Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

En større utfordring i disse dager er sykefravær. Helsevesenet har ekstremt fravær, skole, barnehage og alt annet påvirker kapasitet. Det blir ikke kreftbehandling på Ola Dunk om poden til behandler må være hjemme pga stengt barnehage. Det er ikke corona, men kapasitet som er problemet. Det er bare å krysse fingra for booster og at vi ikke får en forsinket influensa sesong så dem kommer i mål.

3 Likes
1 Like

Hvem selger i morgen?
Min spådom er at det stort sett vil bli tradere som spekulerer i ny og lavere inngang. Det er jo ikke kommet en eneste opplysning som gir tvil om resultat og sannsynlighet for suksess. Meldingen som kom, var egentlig bare en bekreftelse på det de fleste innerst inne hadde forventet.
På bakgrunn av dette, tror jeg et mulig panikksalg fra morgenen vil bli korrigert et godt stykke oppover igjen ut over dagen.

4 Likes

Kanskje de som nå ser at utsettelsen vil føre til en emisjon før avlesning, og at de forventer at det vil legge press på kursen?

Det er ikke som om alle her inne forventet en utsettelse heller…

2 Likes

Ikke aktuelt å selge, mulig det blir litt påfyll men vil se an hvor kraftig fallet blir :woozy_face:

2 Likes

Det kan da vel ikke ha vært mange, med normalt gangsyn, som ikke har regnet med en siste emisjon før avlesing?

Det er riktig Rockpus, til og med jeg, som alltid er bull på NANOV, la til grunn at denne meldingen ville komme. Det skrev jeg på mandag.

Skullerud hadde nok god tro, men når han og resten innså at de rekker ikke full innrullering innen utgangen av april er de proaktive.

Jeg tipper vi ender ned 5 % i morgen, men burde vært uendret ref fallet fra 28 til 23 i etterkant av R&D når det ble ganske klart at dette ble et sannsynlig utfall.

3 Likes

Helt enig i det.

Men gå tilbake og les litt etter Q3 og R&D dagen… Det er ikke alle som har normalt gangsyn/er biased pga sin eksponering.

Folk skriver jo allerede at finansieringsbehovet bare kan fikses med en liten avtale, slik at man ikke trenger å kjøre en emisjon. Rett før avlesning, jeg mener, herregud. Som om det ville vært til aksjonærenes beste.

5 Likes

Det er ikke mye som har vært for aksjonærenes beste de siste 5-6 årene, kursen tatt i betraktning. Det er på høy tid at de får inn en solid partner. Tror flertallet her er lei denne seigpiningen.

1 Like

Kommer det en emi før partner i Asia så blir den satt etter at Paradigme er ferdig innrullert, ikke før.

Ser noen adresserer hvorfor de ikke meldte emi sammen med forskyvningen på fredag. Hvorfor skulle de det når de har cash godt inn i H2 2022 og venter at studiet er ferdig innrullert og kan leses av i H2?

Vi er vel innrullert til juni dersom snittet er 3 stk pr mnd. Det vil gi bedre forutsetninger for en emisjon enn nåværende klima og styret forvalter sine plikter.

4 Likes

Man var vel forpliktet til å endre guidingen når det ikke lenger var sannsynlighetsovervekt for at innrullering ikke vil bli fullført som guidet. Det riktige er vel derfor:
"Skullerud hadde nok god tro, men han og resten innså at de rekker sannsynligvis ikke full innrullering innen utgangen av april " (og dermed ble det nødvendig å være proaktiv).

4 Likes

Hva har rekrutteringstakten vært siden Q3 presentasjonen?

Samme som før q3

Mangler nå 14 pax, har 5,7 måned på seg til å rekke utgangen av juni.

Det tilsvarer 2,45 pax pr mnd, som er godt under siste tre kvartalers snitt på 3 pasienter pr mnd.

( 10 stk Q1, 9 stk Q2 og 8 stk Q3 2021)

6 Likes

Da er utgangen av juni er realistisk og greit utgangspunkt. Da er det mulig å få rekruttere ferdig og kjøre emisjon på den meldingen :slight_smile:

Kassa vil jo være veldig slunken, men at studien er ferdig rekruttert vil jo kunne veie opp for dette, slik at man får en emisjon på greie betingelser :slight_smile:

4 Likes

De hadde 370 MNOK på konto pr utgangen av september. Med burnrate på 34 MNOK pr måned har de ca 69 MNOK på konto når vi går inn i juli måned.

Men som man ser brukte de bare like over 80 MNOK i tre måneders perioden fra Q1 til Q2-rapporteringen, tilsvarende 27 MNOK pr mnd.

(Cash and cash equivalents amounted to NOK 369.5 million at the end of September 2021, compared to NOK 450.1 million at the end of June 2021)

2 Likes

Og alle har fått feriepenger.

Selger ca halvparten eller 15k-20k i morgen, avhengig av hvor det åpner.

Satser på å få de tilbake rundt 16-18 på en evt emi.

Andre halvparten sitter jeg rolig med, i tilfelle det kommer en annen plutselig melding, som partner/oppkjøp etc…

1 Like

Så strategien er å selge på dårlige nyheter og i nedre del av range, fremfor når aksjen drar til oppover og nærmer seg toppen?

Selv om jeg er bull / long, har jeg lenge og gjentatte ganger forfektet mønsteret i aksjen; selg traderposter mot 30, kjøp tilbake på lavt 20.

Det drar ned det generelle snittet mye da dette skjer 2 - 3 ganger årlig.

3 Likes