Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Alle de røde områdene der har et stort fall først, for så å falle videre 20-30% ukene etter. Synes det virker ok å selge på slike dager historisk sett jeg?

3 Likes

Da gjør du bare det, å treffe bunn eller topp klarer ingen, selv om 29 - 30 som tradingexit er innertier hver gang.

Selv har jeg kjøpt halvparten av tradingposten tilbake på 19,80 i dag, og ser an utviklingen gjennom dagen for å se hvordan mønsteret går.

Hvis du ikke skjønner at enkelte kan måtte tvangsselge ved stort kursfall AkerX kan jeg ikke hjelpe deg. Har du maks gearing på kurs 25 og kursen faller til 20 må du selge noe. Jeg gearer ikke og sitter stille med mine aksjer gjennom også denne lille stormen. (Har vært med i NANO siden 2015).

1 Like

Handler ikke Nano nå, tenker bare det å vise til historien her blir unøyaktig så tidlig. Om det blir retur opp her vil det være ganske annerledes enn tidligere nedturer, hvor oppturene har tatt lang tid.

Pleier de ikke hente penger 6 måneder før de er tomme på kontanter?

1 Like

Tror fallene blir kjappere hentet inn når man vet at vi stadig vekk nærmer oss fullendt studie. Oppsiden lokker mange mer enn hva nedsiden gir bud om, men det er selvsagt svært subjektivt da noen forventer at vi skal ned på 16-tallet.

Ser vi i det hele tatt 17 først skal det økes betydelig på longposten også.

4 Likes

Oysann, blir savage om det skulle komme melding om emisjon nå. :grimacing: :rocket:

Den åpnet lavere en jeg trodde, så da fikk jeg ikke solgt. Ble for grådig.

Jeg er her for å få størst mulig avkastning. Om man skal latterliggjøres for dette, så får det være så… Jeg er ingen traderguru, så jeg gjør så godt jeg kan.

Backtrading driver jeg ikke med🙂

5 Likes

Kraftige fall utløser SL, og ironisk nok kan de som tror sterkest på NANOV være sterkeste bidrag til at aksjen “frakobles rasjonaliteten”. Ensidig satsing på NANOV kombinert med maksimal belåning på aksjen vil utløse tvangssalg, og det er i høyeste grad frakoblet rasjonalitet.

Så hvis du tror vi skal ned på 16 som du skrev, og kan selge på 20,30, så er ikke det godt nok?
Det handler ikke om backtrading, det handler vel mer om å etterleve det man uoppfordret selv deler på TI?

3 Likes

Ja, dette forsterker fallet. Men er ikke årsaken til “frakoblet rasjonalitet”.

16-18 skrev jeg. Det betyr at jeg hadde vært ok på 18, om jeg fikk solgt på 21. Nå åpnet den under 20, og har holdt seg godt der.

Da velger jeg å ikke selge lavere en jeg hadde tenkt.

Er det ulovlig å justere etter hvordan det utvikler seg?

Beveger den seg opp over 21 igjen, så vil jeg gjøre en ny vurdering, ref det Martins skriver over her, om at den gjerne siger endel etter et bratt fall.

Ting er ikke svart/hvitt, eller helt statisk om du vil, slik jeg tenker.

" However, the ongoing COVID pandemic, exacerbated by the
rapid spread of the new omicron variant of SARS-COV-2, has continued to affect
the Company’s ability to screen, enrol and treat new patients"

Lov å håpe at det fortsatt ligger en del uforløst i “best pipe ever” her?

Det har du rett i. Mange små drypp av negative meldinger gjør at fokusen på helheten og det langsiktige blir skjøvet i bakgrunnen, og da får vi den irrasjonelle prisingen som gjør at kursen gjenspeiler 10-20% sjanse for at selskapet kommer i mål, og det er svært fjernt fra mine egne forventninger ihvertfall (som er 80-90%).

Har købt 25% af de aktier jeg havde solgt efter R&D dag. Venter lidt med at købe resten, hvis den falder mere.

OK, mye har skjedd siden denne uttalelsen med blant annet Omicrons inntog og utsettelse til H2. Personlig tror jeg uttalelse om forsinkelse fra H1 til H2 ikke nødvendigvis vil utgjøre en stor forskjell på når readout foreligger. Det foreligger mye usikkerhet knyttet til Omicron, men så vidt jeg har fått med meg spås det bratt kurve med høy smittetopp, som nødvendigvis ikke er langvarig. Readout som etter alt å dømme var forspeilet i slutten av H1, blir vel nå i starten av H2. Synes det er bra selskapet tidlig kommuniserer denne usikkerheten omicron bringer med seg. Åpenhet og god kommunikasjon er jo noe Skullerud har påpekt viktigheten av. Mulig økningen fra rapporterte 106 på fredag til det som rapporteres på Q4 ikke er all verden, da vi nå er i en global smittetopp. Vi ser jo hvor kortvarige disse smittetoppene er, så det kan tale for gode påfølgende måneder. Jeg tror derfor vi i verst fall har readout i starten av H2 (personlig utelukker jeg ikke H1 heller) og at Skullerud har sine ord i behold hva gjelder at selskapet har de pengene de trenger for å komme seg gjennom PARADIGME.

5 Likes

13,37

2 Likes

Det er primært Nano selv som gir meldinger til markedet. Disse meldingene er nøkterne og naturlig nok en blanding av oppløftende nyheter og det motsatte. Dette skal så tolkes av markedet som - klok av skade - ikke sluker alle prognoser like rått. Ingenting av dette er spesielt irrasjonelt. Ikke mer irrasjonelt enn at kursen trolig vil stige ganske kraftig om noen kvartaler når våre forhåpninger kan bli bekreftet.

Det er en god grunn til at store internasjonale konserner i bransjen ikke kjøper opp eller inngår partnerskap før de er langt mer sikre. Disse er blitt så store fordi de opptrer rasjonelt.

3 Likes

Ser ut som vi følger samme mønsteret som jeg nevnte i går kveld ref. kursutviklingen etter børsmeldingen 3. august (forrige utsettelse). Ned 3 kr (helt likt som utviklingen 4. august) og stabilt sideleie fremover, tipper vi ligger mellom 19-21kr frem til Q4.

2 Likes

Ser an tredagersregelen her, så tar jeg antagelig et lite påfyll

8 Likes