale registret fra Finanstilsynet som viser den tydelige delen av denne virksomheten. Nå har det ikke skjedd endringer her siden 22.november samtidig som kursen falt fra 30 til 23 på det verste. Bør det ikke være en viss sammenheng?

Er kun de posisjonene som krysser 0,5 % i synlig short som dukker opp.
Det er mer effekt å se på beholdningen til FTF og andre store aktører om disse reduseres.

OK. Da lurer jeg på om Folketrygdfondet og andre store har solgt aksjer i den aktuelle perioden? Eller er det slik Neutral antyder at det er “vi jævla småaksjonærer som sender kursen ned på R&S”.

Hvis man ikke kan belegge “short-teorier” med statistikk fra Finanstilsynet eller påvise at de store har lånt ut aksjer i denne perioden, så blir det vel svevende.

Alvorlig ment spørsmål. Hva definerer dere som “løpet ut”? Er det siste pasient dosert, er det markedsadgang, eller er det salg av hele selskapet dere mener med “løpet ut”?

3 Likes

Løpet ut er vel til godkjent produkt fra FDA. Men for en god del her inne er løpet ut til man dør av alderdom.

Den siste taktikken tror jeg vil gi om ikke annet en svært god pensjon og arv:)

Er bare å se på aksjonærlistene det, så kan du trekke konklusjonen derfra :+1:

For min del sitter jeg til oppkjøp eller til de har klart å forløse potensialet som ligger i pipen. Jeg tror Nanov blir kjøpt opp innen 2H 2022, men skulle de klare å kjøre videre med partner(e) blir jeg sittende inntil jeg er fornøyd med resultatene de har oppnådd. Personlig håper jeg på oppkjøp, slik at jeg slipper å dø av alderdom( er i slutten av 20 årene, men ser dog ikke død av aldederdom som usansynlig med alle disse utsettelsene) Krysser fingrene for et bedre år neste år, noe jeg har gjort nå de siste 5-6 årene :sweat_smile:

4 Likes

For min del betyr “løpet ut” at selskapet blir solgt. Jeg tror NANOV blir plukket opp av et mye større globalt Pharma selskap. Noen som ser at teknologien til NANOV passer inn strategisk. Roche og Novartis er mine favoritter. Men også Bayer kjenner jo premissene godt gjennom Algetakjøpet.

Kanskje vi må vente til etter at partneravtaler er inngått. Kanskje vi til og med først henter 10-20% ekstra EK for å styrke oss i forhandlingene. Men jeg tipper vi ser interessante samhandlinger etter sommeren 2022. Det er veldig kort vei dit.

5 Likes

Har FF 8 nanokontoer fordi det er flere shortere? Har OM 3 nanokontoer fordi han har ulike bankforbindelser på gfinasiering? Fra listen 270919:

Topp 50 aksjonærer

# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. NORTHERN TRUST GLOBAL SERVICES PLC 5 710 833 10,36%
2. FOLKETRYGDFONDET - KONTO #8 -65 000 -2,09% 3 046 954 5,53%
3. OM HOLDING AS - KONTO #3 +70 000 +2,78% 2 589 797 4,7%

Ingen har mer kortsiktige interesser enn shorterne, og det ville vel være naivt å tro at de tålmodig sitter stille på sidelinjen.

3 Likes

Shorterne, shorterne, shorterne… Jeg har offisielt gitt alle NANO-investorer en diagnose: Palilalia.

Palilalia (from the Greek πάλιν (pálin) meaning “again” and λαλιά (laliá) meaning “speech” or “to talk”), a complex tic, is a language disorder characterized by the involuntary repetition of syllables, words, or phrases.

Dere har tilfredstilt nye investorer med at shorte-eventyret snart skal ha en ende, og at et kursmål på 100kr+ er realistisk. Det er jammen meg på tide med en reality check.

1 Like

Gggggratulerer mmmmmed ditt første innlegg her ppppppå TI, velkommen skal du vvvvvvvvvvære :slight_smile:

4 Likes

Hva mener du er et realistisk kursmål om de får betalutin på markedet? Kreves en forventet markeds cap på rundt 9.6mrd en reality check? Hvorfor.

13 Likes

Greia er at de aldri kommer til å bli en selvstendig aktør på markedet. De blir sikkert kjøpt opp for rundt 30/40kr, that’s it.

Dette blir Funcom V2.

Hvor fikk du det tallet fra?

Hvilken oppkjøspsverdi kommer du frem til InVivo?

Han fikk det fra å sammenligne med Funcom. Er jo åpenbare likhetstrekk :man_health_worker::clipboard:

2 Likes

Åpenbart at jeg sammelignet dem i relasjon til oppkjøp, og ikke det fundamentale.

Angående InVivo, hvor stor er sjansen i at et selskap fra NORGE etablerer seg i den globale farmasi-verdenen? En må være på en helt annen dimensjon enn jorden vår hvis en tror at Nordic Nanovector vill ta veien for seg selv uten innblanding fra Big Pharma.

Som sagt, oppkjøp på kr. 30/40 er det mest sannsynlige scenarioet. 100kr+ er det bare å drømme om.

Forventer at denne posten tas ned av NANO-lenkegjengen-establishment som bare tolerer kommentarer som setter nano i et godt og positivt lys.

Ha en hederlig aften videre.

1 Like