Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Feil.

Virkelig? 22.juni 1941 en gang til?

Smekk på noe insider kjøp nå da…

1 Like

Ja, det er lenge siden vi har hatt innsidekjøp nå, burde nesten kunne forvente det nå som et tydelig signal fra ledelsen hvis de faktisk har tro på veien fremover. Om de har tro da.

1 Like

Nå blir det kanskje noen dager/uker med kurs +/- 20 kr. Q4 er 17.februar, og det er muligens noe lavere forventninger i markedet knyttet til antall rekrutterte i lys av omicronsmittebølgen som herjer, forsinkelsen fra H1 til H2, og frykt for emisjon. Noen som har noen realistiske tanker om hvilken kurs vi ligger på ved close 16.februar? I forkant av de siste Q-pres/R&D har vel kursen vært omkring/nærmere 30 kr. Personlig tror jeg at vi vil være nærmere 25 kr enn 30 kr før Q4-pres - til tross for at vi stadig kommer nærmere de 120 som trengs. Noen tanker?

Innsidekjøp av av noen kassetter hadde ikke vært å forakte.

1 Like

Får håpe fraværet av insidekjøp skyldes forhandlinger i avtaler(asia e.l) :crossed_fingers: . Bør jo begynne å komme på plass noen avtaler når man nærmer seg såpass som Nanov gjør!

4 Likes

Jeg ser at mange forventer en % og KR-messig enorm økning når innrullering og godkjennelse av Betalutin er gjennomført. Jeg er også av den oppfatning at disse milepælene vil utgjøre et vesentlig løft fra dagens kurs. Faktum pr. i dag er utsettelse på 1-6 mnd på innrullering og tolkning av data fra studien, samt et uavklart bilde rundt finansiering grunnet forsinkelsen. På kort sikt er det ikke godt å vite hva dette gjør med kursen, vi skal kanskje ytterligere ned - vi spretter kanskje tilbake noen kroner før neste kvartalsvise løypemelding. Emisjonsfrykten er reel, og spørsmålet er om selskapet og dets hovedaksjonærer er tjent med forhandlinger i et klima hvor motparten vil være vel klar over selskapets finansielle behov, her er vel sjansen relativt stor for at store eiere ønsker emisjon og gode forhandlingskort rett rundt neste sving? En billig emisjon for de store om den kommer pr.nå på 17,50 eller kanskje 16,0?
Når selskapet forhåpentligvis har fått godkjent medisin vil vi diskutere andre ting inne her, f.eks kostnader ved å bygge opp en salgsorganisasjon, størrelsen på royalties ved partnerskap, hvilken omsetning klarer selskapet og få med hvilke kostnader knyttet til produksjon og salg. Det har mange ganger blitt diskutert her inne potensialet til aksjen og da er det ofte hoppet bukk over utfordringer som kan spille inn etter en BLA-filing og godkjennelse. Jeg oppfatter at dette er lite diskutert i et kursperspektiv. Hvordan vil usikkerheten rundt disse tingene bli oppfattet, og hvordan skal et lite selskap som har skuffet rundt innrullering plutselig overprestere når det kommer til å få produktet ut i markedet? Hvilken kurs og perspektiver rundt dette ser man for seg med en ytterligere utvanning på 20% når vi kommer til markedet, og når det er salgsvolum og pipeline som skal rettferdiggjøre prisingen? Den enkle tilnærmingen er “kurs 120”, “kurs 180” eller “kurs 240” - men det skal være stang inn på mange punkter før vi er der. Ikke bare at vi når de 120 innrullerte.

6 Likes

Utviklingen i pandemien vil styre mye. I dag melder NRK at “aldri før har så mange vært innlagt med korona på amerikanske sykehus. Sykehusinnleggelsene er doblet på tre uker.”

Jeg tror likevel at dette er i ferd med å snu og vil falle markert utover i januar og februar.
Som vanlig er kursen avhengig av få rystelser i makroøkonomien eller nye negative meldinger fra selskapet.

I likhet med andre her tror også jeg at utsagnet “best pipeline ever” var en ærlig uttalelse på det tidspunktet det ble sagt. Fjerner man da blokkeringer som følge av siste pandemitopp kan rekrutteringen de siste ukene fram til 17.februar bli ganske bra.

3 Likes

En 20% emisjon på dagens nivå spiller ingen rolle fra eller til når man skal sette seg rundt forhandlingsbordet, til det rekker ikke pengene mer til å dekke drift i 2-3 kvartaler.

Hadde mcap vært såpass høy at en 20% emisjon kunne sikret drift av selskapet i 2-3 år og finansiert en launch, så hadde saken vært en annen. Men BP vet utmerket godt at de har gode kort på hånden og at Nano sin finansielle stilling er svak okke som.

6 Likes

Å estimere peak sales for Betalutin er og blir en vanskelig øvelse, all den tid NHL segmentet er crowded og det finnes et vell av effektive behandlinger.

Det springende punkt i en eventuelt forhandling om oppkjøp eller partnerskap vil være hvordan man anser mulighetene til Betalutin for å bli en blockbuster. Jokeren her er og blir kombinasjonsmuligheten med Rituximab, men også muligheten for å legge til andre produkter.

Betalutin sine unike egenskaper taler for at man kan se for seg en meget fin oppkjøpspremie her hvis de får godkjenning fra FDA.

8 Likes

Nanov har svekket kort pga økonomi ja, men om huse ditt i osloblir lagt ut for tvangssalg fordi du ikke har økonomi betyr ikke det at huset blir solgt med rabatt. Så lenge det er flere som har interesse så blir verdien gjenspeilet

3 Likes

Vanskelig å være uenig der.

Men å tro at en emisjon på 300-400 millioner skulle spille noen rolle fra eller til tror jeg ingenting på.

1 Like

Spørsmålet er vel mer presset på selskapet for å sikre finansiering. Jo lengre det går uten partner eller lisensieringsavtale innenfor noe av pipeline som gir up-front payment som igjen sikrer likviditeten, jo større er sjansen for en slik emisjon, og den vil i tradisjon tro bli gitt med god rabatt.

Oppi alt dette er det viktig å skille mellom “innlagt med Covid” og “innlagt pga. Covid”.

Hvis “alle” skal få omikron før eller siden nå, kan man ikke fortsette å behandle covid som “svartedauen”.
Man vil ikke ha personell igjen til å utføre de mest banale tingene, da alle blir satt i karantene.

Man kan se på statistikken fra UK som ligger en del uker lenger frem. Hvor man har en sinnsyk smittetopp. Sammen med økning i innlagte med covid. Men ingen utslag på personer tilkoblet ventilator.

Dette var også tema på radio i dag hørte jeg, da enkelte politikere etterspurte en mer edruelig tilnærming på innlagte. Og skille mellom pga. covid og med covid.

Virker som man bare venter på en form for bekreftelse på trykket man får på innlagte pga. Covid får å ta en justering i tiltakene. Kan snu fort med tanke på rekruttering for nano ute i verden.

5 Likes

1 Like

Perfekt eksempel. Omikron er overalt!

Er ikke snakk om du får det. Det er NÅR du får det slik det er nå.

Men får å visualisere poenget mitt. Det er 1 måned siden omikron tok av i UK. Fremdeles er det nedadgående trend på antall pasienter med behov for pustehjelp…

Man kan ikke se på antall smittede lenger, da risikoen er betraktelig endret. Ergo bør også tiltakene rundt det å bli smittet endres også.

I fare for å gjøre dette til en covid post. Poenget er at mye av presset på helsevesenet er også drevet av tiltakene rundt dette. Tror det var i går jeg hørte intensivene i USA ble presset på kapasitet, da folk som ville teste seg ut av karantene, eller skulle på tur. Brukte intensiv kapasiteten for å få teste seg, da de normale teststasjonene var sprengt på kapasitet. Det er rett og slett sløsing av enorme ressurser.


8 Likes

Får vi en liten dupp før de kortsiktige skal inn igjen?

Ser ut som vi har nådd en hylle akkurat nå.

Er markedet innstilt på at dette er så galt som det kan få blitt rent kursmessig?

NANOV under 20 kroner blir med andre ord ikke riktig med tanke på at selskapet kan søke om godkjennelse dette kalenderåret.
Tredagers-regelen ble lite relevant som god empiri for kursutviklingen siden vi nærmer oss betydelige milestones og attraktive derisk-faktorer som gjør risk - reward perspektivet særdeles interessant.

9 Likes

Får vel gi det 2-3 uker før noen har fasit? Ref tidligere utvikling i forb. med de store fallene.

2 Likes